Gjest C Skrevet 14. februar 2013 #1 Skrevet 14. februar 2013 Hvis man vil ha tilbake h*n man holdte på med, hva er det beste å gjøre etter et vondt "brudd"? Hvis begge var enige om at det er slutt, men mye grums i forholdet, og at det endte med krangling. Har null kontakt, et par uker siden det var over. Har veldig sterke følelser for vedkommende, men usikker på den andre parts følelser nå. Vente å se om h*n tar kontakt, eller bare være lenger uten kontakt, se det an pga situasjonen, siden vi ikke har hatt kontakt etter utskjelling osv. Tenke tanken : hvis det er : meant to be, så hører man fra h*n? Erfaringer?
Gjest RockOn Skrevet 14. februar 2013 #2 Skrevet 14. februar 2013 Tenk om den andre parten tenker det samme?
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2013 #3 Skrevet 14. februar 2013 Det er så dumt når begge to går rundt og tenker på hverandre, men ingen tør å ta det første steget til kontakt. Hvis du ikke tar kontakt, vil du angre senere. Ta initiativ selv og spør hvordan det går med h-n, og at du kan tenke deg en prat. Du risikerer ikke noe annet enn at den andre ikke vil, men da vet du med sikkerhet hva du må forholde deg til.
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2013 #4 Skrevet 14. februar 2013 Endre det den andre ikke kunne leve med, ta kontakt, vise at man har endret det og være veldig tydelig på hva man vil.
Gjest ts Skrevet 14. februar 2013 #5 Skrevet 14. februar 2013 Tenk om den andre parten tenker det samme? Det er det jeg ikke vet, dermed risiko... Hvis h*n er usikker, er det kanskje best å vente?
Gjest ts Skrevet 14. februar 2013 #6 Skrevet 14. februar 2013 Det er så dumt når begge to går rundt og tenker på hverandre, men ingen tør å ta det første steget til kontakt. Hvis du ikke tar kontakt, vil du angre senere. Ta initiativ selv og spør hvordan det går med h-n, og at du kan tenke deg en prat. Du risikerer ikke noe annet enn at den andre ikke vil, men da vet du med sikkerhet hva du må forholde deg til. Men som jeg svarte en annen her, jeg aner ikke hvor jeg står. Det er og mye vi evt må ordne opp i. Siden jeg ikke vet hva h*n tenker, er det kanskje best å vente? Hvis noen er usikker, vil vedkommende kanskje bli mer usikker hvis en av partene "krever" et svar? La det gå lenger tid, se det an? ts
Gjest ts Skrevet 14. februar 2013 #7 Skrevet 14. februar 2013 Endre det den andre ikke kunne leve med, ta kontakt, vise at man har endret det og være veldig tydelig på hva man vil. Enig, men vedkommende må og endre ting. Det er og endel av problemet. Kanskje det derfor er best å vente, se om h*n tar kontakt, for så å kunne "sette krav" til den andre? ts
Obiola Skrevet 14. februar 2013 #8 Skrevet 14. februar 2013 Vel, jeg ble dumpa. Der og da bestemte jeg meg for at jeg skulle la eksen være i fred, han som bestemte seg for å dumpe meg og da ville jeg følt meg dum om jeg begynte å mase og ta kontakt. Gikk ikke mer enn litt over 2 uker før eksen tok kontakt igjen, ville vi skulle ha et vennskap. Brått ville han møte meg flere ganger i uka, og det var tydelig at han på sin måte var avhengig av å ha meg i livet sitt. Vi ble aldri sammen igjen da, men vi holder på litt fortsatt. Jeg tenker at om det fortsatt finnes noe som helst av følelser der er det vanskelig å holde seg unna hverandre i lengden. Er greit å la det gå litt tid og se an. Hører du ikke noe er det jo sannsynlig at han er ferdig med deg. Du må jo også selv evt. ta kontakt og se på responsen du får da.
