Gå til innhold

Spiser jeg virkelig så altfor lite?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Tenkte jeg skulle gå ned noen kilo i vekt, og har derfor prøvd å følge med på kostholdet og det jeg spiser og forbrenner, så har prentet alt dette inn i en mobilapp i noen dager. (My Fitness Pal) Og jeg ender alltid opp med veldig mye kalorier "til overs".

Appen forteller meg da at jeg burde ligge på rundt 1300 kalorier om dagen, og dagens fysiske aktivitet legger til nesten 500 ekstra kcal, mens jeg ikke har spist 1000 en gang!

Frokost: Lomper med makrell i tomat, yoghurt og litt frokostblanding. ca 700 kcal.

Lunch: Kopp te. Sen frokost, spiste ingenting.

Middag: Kylling, løk og litt potet. ca 300 kcal.

Middagen er mindre enn jeg pleier, men spiste meg god og mett. Så selv om jeg vanligvis ville spist mer middag, og tatt i betrakning at denne mobilappen kan være ganske unøyaktig, føler jeg at jeg mangler mye her.

Hva burde jeg gjøre? Og hva burde jeg spise om jeg skal spise mer? Er ærlig talt ikke sulten. Og ja, jeg er ny på det her, hehe.

Anonym poster: 50e9387a2dffe87af3b6335d63797d10

Videoannonse
Annonse
Skrevet

LOMPER med makrell i tomat, yoghurt og frokostblanding?? :hakeslepp:

Gjest Euforia
Skrevet

Haha, det tar vel ikke lange tiden før noen diagnostiserer deg med anoreksi nå... :laugh: :laugh:

Skrevet

Jeg har også brukt sånn app, med både frokost,middag og kveldsmat og snacks og oppdager at det blir utrolig lite kalorier. Så hvis jeg skal gå ned i vekt må jeg nesten kutte ut halve av det?

Anonym poster: 9d100577188b194f6d52992c1e802fa7

Skrevet

Altså, jeg spiser det hver for seg altså. Lompene går med makrellen, og frokostblandingen går i yoghurten. :P

Haha, det tar vel ikke lange tiden før noen diagnostiserer deg med anoreksi nå... :laugh: :laugh:

Venter allerede i spenning...

Skrevet

Speltlomper med makrell i tomat, og yoghurt med frokostblanding er jo kjempe godt!

• Liker 1
Gjest DevilAngel
Skrevet

Hei!

Tenkte jeg skulle gå ned noen kilo i vekt, og har derfor prøvd å følge med på kostholdet og det jeg spiser og forbrenner, så har prentet alt dette inn i en mobilapp i noen dager. (My Fitness Pal) Og jeg ender alltid opp med veldig mye kalorier "til overs".

Appen forteller meg da at jeg burde ligge på rundt 1300 kalorier om dagen, og dagens fysiske aktivitet legger til nesten 500 ekstra kcal, mens jeg ikke har spist 1000 en gang!

Frokost: Lomper med makrell i tomat, yoghurt og litt frokostblanding. ca 700 kcal.

Lunch: Kopp te. Sen frokost, spiste ingenting.

Middag: Kylling, løk og litt potet. ca 300 kcal.

Middagen er mindre enn jeg pleier, men spiste meg god og mett. Så selv om jeg vanligvis ville spist mer middag, og tatt i betrakning at denne mobilappen kan være ganske unøyaktig, føler jeg at jeg mangler mye her.

Hva burde jeg gjøre? Og hva burde jeg spise om jeg skal spise mer? Er ærlig talt ikke sulten. Og ja, jeg er ny på det her, hehe.

Jeg er akuratt i samme situasjon, jeg har heller ikke lyst på mat eller er sulten. Selvom jeg syntes du spiste ganske mye til frokost, men du burde spise lunch (kveldsmat også hvis du ikke spiser middag sent) . Ellers så spiser du okey.. :)

Skrevet

Det er jo ganske enkelt, det kan du se selv. Du spiser bare to måltider, hvorav det ene er lite (det å få kylling-og-potet-middag til å bli kun 300 kalorier krever rimelig små mengder). Det er ikke vanlig. Det vanlige er å spise enten flere måltider, eller færre store. Løsningen er å spise tidligere frokost, normal lunsj og mer til middag. Tada.

Anonym poster: 2e7f94722f5fe421f2502f02484b4ffb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...