Gjest Student- Skrevet 20. mars 2004 #1 Del Skrevet 20. mars 2004 Hei! Jeg skal ha et læringsoppdrag i Biologi, der oppgaver går ut på å velge seg ut en sykdom og skrive om den. Er litt usikker på hva jeg skal velge, og lurer derfor på om noen av dere kunne hjulpet meg litt? Hva virker i grunn intressant? Jeg skal også skrive om historien til denne sykdommen, så det er derfor en fordel dersom den har en noenlunde "kjent" historie jeg kan skrive om. På forhånd, takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. mars 2004 #2 Del Skrevet 20. mars 2004 Hei! Skriv om hvorfor noen mennesker ikke kan redusere vekten sin,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dødspingvinen Skrevet 20. mars 2004 #3 Del Skrevet 20. mars 2004 Dersom du velger HIV finner du i hvertfall mer enn nok informasjone rundt omkring. Elles kan du jo skrive om tuberkulose (som det har vært noen nye tilfeller av innen Norge), Fugleinfluensa, vanlig influensa, Huntingtons sykdom, etc... Her har du en side med litt mer uvanlige sykdommer. Da velger du i hvert fall noe ikke alle skriver om: http://ssss.oslonett.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 20. mars 2004 #4 Del Skrevet 20. mars 2004 Hei! Jeg skal ha et læringsoppdrag i Biologi, der oppgaver går ut på å velge seg ut en sykdom og skrive om den. Er litt usikker på hva jeg skal velge, og lurer derfor på om noen av dere kunne hjulpet meg litt? Hva virker i grunn intressant? Jeg skal også skrive om historien til denne sykdommen, så det er derfor en fordel dersom den har en noenlunde "kjent" historie jeg kan skrive om. På forhånd, takk! Hva med Parkinsons eller Alzheimers sykdom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catlin Skrevet 20. mars 2004 #5 Del Skrevet 20. mars 2004 hva med å skrive om stoffskiftesykdommer? Mange går rundt med udiagnostisert hypothyreose. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 20. mars 2004 #6 Del Skrevet 20. mars 2004 Skulle foreslå det samme som Catlin. Eventuelt pcos. Du finner mye ved å søke på google. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 20. mars 2004 #7 Del Skrevet 20. mars 2004 Jeg ville ha skrevet om diabetes, da det er masser av informasjon om denne sykdommen og det begynner dessverre å bli mer og mer vanlig - så det er etter min mening bra å vite noe om selve sykdommen. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 22. mars 2004 #8 Del Skrevet 22. mars 2004 Jeg synes det er kjempeinteressant at det går an å bli f.eks. lam uten å egentlig være det - altså en ekstrem form for psykosomatiske tilstander man kan sette seg selv i uten å vite det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2004 #9 Del Skrevet 22. mars 2004 hva med psykose og utviklingen av schizofreni. Mange som lider av det å står mye om det på nett sidene. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Scarlet Skrevet 22. mars 2004 #10 Del Skrevet 22. mars 2004 Hva med å skrive om Leukemi? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Kaisa* Skrevet 23. mars 2004 #11 Del Skrevet 23. mars 2004 For all del ikke skriv om HIV. Det temaet må jo snart være oppbrukt på slike oppgaver. Synes "alle" velger dette temaet en eller annen gang. Skriv om en sykdom som ikke er så fokusert. Hva med MS? ikke så mange som vet så mye om denne gåten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 23. mars 2004 #12 Del Skrevet 23. mars 2004 Hepatitt, aktuelt blant narkomane. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 23. mars 2004 #13 Del Skrevet 23. mars 2004 Hva med å skrive om noe du faktisk har lyst til å finne mer ut om. Det er jo liten vits at vi ramser opp den ene etter den andre sykdommen når det er du som skal skrive oppgaven. Stol på deg selv, og din egen interesse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. mars 2004 #14 Del Skrevet 23. mars 2004 MS.....Skummel sjukdom, men interessant, fordi det er så få som veit noko om den. Seleena Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlleyCat Skrevet 23. mars 2004 #15 Del Skrevet 23. mars 2004 *Kreft *Psykiske sykdommer *Muskeldystrofi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå