AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #1 Skrevet 13. februar 2013 ...men som er DYREVENNLIG?! Finnes det? Jeg synes mange av Canada Goose-jakkene er fine, og liker pels på hetten så lenge den ikke er ekte, men finner ingen fine, dyrevennlige jakker i fin farge (helst rosa/lilla), som er varm i tillegg og som ikke koster flere tusenlapper.. Kan noen hjelpe? Anonym poster: 106f9675def23f35650215e2de92df69
Gjest Euforia Skrevet 13. februar 2013 #2 Skrevet 13. februar 2013 Har du sjekket på H&M, Cubus, Lindex, Kappahl, Vero Moda osv? Nelly.com har også mange fine. :D Vet ikke om noen av dem er rosa eller lilla, men det må da finnes det òg.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #3 Skrevet 13. februar 2013 ...men som er DYREVENNLIG?! Finnes det? Jeg synes mange av Canada Goose-jakkene er fine, og liker pels på hetten så lenge den ikke er ekte, men finner ingen fine, dyrevennlige jakker i fin farge (helst rosa/lilla), som er varm i tillegg og som ikke koster flere tusenlapper.. Kan noen hjelpe? Anonym poster: 106f9675def23f35650215e2de92df69 Regner med at du da også forventer at denne jakken skal være barnevennlig, allergivennlig, ingen fargestoff testet på dyr, mennesker under gode arbeidsforhold, pass også på at ikke glidlåsen er laget av metall (eller hvanåenn det lages av) ifra steder der de mishandler ansatte. Og for all del, røyker du? For tobakksindustrien er ikke akkurat en pen industri. Håper også at du holder deg LANGT unna skinn i sko, og at du ALDRI plasserer rumpa di i sofaer i skinn. Dun-dyner og puter må du holde deg LAAAAAAAAAAAAAAAANGT unna............ og god jul med maten til kaninene................. *tråden er snart ryddet for hets* Anonym poster: 98242ee82e85dcfbeb28689a825ee982 2
Gjest Badabing Skrevet 13. februar 2013 #4 Skrevet 13. februar 2013 Jeg har kjøpt Fjällräven. Litt billigere enn Canada Goose, og uten dun og pels. Ellers har vel Stormberg jakker i litt forskjellige farger. De er uten pels, og dunet er biprodukt fra matvarebransjen.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2013 #5 Skrevet 14. februar 2013 Tusen takk Euforia og Badabing <3 Ja, jeg har sjekket alle de du nevner, Euforia, inkl Nelly, men ingen derfra har falt i smak så langt, og fargene er kjedelige.. Fjällräven og Stormberg har jeg ikke sjekket, Badabing, så takk for fint forslag Til deg "kjære" Anonyme... *sukk* hvor skal jeg starte... Egentlig skulle jeg bare oversett deg, men jeg skal være såpass høflig å svare deg på spørsmålet ditt: Nei, jeg verken røyker eller snuser, og har aldri gjort det - av MANGE forskjellige årsaker! Deriblant OGSÅ fordi tobakksindustrien ikke er noen pen industri, som du skriver! Og joda, den jakken jeg skal kjøpe bør iallefall være såpass barnevennlig at ingen barn er blitt pint til døde, evt blitt eksperimentert med, for at JEG skal være fin og fjong... Allergivennlig bør den også være, ja. Kjedelig om jeg, eller noen i nærheten av meg, skal få allergiske reaksjoner av den, men akkurat der føler jeg meg ganske trygg! Om fargestoffet ikke er testet på dyr er det også en STOR fordel, siden jeg gjør så godt jeg kan ellers i hverdagen ved å unngå makeup, kremer, shampoo, husholdningsprodukter osv som er testet på dyr. Alle monner drar er mitt motto ang temaet dyretesting. Og ang skinn, dun og pels har måten dyrene er blitt behandlet på i forkant, om dyrene har vært i fangenskap, måten de er blitt drept på, fangstmetoder, og årsaken til at de er blitt drept ALT å si for om jeg vil bruke det eller ikke! Les litt om hvilke fangstmetoder Canada Goose og Parajumpers har f.eks. Er samvittigheten din like ren når du bruker din/dine jakker (som jeg antar at du har siden du fikk sånn voldsomt behov for motangrep) etter å ha lest det? Er svaret ditt ja, er du temmelig hjerterå og av typen som stikker hodet i sanden - så lenge DU SELV har det bra og får pyntet deg. Det stikk motsatte av meg, og et prakteksemplar på et menneske jeg ikke ønsker å være! Men du om det! Hvis du ikke kan hjelpe meg med det jeg spør om, håper jeg du kjenner din besøkelsestid nå og holder dine iskalde og egoistiske holdninger for deg selv. Jeg gjør mitt beste for å verne om dyr, kunne sikkert vært enda flinkere, men jeg stikker iallefall ikke hodet i sanden, som deg.. Alle monner drar, som sagt. Anonym poster: 106f9675def23f35650215e2de92df69
sara-ellis Skrevet 14. februar 2013 #6 Skrevet 14. februar 2013 Skjønner ikke hvordan du tror at du skal få en jakke som du krever alt det der av billig? Det er dyrt å produsere den om det skal være dyrevennlig, allergivennlig, barnevennlig ++
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2013 #7 Skrevet 14. februar 2013 Stormberg, Cubus, Fjällräven, Gina Tricot, b-young... og resten kan du lese her, sara-ellis: http://www.dyrevern.no/artikler/nyheter_om_pels/pelsfri_mote-butikker_og_merker_uten_ekte_pels. "Problemet" mitt er bare at det er så få som har lilla/rosa parkasjakke, som jeg ønsker meg. Iallefall her oppe i nord Men utvalget av butikker er jo større sørpå, så nå saumfarer jeg diverse nettsider Skal nok finne en Dessuten er det stor forskjell på 2000,- og 6-7000,- som jo en Parajumper eller Canada Goose koster.. Kan godt betale 2000,- for jakken jeg leter etter, men 6-7000,- er utelukket. Anonym poster: 106f9675def23f35650215e2de92df69
Hunmedham Skrevet 14. februar 2013 #8 Skrevet 14. februar 2013 Jeg er ca 40 år. Parkaser med pels har ikke vært moderne noen gang i denne tiden, bortsett fra de siste få vinterne. Statistisk sett betyr det at parkaser ikke vil bli moderne igjen før om lenge, etter at de går av moten nå. Derfor lot jeg være å kjøpe den jeg hadde tenkt å kjøpe, men valgte å klare meg med den gamle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå