AaaaK Skrevet 13. februar 2013 #1 Skrevet 13. februar 2013 Jeg ønsker meg en ting. Jeg ønsker meg en naturvitenskaplig, men enkel forklaring på forskjellene på menn og kvinners følelsesliv. Noe som gjør at jeg kan si, hver gang jeg tenker på en gutt; "Dette er den delen av hjernen min som snakker". En forklaring man kan skylde på for at det blir sånn. Jeg er i full stand til å bli med/ta med en gutt/venn med hjem uten å forelske meg, men jeg kan ikke noe for at jeg tenker på, reflekterer rundt osv han eller situasjonen. Og jeg hater det... Hvorfor skjer dette med jenter? Og for all del; hvis det bare er jeg som er kynisk og følger stereotypisk tankegang, rett meg!!
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #2 Skrevet 13. februar 2013 Er kvinne selv, men er veldig sikker på at menn også reflekterer og tenker rundt deg om han er singel. Er jo helt vanlig Anonym poster: 6c13ba531b45b2ec51e1e6bda85f7446
Gjest Bolsjevidkun Skrevet 14. februar 2013 #3 Skrevet 14. februar 2013 Women need love to have sex. Men need sex to have love. So basically, one of you is living a lie. - Billy Connoly -
Alina X Skrevet 14. februar 2013 #4 Skrevet 14. februar 2013 Women need love to have sex. Men need sex to have love. So basically, one of you is living a lie. - Billy Connoly - Nå degraderte du ditt eget kjønn.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2013 #5 Skrevet 14. februar 2013 Women need love to have sex. Men need sex to have love. So basically, one of you is living a lie. - Billy Connoly - Nå degraderte du ditt eget kjønn. Han gjorde det ikke. JEg har faktisk flere ganger lest vitenksapelige artikler som nevnte det. Det er et slags følelsesmessige bånd som bygger seg opp hver gang man har sex, og det er ofte sånn at menn får sine første følelser for kvinnen da, mens kvinnen allerde hadde begynt å ha følelser. Det er fysiologisk, men jeg husker ikke alt. Selvfølgelig er det unntaker, pluss at, ifølge våre erfaringer, opplevelser, barndom osv kan vi for eksempel være mer romantisk enn vanlig eller derimot ha en slags defensivprosess som gjør at vi ikke lett får følelser, uansett kjønn. Men fysisk er det faktisk som Bolsjevidkun skrev, etter det jeg har lest flere ganger. Må si at i Norge og noen få land er kvinner mer "frigjort" enn i andre land der de er mer romantisk orienterte, men jeg snakker bare om en tendens. Det er selvfølgelig mange romantiske kvinner i Norge Anonym poster: 59dcf07511df7a797cdc5e2922a21aa9
Gjest Bolsjevidkun Skrevet 14. februar 2013 #6 Skrevet 14. februar 2013 Nå degraderte du ditt eget kjønn. Å nei, så grusomt! 1
Alina X Skrevet 14. februar 2013 #7 Skrevet 14. februar 2013 Han gjorde det ikke. JEg har faktisk flere ganger lest vitenksapelige artikler som nevnte det. Det er et slags følelsesmessige bånd som bygger seg opp hver gang man har sex, og det er ofte sånn at menn får sine første følelser for kvinnen da, mens kvinnen allerde hadde begynt å ha følelser. Det er fysiologisk, men jeg husker ikke alt. Selvfølgelig er det unntaker, pluss at, ifølge våre erfaringer, opplevelser, barndom osv kan vi for eksempel være mer romantisk enn vanlig eller derimot ha en slags defensivprosess som gjør at vi ikke lett får følelser, uansett kjønn. Men fysisk er det faktisk som Bolsjevidkun skrev, etter det jeg har lest flere ganger. Må si at i Norge og noen få land er kvinner mer "frigjort" enn i andre land der de er mer romantisk orienterte, men jeg snakker bare om en tendens. Det er selvfølgelig mange romantiske kvinner i Norge Anonym poster: 59dcf07511df7a797cdc5e2922a21aa9 Det var ikke det jeg mente med innlegget mitt da men..
Steinar40 Skrevet 14. februar 2013 #8 Skrevet 14. februar 2013 Jeg ønsker meg en ting. Jeg ønsker meg en naturvitenskaplig, men enkel forklaring på forskjellene på menn og kvinners følelsesliv. Noe som gjør at jeg kan si, hver gang jeg tenker på en gutt; "Dette er den delen av hjernen min som snakker". En forklaring man kan skylde på for at det blir sånn. Jeg er i full stand til å bli med/ta med en gutt/venn med hjem uten å forelske meg, men jeg kan ikke noe for at jeg tenker på, reflekterer rundt osv han eller situasjonen. Og jeg hater det... Hvorfor skjer dette med jenter? Og for all del; hvis det bare er jeg som er kynisk og følger stereotypisk tankegang, rett meg!! Hva er problemet ditt sa du? Du ønsker å kunne bli pløyd over av ethvert mannfolk uten å føle noe?
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2013 #9 Skrevet 14. februar 2013 Da annbefaller jeg å sett deg litt inn i evolusjonspsykologi. I motsetningen til sterotypene folk har om evolusjonspsykologi blir kvinner overhodet ikke sett som om de altid har en og samme behov i forhold til sex og kjærlighet etc. Forskningen tar derimot til orde for et svært komplekst bilde der for eksempel kvinner med høyt testosteron nivå tenderer til å like sex med lite følelser i bildet, mens kvinner med høye nivåer av østrogenet estradiol tenderer mot å bare ha sex i forhold, men være utro oftere, skifte partner oftere og ofte ha mye drama i forholdene sine. KVinners begjør skifter også mye avhengig av om de har eggløsning eller ikke. RUndt eggløsning tiltrekkes de gjerne av mere maskuline og dominante menn og har mere lyst på tilfeldig sex og de søker dette ut og kler seg mere seksuelt. Synes de kjæresten er maskulin nok har de da mere sex med ham og vil gjerne ha hardere og mere dirty sex og være mere underdannige. Synes de ikke kjæresten er maskulin nok da så går sjansen for utroskap opp dramatisk. Resten av måneden er behovet for en forståelsesfull støttende provider/beta større, men sexlysten lavere. Osv. Osv. Jeg annbefaller denne dokumentaren: http://www.youtube.com/watch?v=P_Ogfmo7_O8 Her finner du også faktiske forskningsrapporter med dypere analyser. http://www.sscnet.ucla.edu/comm/haselton/papers/ Selv om evolusjonspsykologien gir svært mye god forståelse for tiltrekningens psykologi så mangler den mye av evnen til å forklare akkurat hvordan ting føles i øyeblikker. Davi Deidas bøker forklarer menn og kvinners grunnleggende psykologi svært godt. Han har mange kvinnelige fans. Denne bloggen har utrolig mye innsiktsfult om menn og kvinner i forhold til dating: http://www.therulesrevisited.com/ Dette er en av de beste tekstene jeg har lest om kvinner og menns psykologi: http://theredpillroom.blogspot.no/2012/05/female-social-matrix-introduction.html Jeg ville også googlet rationalization hamster for å lære om hvordan kvinner spesielt, men også menn rasjonaliserer det de føler og kommer med ganske sprø forklaringer på hvorfor de føler det de føler.
AaaaK Skrevet 14. februar 2013 Forfatter #10 Skrevet 14. februar 2013 Hva er problemet ditt sa du? Du ønsker å kunne bli pløyd over av ethvert mannfolk uten å føle noe? Det høres vulgært ut, og det er ikke helt det jeg mener heller. Det jeg mener er at det føles rart og "urettferdig" å gå rundt og tenke på gutter, hvis de ikke gjør det med deg. Ikke forelskelse, men spørsmål, interesse, behovet for ikke å lukke dører, nyskjerrighet, undring - refleksjon om du vil.
AaaaK Skrevet 14. februar 2013 Forfatter #11 Skrevet 14. februar 2013 Men som jeg sa; correct me if I'm wrong.
Steinar40 Skrevet 14. februar 2013 #12 Skrevet 14. februar 2013 Det høres vulgært ut, og det er ikke helt det jeg mener heller. Det jeg mener er at det føles rart og "urettferdig" å gå rundt og tenke på gutter, hvis de ikke gjør det med deg. Ikke forelskelse, men spørsmål, interesse, behovet for ikke å lukke dører, nyskjerrighet, undring - refleksjon om du vil. Tja, følelser kan være veldig upraktiske greier. Det er sant. På den annen side er de viktige. Uten følelser hadde nemlig alle oppført seg som psykopater. Og jeg tror ikke verden hadde blitt noe bedre av det.
AaaaK Skrevet 14. februar 2013 Forfatter #13 Skrevet 14. februar 2013 Tja, følelser kan være veldig upraktiske greier. Det er sant. På den annen side er de viktige. Uten følelser hadde nemlig alle oppført seg som psykopater. Og jeg tror ikke verden hadde blitt noe bedre av det. Men påstanden min er at det er mer følelser (flere, mer intense og varende) for jenter enn gutter... Ellers; joda, sikkert.
Steinar40 Skrevet 14. februar 2013 #14 Skrevet 14. februar 2013 Men påstanden min er at det er mer følelser (flere, mer intense og varende) for jenter enn gutter... Ellers; joda, sikkert. Og da er påstanden din feil. Dette er nemlig helt individuelt; som det meste annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå