johans1 Skrevet 13. februar 2013 #1 Skrevet 13. februar 2013 (endret) Jeg sov for noen timer siden; tok en liten formiddagslur. Jeg er trøtt og har litt vondt i hodet og nakken. Jeg føler ikke for noen treningsøkt i dag. Jeg trente i overgår, så tror dere det er greit at jeg hopper over en økt? Eller ville dere trent selv om dere ikke hadde nok energi? Kan føye på at jeg begynte å trene for noen uker siden, så jeg er ikke helt i toppform eller noe sånt. Endret 13. februar 2013 av johans1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #2 Skrevet 13. februar 2013 Ta en ekstra dag pause om du ikke føler deg bra. Jeg tar fint pause i 2 dager, men gjerne en liten spasertur istedet for å få frisk luft. Anonym poster: 55c993b2c0cabdfa1037f7130fcce0ce 1
johans1 Skrevet 13. februar 2013 Forfatter #3 Skrevet 13. februar 2013 Ta en ekstra dag pause om du ikke føler deg bra. Jeg tar fint pause i 2 dager, men gjerne en liten spasertur istedet for å få frisk luft. Anonym poster: 55c993b2c0cabdfa1037f7130fcce0ce Høres ut som en god ide. Er vel best å trene når man er i god form og har energi.
OPIgirl Skrevet 14. februar 2013 #4 Skrevet 14. februar 2013 Du bør la vær å trene i dag. Krppen sier ifra og den bør du ta på alvor.
Gjest Daenerys Skrevet 14. februar 2013 #5 Skrevet 14. februar 2013 Ville ikke trent med vondt i hodet, men å være trett er ingen unnskyldning for meg, da ville jeg aldri fått trent Sliten er noe annet, er du sliten hører du på kroppen.
skruf Skrevet 14. februar 2013 #6 Skrevet 14. februar 2013 Jeg lurer på det samme..... løpte ei kortøkt på 3km mandag, men 1mil tirsdag, og treningsfri igår. Idag er jeg stupende trøtt pga lite søvn siden jeg har en syk feberunge i hus... Tenkte jeg skulle ta ei økt på mølla, men det har jeg tenkt på i to timer nå... føler meg helt kake, så vet ikke om jeg bare skal tvinge meg til ei kortøkt.. Hva tror dere?
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2013 #7 Skrevet 14. februar 2013 Jeg lurer også på dette, sov bare fire timer i natt og det føles ikke helt riktig å trene når man har såpass mye underskudd på søvn/er trøtt. Er ofte trøtt da, men... Er på en måte redd for å gjøre mer skade enn gagn (?), men kan hende jeg bare innbiller meg at det et problem fordi jeg ikke har så lyst til å trene. Når det er sagt, så har jeg tidligere gått på trening med (lett) hodepine, som har forsvunnet som dugg for solen i løpet av treningstimen, og jeg har følt meg frisk og fin etterpå... Anonym poster: 08debcf8918964eed7674a6240382d46
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2013 #8 Skrevet 14. februar 2013 Det er så gøy å lese folks unnskyldninger...Unnskyldninger, unnskyldninger... Anonym poster: 5dfae6f7c53216c51f356b4c2600cdf0 2
skruf Skrevet 14. februar 2013 #9 Skrevet 14. februar 2013 Det er så gøy å lese folks unnskyldninger...Unnskyldninger, unnskyldninger... Anonym poster: 5dfae6f7c53216c51f356b4c2600cdf0 Og den måtte du være anonym for å skrive?? Synes det er en ærlig sak å ikke være i form en dag jeg. Med 4-5 dager trening i uken for mitt vedkommende så er det helt legitimt å stå over en dag. Her løste det seg greit, jeg sov en powernap da feberungen sov, fikk ny energi etterpå og gjorde unna ei økt på 5km på mølla med styrketrening etterpå Har ikke som mål å løpe ei mil hver gang.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2013 #10 Skrevet 14. februar 2013 Jeg er alltid på som anonym, så ser ikke grunn til å hake av. Nå snakkte jeg ikke om DEG som trener 5-6 ganger i uken (tror du virkelig jeg er tankeleser? Folk tar ting så jævlig personlig), men generelt som kommer med dårlige unnskyldninger hver gang de skal trene. Jeg syns ikke at "jeg er litt trøtt, fordi jeg var dum nok til å sove etter middag" er en god nok grunn, og heller ikke "jeg har litt vondt i hodet fordi jeg drakk for lite vann i dag", og ja, jeg ser på tingene som dette, for hvis personen hadde hatt en grei grunn, hadde h*n ikke dratt på et forum og spurt om det var okey for å ikke få så dårlig samvittighet. Anonym poster: 5dfae6f7c53216c51f356b4c2600cdf0 1
skruf Skrevet 14. februar 2013 #11 Skrevet 14. februar 2013 Jeg er alltid på som anonym, så ser ikke grunn til å hake av. Nå snakkte jeg ikke om DEG som trener 5-6 ganger i uken (tror du virkelig jeg er tankeleser? Folk tar ting så jævlig personlig), men generelt som kommer med dårlige unnskyldninger hver gang de skal trene. Jeg syns ikke at "jeg er litt trøtt, fordi jeg var dum nok til å sove etter middag" er en god nok grunn, og heller ikke "jeg har litt vondt i hodet fordi jeg drakk for lite vann i dag", og ja, jeg ser på tingene som dette, for hvis personen hadde hatt en grei grunn, hadde h*n ikke dratt på et forum og spurt om det var okey for å ikke få så dårlig samvittighet. Anonym poster: 5dfae6f7c53216c51f356b4c2600cdf0 Ts skriver at hun ikke bare er trøtt, men og har vondt i hodet og nakken hvis du leser det som hun skriver. Vet ikke med deg, men jeg synes iallefall ikke det er noe koselig å trene med hodepine. Og det at hun stiller spørsmål på forumet er heller ikke rart, mange får veldig dårlig samvittighet av å ikke trene, lurer på om han/hun burde presse seg likevel, og kanskje litt støtte på at det ikke er så lurt å trene når en har hodepine kan lette samvittigheta litt. Nå sier jeg ikke at Ts har det, men mange har et tvangsmessig forhold til trening.. Og det småfrekke svaret ditt ser jeg ikke helt vitsen med. 2
