AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #1 Skrevet 13. februar 2013 Jeg ble nylig sykemeldt pga en skade på ryggraden og går derfor på sterke smertestillende frem til skaden bedrer seg ( forhåpentligvis et par uker). Bor sammen med kjæresten min, og han er fullstendig klar over hvor vondt jeg har, men allikevel hjelper han ikke til hjemme. Det ser rotete og skittent ut her, men han gjør ingen ting. JEg har fått streng beskjed om å ikke løfte tungt, vaske gulv eller gjøre andre ting som kan være anstrengende på ryggen, men allikevel må jeg gjøre alt. Nå har jeg latt være å rydde etter han eller vaske klær. Resultat; det er rotete! En stor haug på badet og hans skitne tallerker og rot ligger overalt.. Årh:/ holder på å gå på veggen her. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? Evt hva jeg kan finne på hvor å slippe å sitte hjemme å se på dette rotet hele dagen?:/ Anonym poster: 532d6b68bc19853feca66afa72d30d84
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2013 #3 Skrevet 13. februar 2013 Dump fyren. Kommer ikke til å bli bedre om dere en gang får barn. Historien er full av kvinner som går og håper mannen skal bedre seg. Tips: Kommer aldri til å skje.
Fossefall Skrevet 13. februar 2013 #4 Skrevet 13. februar 2013 Si klart ifra om at du ikke kan ta det og han MÅ ta det. Han trenger sikkert bare å få det inn med dråpeteller da mange menn ikke ser sånt av seg selv.. 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #5 Skrevet 13. februar 2013 Dump fyren. Kommer ikke til å bli bedre om dere en gang får barn. Historien er full av kvinner som går og håper mannen skal bedre seg. Tips: Kommer aldri til å skje. SLutt med ditt mannehat. Ts det er bare for to uker. Man dør ikke av litt to ukers gammelt skitt. Siden han ikke reagerer erdet sikkert ikke så skittent som du skal ha det til heller. ro deg ned og hvil deg heller. Anonym poster: 9b98ea1ba617725432b76835d4bbddb5
Gjest Eurodice Skrevet 13. februar 2013 #6 Skrevet 13. februar 2013 Jeg ble nylig sykemeldt pga en skade på ryggraden og går derfor på sterke smertestillende frem til skaden bedrer seg ( forhåpentligvis et par uker). Bor sammen med kjæresten min, og han er fullstendig klar over hvor vondt jeg har, men allikevel hjelper han ikke til hjemme. Det ser rotete og skittent ut her, men han gjør ingen ting. JEg har fått streng beskjed om å ikke løfte tungt, vaske gulv eller gjøre andre ting som kan være anstrengende på ryggen, men allikevel må jeg gjøre alt. Nå har jeg latt være å rydde etter han eller vaske klær. Resultat; det er rotete! En stor haug på badet og hans skitne tallerker og rot ligger overalt.. Årh:/ holder på å gå på veggen her. Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre? Evt hva jeg kan finne på hvor å slippe å sitte hjemme å se på dette rotet hele dagen?:/ Anonym poster: 532d6b68bc19853feca66afa72d30d84 For det første: Når man bor sammen, skal ikke mannen "hjelpe til", han skal ha samme ansvar som kvinnen i å delta i husarbeidet. Når du er syk og ikke orker noe, skulle han se det som sin selvfølgelige oppgave å ta seg av det som må gjøres i et hjem. Har du noen mulighet til å få bo hos noen andre i mellomtiden til du blir frisk? Er det din eller hans leilighet dere bor i, eller eier dere den felles? Hvis den er din, foreslår jeg at du "hiver" mannen ut. 10
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #7 Skrevet 13. februar 2013 For det første: Når man bor sammen, skal ikke mannen "hjelpe til", han skal ha samme ansvar som kvinnen i å delta i husarbeidet. Når du er syk og ikke orker noe, skulle han se det som sin selvfølgelige oppgave å ta seg av det som må gjøres i et hjem. Har du noen mulighet til å få bo hos noen andre i mellomtiden til du blir frisk? Er det din eller hans leilighet dere bor i, eller eier dere den felles? Hvis den er din, foreslår jeg at du "hiver" mannen ut. Jeg er veldig enig med deg, og har prøvd å få han til å forstå det. Desverre er hans bilde av rettferdig fordeling at han rydder kontoret sitt.. -.- Vi leier leilighet så kan ikke kaste han ut,og har ikke familie eller andre jeg kan bo med i mellomtiden.. Utrolig frustrerende situasjon hvertfall. Anonym poster: 532d6b68bc19853feca66afa72d30d84 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #8 Skrevet 13. februar 2013 TS i innlegget over forresten:) Anonym poster: 532d6b68bc19853feca66afa72d30d84
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #9 Skrevet 13. februar 2013 SLutt med ditt mannehat. Ts det er bare for to uker. Man dør ikke av litt to ukers gammelt skitt. Siden han ikke reagerer erdet sikkert ikke så skittent som du skal ha det til heller. ro deg ned og hvil deg heller. Anonym poster: 9b98ea1ba617725432b76835d4bbddb5 Så hun skal la alt ligge i to uker til hun er frisk nok til å ta det igjen? Nei jaggu fan! Han tar jo ikke sin del engang, tydeligvis. Helt uakseptabelt. Ts; gi grei beskjed om at dette er uakseptabelt og skal bli en endring på. Ikke bare at han tar alt nå når du er syk, men at han lærer seg å se ting som må bli gjort og ta sin del. Ikke bli hysterisk og gråt, bare si klart, rolig og kaldt ifra. Skriv lister og kryss av etterhvert som han har gjort det. Og når du blir bra igjen så holder du på det at begge skal gjøre sitt, ca 50/50 fordelt. Det er bare å si fra først som sist, ellers kommer du til å bli gal. Du er ikke hushjelpen hans, og han har blitt bortskjemt. Anonym poster: a39551e06b9e46b3e79448555b0f68a7 8
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2013 #10 Skrevet 13. februar 2013 SLutt med ditt mannehat. Ts det er bare for to uker. Man dør ikke av litt to ukers gammelt skitt. Siden han ikke reagerer erdet sikkert ikke så skittent som du skal ha det til heller. ro deg ned og hvil deg heller. Anonym poster: 9b98ea1ba617725432b76835d4bbddb5 Jeg er veldig glad i menn, jeg Har bare litt for mange venninner som er gift med feil type. Sånne som tror vasken tar seg selv og at støvsugeren går rundt i stua automatisk. Det eneste jeg hører fra de damene er syting over mannen sin og hvor lei de er av han. Samtlige startet med å tro de kunne forandre han. Nå har de resignert til at det bare er sånn det er, eller lurer på om de skal skille seg.
Gjest Eurodice Skrevet 13. februar 2013 #11 Skrevet 13. februar 2013 SLutt med ditt mannehat. Ts det er bare for to uker. Man dør ikke av litt to ukers gammelt skitt. Siden han ikke reagerer erdet sikkert ikke så skittent som du skal ha det til heller. ro deg ned og hvil deg heller. Anonym poster: 9b98ea1ba617725432b76835d4bbddb5 Det du skriver her, er bare tull. Du kan vel umulig vite hvordan det ser ut hos disse menneskene. Jeg vet om en del menn som ikke reagerer på rot og skitt, selvom de må brøyte seg vei for å komme frem noe sted. Sett deg ned og hvil deg, skriver du. Jaha, da blir hun nok helt sikkert i stand til å gyve løs på alt denne mannen ikke har giddet å gjøre. Det er selvfølgelig mye verre enn ellers, ettersom hun ikke er i stand til å gjøre noe arbeid. 5
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #12 Skrevet 13. februar 2013 Jeg er veldig enig med deg, og har prøvd å få han til å forstå det. Desverre er hans bilde av rettferdig fordeling at han rydder kontoret sitt.. -.- Vi leier leilighet så kan ikke kaste han ut,og har ikke familie eller andre jeg kan bo med i mellomtiden.. Utrolig frustrerende situasjon hvertfall. Anonym poster: 532d6b68bc19853feca66afa72d30d84 Da har du ikke gjort godt nok forsøk på å få han til å forstå det. Hvorfor går du med på å være hushjelpen hans? Tenk når dere får barn og det blir 150% mer husarbeid å gjøre? Du kommer til å slite deg ut, mens han sitter i sofaen med hånden i buksa. Det er altfor mange kvinner som godtar dette. Si til han at du faktisk blir så irritert og forbanna at du vurderer å flytte fra han. Anonym poster: a39551e06b9e46b3e79448555b0f68a7 6
Gjest Gagaen Skrevet 13. februar 2013 #13 Skrevet 13. februar 2013 Da har du TO valg ; enten sier du at du leier en hushjelp/vaskehjelp og sender regning til han , eller så TÅLER du rotet til du er frisk igjen . Jeg tror ikke på og forandre menn og jeg tror ikke på og dumpe i øst og vest pga bagateller .
tequiila90 Skrevet 13. februar 2013 #14 Skrevet 13. februar 2013 Har du tatt en seriøs samtale med han om det? Kanskje han ikke er klar over at dette er noe som plager deg såpass mye? ( Selvom det burde vært åpenbart). Ikke krev for mye heller, har han vært på jobb hele dagen er det ikke så mye energi igjen til å gjøre masse husarbeid. Prøv å be han om å få gjort unna det viktigste som feks oppvask og klesvask? Kommunikasjon er alfa og omega! Prøv å se det fra hans vinkel også da blir det mye lettere hvis du konfronterer han med problemet!
Gjest Moffeliten Skrevet 13. februar 2013 #15 Skrevet 13. februar 2013 Spark han ut hvis han ikke tar seg sammen snart. Personlig hadde jeg aldri holdt ut med en slik drittsekk (hehe, dobbel betydning her...)
Gjest myr Skrevet 13. februar 2013 #16 Skrevet 13. februar 2013 Har ikke noe annet tips enn at du lar være å gjøre noe. Om du rydder og vasker, hvordan skal han da forstå at han må gjøre mer enn vanlig når du er syk, du klarer det jo allikevel.
Gjest Eurodice Skrevet 13. februar 2013 #17 Skrevet 13. februar 2013 Da har du TO valg ; enten sier du at du leier en hushjelp/vaskehjelp og sender regning til han , eller så TÅLER du rotet til du er frisk igjen . Jeg tror ikke på og forandre menn og jeg tror ikke på og dumpe i øst og vest pga bagateller . Det er faktisk ingen bagatell at en mann ikke gidder å gjøre noe for å holde hus og hjem i orden, men tvert imot søpler og roter. 4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #18 Skrevet 13. februar 2013 Har du tatt en seriøs samtale med han om det? Kanskje han ikke er klar over at dette er noe som plager deg såpass mye? ( Selvom det burde vært åpenbart). Ikke krev for mye heller, har han vært på jobb hele dagen er det ikke så mye energi igjen til å gjøre masse husarbeid. Prøv å be han om å få gjort unna det viktigste som feks oppvask og klesvask? Kommunikasjon er alfa og omega! Prøv å se det fra hans vinkel også da blir det mye lettere hvis du konfronterer han med problemet! TS her: Har hatt flere samtaler med han om dette faktisk.. Tilogmed legen min ga beskjed (med en spøkefull undertone velogmerke:P) til samboer om at nå måtte han trå til med vaskekosten i ukene fremover. Så jeg føler eeegeentlig at han burde ha forstått det for en stund siden. Men tenker å snakke med han igjen ikveld. Jeg føler ikke at jobb er god nok unnskyldning til å ikke ta husarbeid da jeg gjør det ellers selv om jeg både jobber og studerer. Tenkte litt på å be han om å ta klesvask og rydde ut / inn av oppvaskmaskinen i ettermiddag hvertfall. Så blir noe gjort:) Anonym poster: 532d6b68bc19853feca66afa72d30d84 1
Gjest Gagaen Skrevet 13. februar 2013 #19 Skrevet 13. februar 2013 Det er faktisk ingen bagatell at en mann ikke gidder å gjøre noe for å holde hus og hjem i orden, men tvert imot søpler og roter. JO i det store og hele .. det finns viktigere ting i livet
MockingJay Skrevet 13. februar 2013 #20 Skrevet 13. februar 2013 Min er helt likedan, og jeg har vær sykemeldt siden 1.januar. Han rydder for å lage mat, men det han rydder er jo bare ting han skulle ryddet rett etter forrige gang han spiste. Har vært hos min mor i en uke, og kom tilbake i dag. Til og med klærne jeg hengte opp mitt i stua før jeg for henger der enda..! Han er faktisk nødt til å ta en omvei rundt klærne.. Og den herlige hvitløksdressingen i skåla.. Nam! Blir gal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå