AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #1 Skrevet 13. februar 2013 har klødd så grusomt på leggene siste tre dagene og i går oppdaget jeg mange små nupper "overalt" på kroppen som klør og jeg klør til de blir sår. skifta på senga mi i går (4 uker siden sist....) og dusjet før jeg la meg men jeg klør på nuppene ennå. er det sengemidd? har ikke hatt noen dyr eller andre mennesker liggende i min seng. lufta ihjel soverommet mitt i dag så det blir iskaldt og krypa dør. er det noe mer jeg bør gjøre? hvis det er midd altså, men hva ellers kan det være? Anonym poster: 82a43efd0542cfbce4207935b8386692
_Aries Skrevet 20. februar 2013 #2 Skrevet 20. februar 2013 Midd finnes i alt av tøy. Ikke bare i senger. Når du har middallergi må du være mye mer nøye når du skifter på senga. Jeg skifter på senga ca en gang i mnd. Støvsuger madrass med teppebanker, setter ut madrassa når det er kaldt ute (lufting av soverom er ikke tilstrekkelig.) Legger dyner å puter i fryseren , og lar de ligge minst et halvt døgn. (jo, lengre jo bedre.) Dessuten sender jeg de inn til rensing et par ganger i året. Et annet tips er at hver morgen når du står opp bør du ikke re opp senga, bre dyna nedover til fotenden så senga får tørke skikkelig. Pledd og puter i sofa burde også vaskes. Uansett, er det middallergi vil du ikke kurere det med disse tiltakene, men du trigger ikke allergien ytterligere, og er du heldig vil allergien gå over etter noen år. Det gjorde den for meg, men da er det veldig viktig at du fortsetter du gode vaskerutinene, sånn at den ikke kommer tilbake. Det eneste som hjelper er rett og slett en tur til legen. Si at du tror du har middallergi, så tar han noen tester og du får allergitabeletter som gjør alt mye bedre! Søk opp elveblest på google, og sammenlign hvordan det ser ut.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2013 #3 Skrevet 20. februar 2013 Du er har ikke fått reaksjoner på vaskemiddel og mykningsmiddel da? Mange billigprodukter gir jo som kjent nettopp slik kløe og utslett. Anonym poster: 6457b56a2f20d0e3311a40ef3cf99abc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå