missfidget Skrevet 20. mars 2004 #1 Skrevet 20. mars 2004 Kosmetikk og pleie kjøpt hos Esthetique eller Parfymelle? Vet noen det? Har nemlig kjøpt en hele sett-parfyme, dusjgele, og body lotion som jeg angre på, og lurer på om jeg kan bytte eller få pengene igjen? Noen som vet det?
Arwen Skrevet 20. mars 2004 #2 Skrevet 20. mars 2004 Det kommer an på hvorfor du ikke vil ha serien det. Tror ikke de tar i mot hvis ikke du reagerer på det.
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2004 #3 Skrevet 20. mars 2004 Hvis du ikke har åpnet produktene så skulle jeg tro at det går helt fint å få byttet det.
Dødspingvinen Skrevet 20. mars 2004 #4 Skrevet 20. mars 2004 Du har rett til å få byttet det. De kan faktisk ikke gå imot angreloven, selv om de prøver aldri så mye. Du må nok sette hardt mot hardt, men.
Helena Skrevet 20. mars 2004 #5 Skrevet 20. mars 2004 Angreretten gjelder bare for ting som ikke er kjøpt i butikk, men av dørselger, over internett, eller fra postordre. Men de fleste butikker vil ha fornøyde kunder slik at man får byttet likevel.
Iselilja Skrevet 20. mars 2004 #6 Skrevet 20. mars 2004 Du har faktisk ikke rett til å bytte det hvis ikke du f.eks har kjøpt det på postordre eller lignende. Men mange butikker lar deg bytte likevel.
Dødspingvinen Skrevet 20. mars 2004 #7 Skrevet 20. mars 2004 Angreretten gjelder bare for ting som ikke er kjøpt i butikk, men av dørselger, over internett, eller fra postordre. Men de fleste butikker vil ha fornøyde kunder slik at man får byttet likevel. OI! Det visste jeg ikke...
Gjest Kun gjest Skrevet 20. mars 2004 #8 Skrevet 20. mars 2004 Angrerettloven gjelder for butikker som ikke har fast utsalgssted, internett, dørselgere, gateselgere osv. Da skal man få/opplyses om angreretten, og et angreretts skjema skal legges ved. Vi kan da innen tidsfristen angre så mye vi vil, også uten grunn om hvorfor. Legges ikke det med, da kan man angre opptil et år, men man må selvfølgelig ikke ødelegge/bryte forseglingen eller emballasjen. Det er Forbrukerkjøpsloven som gjelder når en vanlig person handler noe i butikken. Det er nok ikke noe problem å bytte det, butikkene ønsker jo fornøyde kunder, men man vet jo aldri...
Felicia Skrevet 20. mars 2004 #9 Skrevet 20. mars 2004 Kosmetikk og pleie kjøpt hos Esthetique eller Parfymelle? Vet noen det? Har nemlig kjøpt en hele sett-parfyme' date=' dusjgele, og body lotion som jeg angre på, og lurer på om jeg kan bytte eller få pengene igjen? Noen som vet det?[/quote'] Dersom du ikke har åpnet de og har kvittering kan jeg ikke tenke meg at det skal være noe problem.
Sandra Skrevet 20. mars 2004 #10 Skrevet 20. mars 2004 Du har ikke uten videre rett på pengene tilbake om du ikke avtalte det før du kjøpte varen, men butikken kan kanskje gi deg en tilgodelapp, eller la deg velge noe annet i butikken. Her står det om rgelene for bytte i butikk.
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2004 #11 Skrevet 20. mars 2004 Jobber i en Parfymelle butikk. Har du kvitering, og har kjøpt varen hos oss (parfymelle) og varen er uåpnet vil du få en tilgodelapp tilbake. denne må brukes innen seks mnd og kan brukes i alle parfymelles avdelinger. klem, elle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå