Gå til innhold

Begynne å jogge igjen etter mange måneder uten trening

Anbefalte innlegg

Skrevet

I høst begynte jeg å jogge, det var grusomt, men jeg klarte etterhvert 5 km uten å stoppe og begynte faktisk å like å løpe:)

Men så kom eksamensperioden, juleferien og ny eksamensperiode, så nå har jeg ikke jogget siden oktober :sjenert: Rettere sagt så har jeg ikke trent i det hele tatt, kun noen skiturer i juleferien.

Nå er eksamen overstått for denne gang, og jeg vil begynne å jogge igjen. Men begynner jeg da fra scratch? Som om jeg ikke trente noe i høst? Husker hvor tungt og hvor det var i starten, så jeg gruer meg veldig til å sette i gang.

Anonym poster: 90586db269618476e4b959ec47bce580

Videoannonse
Annonse
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jepp, du må begynne rolig! Og det blir kjipt og hardt, men sånn er jo egentlig trening:) Husk at du uansett må være forsiktig for å forhindre belastningsskader, overtrening og for å holde på motivasjonen.

Jeg tenker at du kanskje var litt overtrent når du sluttet å trene, du hadde tatt for hardt i og trente kanskje for ofte. Prøv å gjør det saktere denne gangen og fokuser på rutinene: faste treningsdager og så gjennomfører du selv om du har eksamen, kjærlighetssorg, mensen, sommerferie osv. De dagene du har lite energi roer du ned: sakte tempo! De dagene du er syk: treningsfri. De dagene du har dårlig tid: kort ned litt på tiden:)

Skrevet

Du må begynne der du er. Det blir nok ikke like hardt som da du begynte i fjor, men ikke like lett som du var på ditt beste. Det nytter ikke å trene som om du er i bedre form enn du egentlig er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...