Gå til innhold

Irritert, men sier ingenting.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min kjæreste er 21 år, jeg er 19. For tiden fungerer ikke bilen hans, men skal på kontroll og hente skiltene i starten av neste måned. Så nå har moren tilbudt seg å kjøre han til jobb om morgenen. Han flyttet ut fra henne og vi to flyttet sammen rundt November 2012. Så er ikke så lenge siden han flyttet. Vi begge står på og lager mat her hjemme, ingen som gjør spesielt mer enn den andre og vi fordeler oppgaver ganske likt.

Forholdet er egentlig bra. Men nå ble jeg oppgitt og faktisk litt små irritert. Vi var på butikken for å handle, da jeg spør hva slags brød han vil ha. Vi pleier å kjøpe forskjellige ettersom jeg ikke tåler laktose. Så kommer det fra han ''Nei, mamma lager matpakke til meg hun. Får egg på maten i morgen jeg'' Men herregud! Han er 21 år gammel, bor alene og ikke nok med at moren kjører han hver dag, men hun frivillig lager forbanna lunch og frokost til han også! Istedetfor at han setter av 5 minutter på morgenen for å lage selv. Jeg bare smilte, lo litt og sa han var heldig. Men er dette normalt? Et sted går grensen.

Jeg som 19, to år mindre får ikke min mor til å lage frokost og lunch til meg. Ihvertfall IKKE når jeg bor alene. Visste han var mammadalt, men et sted går vel for fader grensen??

Anonym poster: 2232e812b2f3955065fd8b524dec87f1

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis forholdet er på alle andre måter bra, så er kanskje ikke dette så mye å bry seg om? Moren hans skal jo ikke kjøre ham til jobb til evig tid.

• Liker 2
Skrevet

Hvis forholdet er på alle andre måter bra, så er kanskje ikke dette så mye å bry seg om? Moren hans skal jo ikke kjøre ham til jobb til evig tid.

Neida, jeg sier ingenting til han om det heller. Viste på ingen måte at jeg reagerte på dette, for jeg oppførte meg helt normalt. Men syntes ikke det var helt greit jeg.

Anonym poster: 0d683a9e8a508247e12af9b1480f2d8c

Skrevet

Hun står sannsynligvis og lager matpakke til seg selv, og synes det er artig å lage mat til andre. Jeg vet iverfall at jeg synes det er gøy å pusle sammen til andre innimellom.

Hva er egentlig problemet?

Skrevet

Hun står sannsynligvis og lager matpakke til seg selv, og synes det er artig å lage mat til andre. Jeg vet iverfall at jeg synes det er gøy å pusle sammen til andre innimellom.

Hva er egentlig problemet?

Problemet er at jeg akkurat har fått han til å lage mat, rydde og hjelpe til her hjemme. Han bodde hjemme til han var 20. Han har alltid vært veldig bortskjemt og jeg syntes det er helt på tide at han lærer seg å gjøre ting selv!

• Liker 2
Skrevet

Problemet er at jeg akkurat har fått han til å lage mat, rydde og hjelpe til her hjemme. Han bodde hjemme til han var 20. Han har alltid vært veldig bortskjemt og jeg syntes det er helt på tide at han lærer seg å gjøre ting selv!

Jeg har mine tvil på at en uke eller to med matpakke fra andre ødelegger hele oppdragelsen du har hatt av han.

Skrevet

Jeg har mine tvil på at en uke eller to med matpakke fra andre ødelegger hele oppdragelsen du har hatt av han.

En ting det. Men jeg syntes han skal klare å stå på sine egne ben. Ikke forvente at moren skal hjelpe han ut av alt hele tiden. En matpakke kan han fint lage selv. For han kommer hjem til ferdig laget middag her, og kveldsmat lager vi sammen. Så mat på morgenen er IKKE så stort problem!

• Liker 1
Skrevet

Det er absolutt på tide at han begynner å gjøre ting selv, men det høres ut som om dere har fått det til å funke.

Bortskjemthet og ekstrem morsbinding kan absolutt skape problemer i et forhold, men foreløpig høres det kanskje ikke så alvorlig ut.

• Liker 1
Skrevet

:fnise: Snakk om å lage problemer ut av ingenting.

Anonym poster: a322f44673474378b8bdd67010b1f7c0

• Liker 4
Skrevet

Det er absolutt på tide at han begynner å gjøre ting selv, men det høres ut som om dere har fått det til å funke.

Bortskjemthet og ekstrem morsbinding kan absolutt skape problemer i et forhold, men foreløpig høres det kanskje ikke så alvorlig ut.

Ja, og det tok oss mye sinte toner og masse diskusjoner for å få han til å forstå at hans mor ikke er her å lager mat, bytter sengetøy, rydder osv for han. Jeg har til og med skrevet opp en liste på badet med ting som skal gjøres enten på morgenen eller kvelden, for at han skal forstå det. Samt. hvordan han skal vaske klær.. Han har aldri fått noe innblikk i hvordan det er å bo for seg selv, og jeg er redd han heller ikke vil få det når moren fortsetter å skjemme han bort på denne måten.

• Liker 1
Skrevet

:fnise: Snakk om å lage problemer ut av ingenting.

Anonym poster: a322f44673474378b8bdd67010b1f7c0

Er da ingen problem da jeg ikke forteller han noenting eller viser at det irriterer meg. Heller har jeg ingen planer om å gjøre det ;)

Skrevet (endret)

Må faktisk si meg enig med TS her jeg. Hadde samboeren min som for så vidt er veldig mammagutt fått moren til å lage mat til han når han skulle på jobb hadde jeg også reagert.

En ting er om det er en gang i blant, men hver dag hadde jeg reagert på. Syntes heller ikke du bør ta det opp med han da det sikkert bare blir krangling uten veldig stor grunn :)

Bor du alene bør du kunne lage din egen mat. Men en gang i blant er bare koselig at hun lager egentlig! Sparer dere de pengene :)

Endret av dobri123
  • Liker 2
Skrevet

Synes det høres koselig ut jeg. Tipper du er misunnelig fordi du ikke får egg på matpakka di ;)

Anonym poster: ae249a2a390c722fdd97c919ba4d3e7c

• Liker 4
Skrevet

herregud. Det finnes verre problemer. DET du skriver er det minste probleme så finnes, nesten. Kanskje mora synes det er hyggelig å lage mat til sønnen? Jeg hadde aldri reagert på det om mora til kjæresten min lagde lunsj til han EN GANG , eller 2-3 ganger. herregud.

Skrevet

Er da ingen problem da jeg ikke forteller han noenting eller viser at det irriterer meg. Heller har jeg ingen planer om å gjøre det ;)

Du burde være forsiktig med hva du sier ts, det er kanskje ikke et problem nå i begynnelsen av samboerskapet deres. Det er faktisk et problem pga du irriterer deg over det, det kommer til å bakke seg opp med andre små ting selvom du ikke viser at du syns det er irriterende, så en fag så sprenger du og han står der stakkars som et stort spm tegn!

Jeg syns du overdriver, tror ikke han tvinger moren sin til å gjøre noe, hun vil sikkert gjøre det pga det er lille gutten hans uansett hvor gammel han er. La moren få nyte den siste gangen hun kan være mor og ordne ting for han. Det er bra at du og dere har fått et bra fly hjemme og han bidrar, ikke fuck det opp med å henge deg opp i ting som ikke egentlig burde tenke over engang!!

Gjest Katten.
Skrevet

En ting det. Men jeg syntes han skal klare å stå på sine egne ben. Ikke forvente at moren skal hjelpe han ut av alt hele tiden. En matpakke kan han fint lage selv. For han kommer hjem til ferdig laget middag her, og kveldsmat lager vi sammen. Så mat på morgenen er IKKE så stort problem!

Så han skal si nei til en fantastisk hyggelig og søt gest, fordi du mener han forventer det? Har han krevd det av hans mor, eller var det et tilbud han sa ja til?

Jesus Maria.

• Liker 3
Skrevet

jeg er så glad for at dette forumet eksisterer og de egoistiske, missunnelige, egosentriske, selviske ondskapsfulle og smålige tankene til kvinner kommer fram. jeg er virkelig glad for oppholdet her på kg har gjort meg så kvalm på hunkjønn at jeg er helt befriet fra et hvert ønske om å ha ei igjen. takk ts, og til andre ærlige jenter som viser sitt sanne jeg her på forumet.

Anonym poster: bdd99fb9d6c78d85fc4434f85df82d5f

• Liker 1
Skrevet

jeg er så glad for at dette forumet eksisterer og de egoistiske, missunnelige, egosentriske, selviske ondskapsfulle og smålige tankene til kvinner kommer fram. jeg er virkelig glad for oppholdet her på kg har gjort meg så kvalm på hunkjønn at jeg er helt befriet fra et hvert ønske om å ha ei igjen. takk ts, og til andre ærlige jenter som viser sitt sanne jeg her på forumet.

På tide å logge komme seg ut i verden og ikke bare leve på nett?

Anonym poster: a31b22d2a2efcad0fdaf1dc75d0aa8c5

• Liker 2
Skrevet

På tide å logge komme seg ut i verden og ikke bare leve på nett?

Anonym poster: a31b22d2a2efcad0fdaf1dc75d0aa8c5

på tide å skaffe deg litt selvinnstikt i stedet for å bitche fordi innlegget traff?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...