Gjest ektemann Skrevet 13. februar 2013 #1 Skrevet 13. februar 2013 Hei, Jeg og min kone er begge i midten av 20årene. Vi har vært gift i ca. 4 år. De 3 siste årene har vært tunge for begge av oss. Første gangen jeg ba om å skille oss, svarte hun med vold... senere anledninger har hun svar med trusler om selvmord. Etter mye om og men, har jeg da svart at jeg elsker henne og vil være sammen med henne likevel, for å få husfred.. I hverdagen sliter jeg med at hun er voldelig, og slår når hun ikke får det som hun vil. Det skjer ikke veldig ofte, men gjerne ukentlig. Hvis ikke hun går til voldelig angrep, går det mye i verbale angrep. Nei, jeg er ikke perfekt, men har de siste årene bare følt meg mer og mer undertrykket. Min kone er ikke økonomisk uavhengig. Hun går på skole og jobber for å ta butikk fagbrev. Jeg vil jo selvsagt at hun skal få det hun har krav på etter skilsmisse, men hun vil jo havne dårligere ut av det enn meg, da jeg har fast jobb.. Hun er også av utenlansk opprinnelse, og jeg hjelper familien hennes når det trengs også. Hvordan skal jeg komme meg ut av dette? Jeg har vurdert å bare stikke av... men av erfaring kan det fort gå ut over boligen vår (som forøvrig banken eier mesteparten av..) Jeg er takknemlig for alle forslag! Hilsen frustrert mann.
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2013 #2 Skrevet 13. februar 2013 Du anmelder henne for vold og trakkasering og trussler. Så skaffer du deg advokat og tar ut separasjon. http://www.reform.no/ ressursenter for menn, du får all hjelp du trenger.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #3 Skrevet 13. februar 2013 Du blir utsatt for psykisk og fysisk vold. Anmeld henne og få henne kastet ut! Vold er utilgivelig og motbydelig uavhengig av kjønn som utøver og som blir utsatt for det. Dokumenter merker etter slag og prøv å ta opp den muntlige volden. Regner med at trusler av ulike slag er inkludert. Huff, får helt vondt i meg når jeg leser slikt. Jeg håper du kommer deg ut fra dette ødeleggende forholdet. Anonym poster: 3e790adc685c1c5ef5d182f89bd0b57a 14
SoftKitty Skrevet 13. februar 2013 #4 Skrevet 13. februar 2013 Oj, det høres ikke bra ut:/ Synes IKKE du skal finne deg i å bli utsatt for vold! Må begge parter være "enige" for å kunne skille seg, holder det ikke at en part søker om skilsmisse? Jeg ville gjort det, så får hun bare finne seg i det rett og slett! Masse lykke til, skjønner at det er vanskelig. 2
Gjest Sunheart Skrevet 13. februar 2013 #5 Skrevet 13. februar 2013 (endret) Stakkar deg. Støtter forslagene over meg. Håper du klarer å komme deg vekk Endret 13. februar 2013 av Sunheart 2
{Isolde} Skrevet 13. februar 2013 #6 Skrevet 13. februar 2013 Du må gjøre det som er riktig for deg. Hun utsetter deg for vold og verbale angrep, og det skal du ikke måtte finne deg i. Ta ut separasjon, hun kan ikke bestemme det. Det eneste som skjer, er at skilsmisseprosessen tar litt lenger tid om hun nekter å skrive under. Likevel har hun angrepet deg med vold, og da bør du kanskje kunne få medhold i skilsmisse ved dom. Du bør dokumentere skadene hun har påført deg, og anmelde henne for vold. Her står det litt om separasjon og skilsmisse. http://www.regjeringen.no/nb/dokumentarkiv/regjeringen-brundtland-iii/bfd/Veiledninger-og-brosjyrer/1996/separasjon_og_skilsmisse.html?id=232059 1
Gjest Gagaen Skrevet 13. februar 2013 #7 Skrevet 13. februar 2013 Menn har vel også krisesenter? Dit bør du dra ! Ikke la henne manipulere deg en dag til . Jeg har vært i din situasjon og jeg dro , så fikk han bare greie seg sjøl .
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #8 Skrevet 13. februar 2013 Typisk kg. Dette er ikke en av deres kyniske medsøstre som trenger hjelp, dette er en mann. Menn tenker litt på partneren de ikke vil være sammen med også så å anmelde henne er neppe et alternativ. Vi har ikke en sånn knapp der vi bare kan skru av empati og sympati for andre rundt oss slik som dere å bare gjøre sånn som "drittkjerringa fortjener" skjønner dere. Mitt råd er å sette deg ned og ta det stødig med henne. ANgriper hun så får du holde henne fast til hun roer seg og ikke slipp taket før hun har gjort det og gi ikke opp før du får det inn at det er over. Anonym poster: 21e2278c31853072aeceb33f3a35ce68 6
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #9 Skrevet 13. februar 2013 Du tror nok at hun er psykisk sterkere enn deg, men det er hun ikke. Hun klarer ikke å ha kontroll på sine egne følelser og sin frustrasjon, og blir "gal" og det går utover deg. Lær deg først å tenke sånn når du er med henne. Og fysisk er hun sikkert ikke sterkere enn deg, du er sterkere enn henne. Så følg råden ovennevt og hold henne fast til hun roer seg. Det er dessuten en teknik som fungerer veldig bra, det er fysiologisk, husker ikke alt, men når en person blir hysterik eller mister kontorll som hun gjør, med å være bakk henne, holde henne fast med armene dine rundt hennes, og ad rundt kroppen hennes, otløser det noe i hjernen hennes som beroligerer henne. Det tar noen sekunder.. Og om du føler med det, ha en alvorlig samtale med henne. Om du ønsker å bli med henne (men da tenker jeg bare på hva DU vil), si til henne at dere må finne en løsning, at hun må se en psykolog for eksempel. Om du vil forlate henne, har jeg hørt at man trenger begge tillatelse for å bli skilt, eller må man ha vært separert i ett år, og da betyr det at i løpet av det året, om du dater noen, kan hun si at du har vært utro. Vet ikke om det fortsatt er sånn. Jeg har vært utsatt for sånn vold fra min mor hele livet mitt, og det var nesten daglig da jeg bode hos henne. En dag, da var jeg kanskje 23, kom hun hjem til meg for å få ut sin frustrajson på meg, som vanlig. da ble jeg full av hatt og tenkte at jeg nå ikke orket mer, så jeg dyttet henne sterkt. Hun ble sjokkert og målløs noen sekunder, og kom igjen mot meg og det begynte å se som om jeg skulle ha en slåskamp sammen med min egen mor. Da holdt jeg henne fast og sa at det var latterlig av henne, men at jeg nå hatt fått så mye, at om hun gjorde en ting til nå, ville jeg slo henne så lenge jeg har krefter. Hun ble kjemperedd fordi hun så jeg mente det, og gikk sin vei. Det var siste gang hun var fysisk voldelig med meg. Men for ikke å vli utsatt for psykisk vold, måtte jeg dessverre kutte ut all kontakt, og da var jeg 30. Jeg har fortsatt mareritter om henne, jeg er fortsatt skadet selfv om jeg kjemper for å bli bedre. Så ikke mist så mange år som jeg har gjort, for det ødelegger mye i ens liv, og det inser man senere, nr man endelig er ute av alt dette. Hun trenger hjelp, og du trenger å ha et så normalt som mulig liv. Foreslå henne yoga, akupunktur, alt mulig som kan hjelpe, men si at du elsker henne mindre hver gang hun er sånn, og mer hver dag hun er "snill". Og tenk på deg,det høres kjempe egoistisk ut, men du har ikke noe annet valg enn å tenke på deg, først. Det hindrer deg ikke i å hjelpe henne om du ønsker og orker det, men det skal ikke gå utover deg. Jeg har prøvd å hjelpe min mor inntil jeg ble 30, forgjeves fordi hun nektet å bli hjulpet. Så ikke gjør samme tabbe! Anonym poster: 426e6e63c863673b9d72460952bc2457 1
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2013 #10 Skrevet 13. februar 2013 Det vil ta 6-8 måneder lengre tid, men du blir kvitt henne til slutt.