Gjest ts Skrevet 14. februar 2013 #9 Skrevet 14. februar 2013 Vel, jeg ble dumpa. Der og da bestemte jeg meg for at jeg skulle la eksen være i fred, han som bestemte seg for å dumpe meg og da ville jeg følt meg dum om jeg begynte å mase og ta kontakt. Gikk ikke mer enn litt over 2 uker før eksen tok kontakt igjen, ville vi skulle ha et vennskap. Brått ville han møte meg flere ganger i uka, og det var tydelig at han på sin måte var avhengig av å ha meg i livet sitt. Vi ble aldri sammen igjen da, men vi holder på litt fortsatt. Jeg tenker at om det fortsatt finnes noe som helst av følelser der er det vanskelig å holde seg unna hverandre i lengden. Er greit å la det gå litt tid og se an. Hører du ikke noe er det jo sannsynlig at han er ferdig med deg. Du må jo også selv evt. ta kontakt og se på responsen du får da. Takk for svar! Må ha vært forvirrende for deg når han sa slutt, for så å være veldig "på" igjen. Noen ser ikke hva de har før de mister det... kanskje mange av oss er litt sånn. Vi har hatt det turbulent til tider, så snakket om slutt før, men første gang nå helt uten kontakt. Føles tomt, vondt og rart. Tenker konstant på vedkommende. Er redd for å ta kontakt hvis h*n skulle være avvisende. Jeg aner ikke om vedkommende kanskje ser andre engang, og at det derfor er lettere for h*n å gå videre. Du sier dere fortsatt holder på, er dere kjærester? ts
Obiola Skrevet 14. februar 2013 #10 Skrevet 14. februar 2013 Takk for svar! Må ha vært forvirrende for deg når han sa slutt, for så å være veldig "på" igjen. Noen ser ikke hva de har før de mister det... kanskje mange av oss er litt sånn. Vi har hatt det turbulent til tider, så snakket om slutt før, men første gang nå helt uten kontakt. Føles tomt, vondt og rart. Tenker konstant på vedkommende. Er redd for å ta kontakt hvis h*n skulle være avvisende. Jeg aner ikke om vedkommende kanskje ser andre engang, og at det derfor er lettere for h*n å gå videre. Du sier dere fortsatt holder på, er dere kjærester? ts Ja det var ganske forvirrende, men forventa, i starten. Bruddet kom veldig brått, kanskje ikke så gjennomtenkt. Bare et par uker før var ting veldig bra! Ofte sitter kanskje begge med de samme tankene, ofte er den ene mer ferdig med det enn den andre er. Kanskje dere skulle møtes og snakke ut om ting? Er ofte greit om man har behov for det. På en måte er det enkere å ikke ha noe som helst kontakt. En venninne av meg ble og dumpa, de har ikke vekslet et ord siden den dagen. Hun er veldig over han nå. Er det ingen interesse fra hans side om noe som helst kontakt vil du jo bli såra. Vi er bare gode venner, men hender jo ting sklir ut litt og vi faller tilbake. Er vanskelig for meg å se på en som en gang var kjæreste som kun en venn, vi har jo aldri vært kun venner før. Tror det er ganske vanlig. Er jo fortsatt tiltrukket av hverandre på en måte.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2013 #11 Skrevet 14. februar 2013 Du skriver at det var turbulent, mye grums, krangling og utskjelling. Tenk over om dette er noe det er realistisk at dere kan endre og at dere kan gjenopprette et forhold med gjensidig respekt for hverandre, eller om noe er ødelagt og vanskelig for dere å forandre på. Hvis det er meant to be må det være mulig å ha det bra sammen, tenker jeg, ikke usikkert og turbulent (selv om det kan være det i perioder må man være i stand til å komme seg ut av det). Jeg synes det høres lurest ut å vente med å ta kontakt til du har et klarere bilde av hva som har skjedd, ikke først og fremst kjenner på at du savner ham og tror du vil ha ham tilbake - det er helt vanlig å savne den andre så kort etter et brudd, nesten uansett hvor rett eller feil bruddet er. Men om du vil ha ham tilbake "uansett" er det vel bare å ta kontakt og se hvordan han responderer, og ikke tenke over konsekvensene. Anonym poster: 1d422df8eae42819f8655e086824aa9a
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #12 Skrevet 15. februar 2013 Det var en dårlig periode i forholdet.. Var lite med hverandre og hadde generelt lite kontakt. Vi var sure og lei hverandre og skulle snakke om det, men det ble heller til vi gjorde det slutt. Jeg var den som ble dumpa. Jeg vil påstå det er veldig normalt å ha slike perioder i forholdet og ville prøve fortsatt. Maste masse dagene etter det ble slutt, så lot jeg han være i fred i en ukes tid. Deretter tok jeg opp kontakten der jeg sa jeg savnet han. Han er visst helt sikker på valget sitt og påstår han er ferdig med forholdet. Jeg gråter enda hver natt og savner han så utrolig.. Bare to uker siden da. Så for meg ser det altså ikke ut til å være håp.. Anonym poster: 0272c954a422590ab6d60cb4e8445fd3
Gjest Ts Skrevet 15. februar 2013 #13 Skrevet 15. februar 2013 Du skriver at det var turbulent, mye grums, krangling og utskjelling. Tenk over om dette er noe det er realistisk at dere kan endre og at dere kan gjenopprette et forhold med gjensidig respekt for hverandre, eller om noe er ødelagt og vanskelig for dere å forandre på. Hvis det er meant to be må det være mulig å ha det bra sammen, tenker jeg, ikke usikkert og turbulent (selv om det kan være det i perioder må man være i stand til å komme seg ut av det). Jeg synes det høres lurest ut å vente med å ta kontakt til du har et klarere bilde av hva som har skjedd, ikke først og fremst kjenner på at du savner ham og tror du vil ha ham tilbake - det er helt vanlig å savne den andre så kort etter et brudd, nesten uansett hvor rett eller feil bruddet er. Men om du vil ha ham tilbake "uansett" er det vel bare å ta kontakt og se hvordan han responderer, og ikke tenke over konsekvensene. Anonym poster: 1d422df8eae42819f8655e086824aa9a Du sier noe der. Kanskje fordi det var så turbulent som det var, at det beste er å vente. Skjedde ting rundt bruddet som også gjør meg usikker. Siste gang vi snakket på tlf da det var slutt, og jeg ringte opp igjen, tok han den ikke. Det siste han har fra meg er utskjelling. Jeg aner ikke hvor jeg står. Det er såpass mye grums , at jeg tror jeg lar det ligge. Samtidig føles det som om jeg ikkke er ferdig med han. Jeg ønsker at vi kan finne tilbake til hverandre, men da må vi ha funnet ut av ting. Hvor lenge bør jeg la det ligge ? Hvis han begynner å møte andre, kan det jo være for seint. Samtidig tenker jeg at hvis han gjør det, var det ikke meant to be? ts
Gjest Ts Skrevet 15. februar 2013 #14 Skrevet 15. februar 2013 Det var en dårlig periode i forholdet.. Var lite med hverandre og hadde generelt lite kontakt. Vi var sure og lei hverandre og skulle snakke om det, men det ble heller til vi gjorde det slutt. Jeg var den som ble dumpa. Jeg vil påstå det er veldig normalt å ha slike perioder i forholdet og ville prøve fortsatt. Maste masse dagene etter det ble slutt, så lot jeg han være i fred i en ukes tid. Deretter tok jeg opp kontakten der jeg sa jeg savnet han. Han er visst helt sikker på valget sitt og påstår han er ferdig med forholdet. Jeg gråter enda hver natt og savner han så utrolig.. Bare to uker siden da. Så for meg ser det altså ikke ut til å være håp.. Anonym poster: 0272c954a422590ab6d60cb4e8445fd3 Enig med deg, det er normalt å ha sånne perioder i forholdet. Det bør et forhold tåle. Nå var jeg den som nevnte slutt flere ganger, så jeg var kanskje med på at det endte som dette. Samtidig var det ting som ikke funket. Vi må begge forbedre oss på ting, hvis det noen gang skal bli noe mellom oss igjen. Kom bruddet fra han som et sjokk? Er du glad for at du tok kontakt med han etter bruddet, at du sa du savnet han, eller tror du at du hadde vunnet på å ikke gjør noe? Hvilken type kontakt har dere nå? Tror du at du kan ha en sjanse igjen? Har han respondert på noe av dine tilnærmelser? ts
Gjest ts Skrevet 17. februar 2013 #15 Skrevet 17. februar 2013 Fortsatt ingen kontakt, tenker på han hver dag. Nesten hele tiden. Tør ikke ta kontakt, fordi jeg ikke vet hva han tenker.,hvor jeg står. Hvis det viser seg at han ser en annen, vil jeg bli så knust! Er det en stor sjanse for at en mann ser en ny når han var med på et brudd, og ikke gir lyd etterpå? ts
Bonito Skrevet 17. februar 2013 #16 Skrevet 17. februar 2013 Men TS... dette har du vel fått svar på i de andre trådene om samme tema? Jeg skjønner det er vanskelig, men det blir ikke enklere av å male på det oppe i hodet om og om igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå