Gå til innhold

Hvilke drinker kan jeg drikke "ute"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fyller 18 år ganske snart og har da tenkt å feire på byen med noen venninner. :)

Har fått hørt at jeg egentlig ikke "tjener noe" på å gå ut, ettersom der ikke er noen gode drinker for oss som er under 20 år (med tanke på at vi ikke får drikke sprit).

Høres ut som et teit spørsmål, men hva kan jeg drikke? Er det noen spesielle drinker DU liker som ikke inneholder sprit? :) Er glad i hvitvin, men om der er noen drinker som er gode, som ikke inneholder sprit, så tester jeg det ut! Er egentlig ikke så veldig glad i sprit, så...

Anonym poster: 72f49b8e609614bf390b3fd8bbe79584

Skrevet

Er vel kun øl, vin og rusbrus du kan drikke?

• Liker 2
Skrevet

Husker ikke hva den heter, men øl, grenaldine og sprite/7up

Veldig vanlig i andre land

Noe lignende jeg ble glad i når jeg var i England, var noe man kaller lager&lime, litt lime og øl som vanlig! Litt som corona med lime i, men kan brukes på vanlig "kjip"øl, så blir den dødsgod. Hjemme bruker jeg roses lime

Anonym poster: 517c6002c1b01e03567143bea1bf3020

Skrevet

ingen drinker, men Cïder er nydelig.

Denne koster 75 kr i butikken og over 200 ute.

580595_10152432345655285_1846895528_n.jpg

• Liker 1
Skrevet

Kalinka 22 kan du jo lage drinker med.

Mine favoritter er strawberry daiquiri og sex on the beach. Men de får ikke du som er yngre enn 20 år kjøpt ute på byen..

Skrevet (endret)

i baren jeg jobber serverer vi alt mulig, til og med drinker. Det er 18 års grense hos oss. Men vi har Kalinka 22 i drinkene og ikke vodka:) Det varierer vel fra bar til bar, du kan jo spørre om de serverer drinker med kalinka! Mange gode sånne drinker og!

Endret av Kjempeliten
Gjest SweetSunshine
Skrevet

ingen drinker, men Cïder er nydelig.

Denne koster 75 kr i butikken og over 200 ute.

580595_10152432345655285_1846895528_n.jpg

Har de denne på butikken? :) Har aldri sett den:)

Skrevet (endret)

OBS stormarked har den og Vinmonopolet .Spør gjerne lokalbutikken din om de kan ta den inn.

Ts spar pengene deres. Jeg synes det er få som kan gode drinker. Det er lite i dem og svindyre.

Om dere går på et sted med flinke folk på miksologi i baren så lager de gjerne en til dere etter hva dere ønsker.

Endret av Wonders
Gjest Gjest_Calavi
Skrevet

Anbefaler både Bellini og Mimosa! Sistnevnte er jo superlett å lage selv hjemme også, kun champagne og appelsinjuice. Bellini er prosecco og hvit fersken. Kjempegodt! :)

Gjest gjest17
Skrevet

Kalinka 22 kan du jo lage drinker med.

Mine favoritter er strawberry daiquiri og sex on the beach. Men de får ikke du som er yngre enn 20 år kjøpt ute på byen..

Det blir litt feil å si da begge kan lages med Kalinka 22.

Skrevet

Det blir litt feil å si da begge kan lages med Kalinka 22.

Men ute på byen er de nok litt sterkere.. På de utestedene jeg har vært på i byen jeg bor i, var det kun en som hadde kalinka 22 i barsortimentet sitt. Men nå er det utestedet lagt ned ;)

Nå vet jo ikke jeg hvordan det er på ts sitt sted..

Gjest Sitronmelisse
Skrevet

Ts spar pengene deres. Jeg synes det er få som kan gode drinker. Det er lite i dem og svindyre.

Enig! Enten blir drinken altfor søt eller altfor sur! Jeg prøvesmaker også, men det hjelper ikke særlig å påpeke ubalansen heller; de får det ikke til.

Skrevet

Baylies, rusbrus, cider og øl. Spør bartenderen :)

Skrevet

Snake Bite og Shandy :)

Snake Bite = Lager & pæresider (Snake Bite Black har også solbærsirup i seg)

Shandy = Lager og sprite

Høres spesielt ut, men det er veldig godt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...