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #11 Skrevet 13. februar 2013 Hva med deg da ts? Er du så uskyldig? Jeg synes det lukter litt brent av historien din. Jeg har vært i et sånt ekteskap hvor "jeg" var voldelig. Stakkars ham liksom. Han var jo en helgen. Han var jo ikke voldelig i det hele tatt! Not... Anonym poster: 4d2574ff6839af908d06c01159fbeff2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #12 Skrevet 13. februar 2013 Typisk kg. Dette er ikke en av deres kyniske medsøstre som trenger hjelp, dette er en mann. Menn tenker litt på partneren de ikke vil være sammen med også så å anmelde henne er neppe et alternativ. Vi har ikke en sånn knapp der vi bare kan skru av empati og sympati for andre rundt oss slik som dere å bare gjøre sånn som "drittkjerringa fortjener" skjønner dere. Mitt råd er å sette deg ned og ta det stødig med henne. ANgriper hun så får du holde henne fast til hun roer seg og ikke slipp taket før hun har gjort det og gi ikke opp før du får det inn at det er over. Anonym poster: 21e2278c31853072aeceb33f3a35ce68 Herregud da. Ditt råd er det verste som har kommet til nå. Sette seg ned og ta det stødig?? med ei som ikke går av veien for vold og verbale angrep?? Uansett sier ts at han er takknemlig for ALLE forslag som måtte komme.. Anonym poster: 3e790adc685c1c5ef5d182f89bd0b57a 4
Gjest ektemann *ts* Skrevet 13. februar 2013 #13 Skrevet 13. februar 2013 Hei, Mange god svar her. Takk for det! Innlegget var skrevet litt i frustrasjon. Men jeg tror jeg har en løsning som forhåpentligvis vil virke.. Jeg vil ta turen til en psykolog alene. Jeg har for lengst prøvd å presse henne å bli med til psykolog. Jeg vil prøve å få hjelp til å håndtere dette oppgjøret.. Kanskje til og med be han om å bli med når jeg skal be om seperasjon. Som vitne til å signere papirene og som støtte for meg og henne. Jeg er redd for å gjøre dette alene, jeg er redd for hva som kan skje. På spørsmål om jeg har vært voldelig. Nei, jeg har aldri slått igjen. Og ja, jeg er fysisk ganske mye sterkere. Men det er ikke bare så enkelt. Jeg har holdt henne igjen når hun har blitt voldelig noen ganger. Hun har da begynt å bite og skrike. Det har også skjedd at jeg har bært henne ut av leiligheten, noe som på kort sikt virket ganske bra... Jeg har kanskje ikke håndtert situasjonen så bra. Men jeg ønsker å gjøre noe med det nå. Å anmelde er ikke et alternativ... enda.. hun slo hjernrystelse på meg en gang. Men det kan jeg jo ikke bevise nå.. Ellers lar jeg jo meg selv ikke bli banket opp med vilje. Det er litt vanskelig å forklare. Kan også nevne det at vi ikke har noen barn.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #14 Skrevet 13. februar 2013 psykologen vil i hvertfall sikkert være istand til å hjelpe deg å finne ut hva den beste løsningen er, og som du ssa kanskje støtte også Anonym poster: 426e6e63c863673b9d72460952bc2457
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #15 Skrevet 13. februar 2013 Jeg vet ikke helt hvorfor, men jeg klarer ikke tro på deg Anonym poster: 8638296b24bc7b7a91f3efca50727c8d 1
sweetharth <3 Skrevet 13. februar 2013 #16 Skrevet 13. februar 2013 Har du prøvd å sitte ned å prate med hun og kanskje fortelle hvordan det hun gjør føles for deg? håper det ordner seg :-) men lykke til...
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2013 #17 Skrevet 13. februar 2013 STIKK!!! Du ødelegger deg selv om du blir. Du kan ikke la trussel om selvmord stanse deg. Søk hjelp og få henne tvangsinnlagt pga suicidale tendenser og benytt anledninge å dra pokker i vold.
krispa001 Skrevet 13. februar 2013 #18 Skrevet 13. februar 2013 Herregud.. Håper dere kommer til enighet. Skjønner ikke hvorfor hun bare ikke lar deg gå. Jeg vet i alle fall at jeg ikke kunne vært sammen med en som ikke elsker meg. Det blir ikke akkurat bedre av å bruke vold mot deg. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #19 Skrevet 13. februar 2013 I og med at dere ikke har noen felles barn er det vel bare å rolig pakke sammen snippesken og dra din veg? Kontakt en advokat om dette med huset - etter avklaringer herfra kan du vel egentlig bare flytte ut. Papirer og slikt kan godt gå via advokat, og i tilfelle konen blir trøblete er det sikkert greit å filme/ta lydopptak av hverdagen fremover. Dokumentasjon, dokumentasjon, etc. Jeg ville gått ut fra at det at hun hviler økonomisk på deg er nok mye av grunnen til at hun går hardt ut for å få deg til å bli - en melkeku er aldri av vegen. Anonym poster: 4f4fd25338baadcbbcadb8092d920da2
Lille Li Skrevet 13. februar 2013 #20 Skrevet 13. februar 2013 Herregud.. Håper dere kommer til enighet. Skjønner ikke hvorfor hun bare ikke lar deg gå. Jeg vet i alle fall at jeg ikke kunne vært sammen med en som ikke elsker meg. Det blir ikke akkurat bedre av å bruke vold mot deg. Lykke til! Fordi hun er en hore han har kjøpt i utlandet, og trenger 1 år til før hun får papirene i orden?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå