AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #1 Del Skrevet 13. februar 2013 Er det flere enn meg som blir litt overrasket over det hysteriet i media kun fordi noe frossenlasagne inneholder hestekjøtt? Det er jo også opplyst om at det ikke er skadelige stoffer i kjøttet, og da blir jo hysteriet enda mer uforståelig og latterlig! Hvorfor er det så mye verre med hestekjøtt enn f.eks. storfekjøtt og grisekjøtt? Kvalmende, som om hestene er forbudt å spise. Latterlig. Svartpølse er jo av hest, og smaker godt. :-) Anonym poster: 012f77c92a6137610aeac3d9c6cbb7a6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sakone Skrevet 13. februar 2013 #2 Del Skrevet 13. februar 2013 At det har blusset opp har jo i følge media vært fordi det har vært noen stoffer i kjøttet som man ikke har hatt kontroll over. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 13. februar 2013 #3 Del Skrevet 13. februar 2013 Jeg liker å vite hva jeg spiser og hvor det kommer fra. Det er det som er problemet at produktet inneholder noe annet en det som står på utsiden av pakken. Ikke at det er hestekjøtt Ja til kortreiste norske matprodukter... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 13. februar 2013 #4 Del Skrevet 13. februar 2013 For det første er det jo bedrageri at det står noe annet på pakken enn det som er inni. Det ville vært like ille om en pakke merket svinekjøtt inneholdt kanine eller kalkun, det har ikke med dyrearten i seg selv å gjøre. Det som er enda verre er at produsenten ikke har den fjerneste aning om hvor kjøttet kommer fra. Det er veldig urovekkende. Dersom det blir avdekket sykdom, matinfeksjoner eller smitte så er det jo viktig at produktet kan spores. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cho Kon It Skrevet 13. februar 2013 #5 Del Skrevet 13. februar 2013 (endret) Hester blir ofte behandlet med et stoff, som jeg dessverre ikke husker navnet på nå, ved forskjellige skader og sykdommer. Dette stoffet kan det finnes rester av i hestekjøttet, og det er kreftfremkallende for mennesker. Edit: sett i sammenheng med at vi ikke aner hvor dette hestekjøttet stammer fra, og det derfor kan ha dette stoffet i seg, er jo dette litt alarmerende. Endret 13. februar 2013 av Cho Kon It 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gud Skrevet 13. februar 2013 #6 Del Skrevet 13. februar 2013 (endret) Edit: Noen andre var før meg (Cho Kon It). Endret 13. februar 2013 av Gud Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sakone Skrevet 13. februar 2013 #7 Del Skrevet 13. februar 2013 Hester blir ofte behandlet med et stoff, som jeg dessverre ikke husker navnet på nå, ved forskjellige skader og sykdommer. Dette stoffet kan det finnes rester av i hestekjøttet, og det er kreftfremkallende for mennesker. phenylbutazone Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 13. februar 2013 #8 Del Skrevet 13. februar 2013 Det er jo også opplyst om at det ikke er skadelige stoffer i kjøttet, og da blir jo hysteriet enda mer uforståelig og latterlig! Anonym poster: 012f77c92a6137610aeac3d9c6cbb7a6 Det var også opplyst om at det var storfe-kjøtt. Det stemte ikke. Da tror jeg vi skal drite i alle opplysningene de har garantert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cho Kon It Skrevet 13. februar 2013 #9 Del Skrevet 13. februar 2013 phenylbutazone Thanks Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nobilian Skrevet 13. februar 2013 #10 Del Skrevet 13. februar 2013 Har større problemer med at slaktet kommer fra Romania. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå