Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er nå i uke 34 og har til nå ikke hatt noen humørsvingninger, MEN nå den siste uken har jeg blitt irritert av småting og føler at jeg kan være litt "heks" noen ganger ovenfor mannen (noe som er ulikt meg). Forsvinner disse ekle humørsvingningene etter fødsel??

Anonym poster: 2ede930868d7fcf314af8f0082ec00e3

Skrevet

Nei! Eller, de forsvinner etter en stund. Den første stunden etter fødsel, husker ikke nøyaktig hvor lenge det var for meg - 1-2 uker kanskje - vil du være overfølsom. Jeg gråt for alt. Kunne gråte fordi babyen min var så fin, eller fordi han klarte å bæsje flere ganger for dagen :plystre:

Skal sies at jeg ikke hadde særlig med humørsvingninger under svangerskapet.

Skrevet

Nei de varer til ungen flytter hjemmefra ^^

• Liker 2
Skrevet

Jeg var ekstremt følsom etter fødsel. Gråt mye og hadde ofte klump i halsen. Kunne begynne å gråte uten å vite hvorfor jeg egentlig gråt.. Men det gikk over etter noen uker.

Men må ærlig inrømme at jeg er mer følsom som person nå etter jeg ble mamma.

Skrevet

Det er nok veldig individuelt. Det sies jo at "baby blues" etter fødsel er mer vanlig enn uvanlig, men at det går kjapt over for de aller fleste.

Selv er jeg skikkelig lettet etter fødsel, for da stabiliserer hormonene seg igjen og jeg kan bli et normalt menneske, hehe. Noen reagerer sterkere i svangerskapet enn etter fødselen, det er ikke direkte uvanlig det heller.

Skrevet

Når jeg var gravid var jeg veldig stabil i humøret, men ble veldig kvernende og grublende på slutten. Fikk et sterkt behov for å stenge meg borte fra alt, ikke snakke med folk som var nysgjerrige og masete.

Når babyen kom ga det seg når jeg hadde " grått ut" men da ble jeg sliten pga lite søvn. Jeg blir også veldig sliten av innblanding og kommentarer/ kritikk fordi jeg har et innmari stort behov for å beskytte babyen.

Nå får jeg ikke til ammingen lengre, og føler at jeg er normal igjen, men søvn mangel gjør at jeg ikke er meg selv ennå.

Anonym poster: 62c4ecbace70f5a461e89ab47b2fefc0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...