Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er prøver for første gang, og er litt grønn på dette. Har ikke helt lært meg min egen syklus, eller hvordan man regner termin osv..

Når er siste "frist" for å ikke få desemberbarn?

(hele slekta har bursdag da)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer litt an på hvor du er i syklus nå, men kan tenke meg du har 1 max 2 "sjanser" igjen før det blir desemberbarn...:P

Anonym poster: cd0d9d4d0939d4bc5e8add434c075a27

Skrevet

Jeg fikk mensen nå den7 feb, og den varte til den 11. Mer enn det vet jeg ikke :rolleyes:

Skrevet

Med min eldste hadde jeg termin 2. januar. Jeg hadde da eggløsning rundt 14 april.

Så for å få termin i desember, må man da bli gravid mellom ca 12 mars til 12 april. Men så må man regne med at man kan gå ca 14 dager over termin. Så da er man på ca 1. mars.

Så kort oppsummert må du unngå å bli gravid mellom 1. mars og ca 15 april.

Vet forresten ikke om man skal ta det så langt å unngå å få termin i januar også sånn i tilfelle man føder før tiden......

Anonym poster: 15d7eb2c768ffcf0a826412df3f058f3

Skrevet

Takker for svar! Tror jeg heller bare skal være fornøyd uansett hvilken dag det blir :) Man vet jo aldri hvor lang tid det tar før jeg blir gravid heller :)

Gjest Ekstase
Skrevet

Hehe, flere som tenker på dette. Jeg tenker mest i forhold til det å være yngst i årskullet, det er så stor forskjell på et barn som er født i januar og et som er født i desember. Nå utjevner det seg jo etter hvert da, så da har det egentlig ikke så mye å si.

Google eggløsningskalkulator, der får du opp når termin blir ut fra siste mens :)

Hilsen ei som er veldig klar for å starte prøvinga :)

Skrevet

Tror du må vente til etter mars med å begynne prøvingen om du ikke skal ha desember barn. Vi venter til april med å begynne, da er vi så og si garantert å få barn på "rett" side av året med tanke på barnehageplass :)

Skrevet

Spør morra mi. Hu klarte å få meg 31.desember :fnise:

Anonym poster: c28a27cc38ccc3a151a09a4ff9151f41

Skrevet

Høres ut som dere virkelig har lyst på barn.... "kan ikke få når resten av slekta har bursdag" "Kan ikke få sent for å ikke fåp bhgplass"

Prøvere my ass!

Anonym poster: 69a820b29813cbda0128016825538995

Skrevet

Jeg hadde eggløsning 31. mars, og termin basert på det var på julaften.

Skrevet

Høres ut som dere virkelig har lyst på barn.... "kan ikke få når resten av slekta har bursdag" "Kan ikke få sent for å ikke fåp bhgplass"

Prøvere my ass!

Anonym poster: 69a820b29813cbda0128016825538995

Jeg skrev det med bhg. Plass, og har ikke sagt at vi er prøvere, men skal begynne å prøve i april. Å det med å tenke på når ungen bøir født med tanke på bhg. plass er forløpig ganske viktig for oss, vi bor i en kommune hvor de kutter og kutter i skole og bhg. Og man er desverre avhengi av bhg. Plass når man jobber, og jobbe er man også veldig avhengi av, spesielt når man har barn å forsørge.

Når det er sagt, har jeg ikke sagt noe om vi kommer til å pause prøvingen om det ikke skulle klaffe innen "poblemet" dukker oppigjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...