lille..trille Skrevet 14. februar 2013 #12 Skrevet 14. februar 2013 Ts skriver at hun ikke bare er trøtt, men og har vondt i hodet og nakken hvis du leser det som hun skriver. Vet ikke med deg, men jeg synes iallefall ikke det er noe koselig å trene med hodepine. Og det at hun stiller spørsmål på forumet er heller ikke rart, mange får veldig dårlig samvittighet av å ikke trene, lurer på om han/hun burde presse seg likevel, og kanskje litt støtte på at det ikke er så lurt å trene når en har hodepine kan lette samvittigheta litt. Nå sier jeg ikke at Ts har det, men mange har et tvangsmessig forhold til trening.. Og det småfrekke svaret ditt ser jeg ikke helt vitsen med. Er du frekk, så er jeg frekk, kjære deg
skruf Skrevet 14. februar 2013 #13 Skrevet 14. februar 2013 Er du frekk, så er jeg frekk, kjære deg Hvor var jeg frekk??? Hoff, noen har fritidsproblemer.......lille venn
Wolfmoon Skrevet 14. februar 2013 #14 Skrevet 14. februar 2013 Det kan godt være at hodepinen kommer av vondt i nakken, da er det også godt mulig at det hjelper å trene. Ellers er det lett å finne på unnskyldninger, eneste som hjelper mot det er å være ærlig med seg selv Ofte blir formen, inkludert søvnmangel, bedre om man faktisk trener. 1
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 14. februar 2013 #15 Skrevet 14. februar 2013 Du bør i det minste gå deg en god tur, det kan hjelpe på hodepine. Men jeg får vondt i hodet/nakken av å formiddaslure, så jeg ville personlig bitt tenna sammen og gjennomført trening, men i roligere tempo. Jeg ser på det litt som å gjennomføre en planlagt treingsøkt selv om man er fyllesyk:) Ps: samtlige av mine laaange treningsfrie perioder har begynt med "å, jeg føler meg litt småslapp". Plutselig har man følt seg småslapp i fire uker, og jo lengre man unngår trening jo verte. Ikke en god ide for min del altså. Men ikke alle er som meg:) 3
Gjest Tidssone Skrevet 14. februar 2013 #16 Skrevet 14. februar 2013 Jeg har aldri fått mer vondt i hodet av å trene, heller tvertimot. Nå for tiden trener jeg timer i sal og jeg kjenner under oppvarmingen hvordan dagsformen egentlig er. Kjennes den laber ut, tar jeg det bare litt med ro den timen. 1
Kladd Skrevet 14. februar 2013 #17 Skrevet 14. februar 2013 Jeg tenker som så at så framt jeg ikke er syk og ikke har gjort veldig mye fysisk anstrengende slik at kroppen faktisk er sliten (ikke bare hodet), så er jeg i form nok til å trene, i det minste en lett økt. Litt hodepine og trøtthet i kroppen er ikke farlig, og for meg hjelper det med en liten joggetur eller noe i 9 av 10 slike tilfeller. 1
skruf Skrevet 14. februar 2013 #18 Skrevet 14. februar 2013 Det er jo litt avgjørende med grad av hodepine og tretthet og.... er jeg bare litt småtrøtt og urven, eller litt dunk i hodet så trener jeg. Men når trøttheten er på det nivået at en sovner sittende og ikke klarer å formulere ei setning (som jeg var tidligere idag) så makter ikke jeg å trene. Da tapper jeg all energi. Likedan hvis hodepinen er på migrenenivå, da er det rett ut på et mørkt rom.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2013 #19 Skrevet 14. februar 2013 Sorry, men dette hørtes ut som en klassisk unnskylding ja. En jeg har brukt maaaange ganger selv. Og fakta er at man våkner og den lille "våkne opp-hodepinen" gir seg med en gang man kommer ut i frisk luft og man kommer til treningsstudioet. Den "hodepinen" kan komme av flere ting. For varmt rom, trøtthet, ligget litt feil osv. Men det er en dårlig unnskyldning for å ikke trene, og det er tydelig at TS er klar over dette selv og egentlig har litt dårlig samvittighet for det når h*n må spørre om det på KG. Anonym poster: e4ca2fa2ed7e0860e0b1fc8b9e5e9f14 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2013 #20 Skrevet 14. februar 2013 Jeg synes det hjelper å trene hvis jeg er trøtt og har hodepine. Den forsvinner ganske fort når jeg har kommet i gang. Så sant jeg ikke er syk da selvfølgelig. men man kjenner jo forskjell på syk og trøtt. Anonym poster: 12acb3ad2e7cb4419c814035dadee774 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå