boks Skrevet 6. oktober 2013 Forfatter #761 Del Skrevet 6. oktober 2013 Hun driver vel å tar sats for å prøve å komme seg ut Fikk sånne rare ul-lignende bilder i hodet nå, av en baby som febrilsk prøver å bore seg vei nedover Tviler sterkt for at det blir så lenge som tre uker til, riiimelig sikker på at du bare kan legge vekk den ene hånda Åh, sjokoladekake Venter du på mannen? Hadde ikke jeg orket Først ser jeg ei venninne som legger ut bilder av boller på fb, en gravidgruppe full av bilder av julemarsipan og pepperkaker, og nå sjokoladekake her. Legger du ut bilde av den er jeg dømt til å dra på rema for å kjøpe ingredienser for å lage noe jeg også! Jeg tror du er inne på noe Jeg har fortalt henne flere ganger at det ikke er utgangen sidelengs, mens nedover. Allikevel hører hun ikke Haha, fikk det samme bildet i hodet nå Åh, jeg håper så inderlig du har rett for jeg har så lyst til å møte henne nå Var jo ikke meningen å være slem her da, men jeg legger ut oppskriften for det er virkelig verdens eeeenkleste og BESTE sjokoladekake. Det beste er at du egentlig kan ha på glasuren mens den er ganske varm så hele kaka er liksom laget på null komma niks. -------- Ingredienser 150 g smør 3 egg 3 dl sukker 1 ss vaniljesukker 3 ss kakaopulver 3 ts bakepulver1 1/2 dl melk4 dl hvetemelGlasur 50 g smør3 ss sterk kaffe (jeg pleier å bruke ca 5)1/2 dl kakaopulver2 ts vaniljesukker3 dl melis Sett ovnen på 225 grader. Smelt smøret og la det kjøle seg litt ned. (Jeg pleier bare å tilsette melken etter at det er smeltet i stedet for å vente på at det skal bli kaldt) Visp egg og sukker til en litt luftig masse. Tilsett vaniljesukker, kakao og bakepulver og rør om et par ganger. Tilsett deretter smør, melk og hvetemel og rør det ut. Ha deretter røren i en liten langpanne (ca 25 x 35 cm med minst 3 cm høy kant - vår er litt større enn dette så jeg plusser bare på noen minutter ekstra til steking). Du kan enten smøre formen eller stappe et bakepapir nedi hele formen og opp langs kantene. Jeg pleier å stu et bakepapir for da er det så greit når glasuren skal på. Det ser riktignok ikke kjempefresht ut; men hey: den skal jo spises ikke studeres! La steke nederst i ovnen på 225 grader i 10-15 minutter (fordi vår form er noe større enn den som er vist til i oppskriften pleier jeg å steke kaken i rundt 16-18 minutter, pleier å stikke i den på midten etter 16 for å være sikker på at den ikke blir tørr, men også at den ikke er rå). La kaken kjøle seg litt ned (pleier å vente MAKS 15 min ) og lag deretter glasuren. (Smelt smøret og ha i 3-5 ss sterk kaffe. Ha i vaniljesukker, kakaopulver og melis og rør om til en jevn masse. Jeg pleier å måle alt opp i et dl mål og sikte hele greia over i kaserollen jeg har smeltet smøret i. Tror egentlig ikke det er vits å sikte, men har fått noen pakker med skikkelig klumpete melis så ikke turt å ta sjansen. Hell så glasuren på kaken og spre den utover med en slikkepott. NYT!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 6. oktober 2013 #762 Del Skrevet 6. oktober 2013 Mmmm, kaaaaakeeee Haha! Må prøve den en dag, kunne jo lagd den nå, men har selvfølgelig ikke melk. Men det kommer jo en dag i morgen Kniis, hun finner nok rette veien skal du se, forhåpentligvis og sannsynligvis snart Jeg er så spent på dine vegne, åååh! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boks Skrevet 6. oktober 2013 Forfatter #763 Del Skrevet 6. oktober 2013 Mmmm, kaaaaakeeee Haha! Må prøve den en dag, kunne jo lagd den nå, men har selvfølgelig ikke melk. Men det kommer jo en dag i morgen Kniis, hun finner nok rette veien skal du se, forhåpentligvis og sannsynligvis snart Jeg er så spent på dine vegne, åååh! Det ble veldig godt, namnam! Du får kjøpe melk i morgen. Håper du liker den du også da Du kan forresten drysse kokos over glasuren til slutt hvis du vil ha det Vi får håpe hun snart skjønner at denne magehulen kun har én utgang og at den ikke er gjennom navlen og alt annet hun har forsøkt seg på Søt du er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 6. oktober 2013 #764 Del Skrevet 6. oktober 2013 Åh, kokos Tro så fantastisk det må føles for henne da, som har jobba som bare det for å finne veien ut, bare for å stange hit og dit, og ENDELIG finner en utvei. "Jeg ser lyset, whiiiii" liksom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 6. oktober 2013 #765 Del Skrevet 6. oktober 2013 Trur at min prøver å komme ut via munnen min siden jeg har så mye halsbrann Sikkert en kjempe god kake!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boks Skrevet 6. oktober 2013 Forfatter #766 Del Skrevet 6. oktober 2013 Åh, kokos Tro så fantastisk det må føles for henne da, som har jobba som bare det for å finne veien ut, bare for å stange hit og dit, og ENDELIG finner en utvei. "Jeg ser lyset, whiiiii" liksom Haha, du sier noe Eneste tilfellet der det er rett å gå etter lyset Trur at min prøver å komme ut via munnen min siden jeg har så mye halsbrann Sikkert en kjempe god kake!! Halsbrann er så æsj. Godt du snart er i mål så det kanskje gir seg! Den er veldig god, fått masse kommentarer for den så noe må det jo være Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boks Skrevet 6. oktober 2013 Forfatter #767 Del Skrevet 6. oktober 2013 Nå tror jeg vi skal finne sengen her selv om lille snuppa ikke virker spesielt trøtt der inne Mannen kløp henne i albuen i sta og da skal jeg si hun ga mor en spiss en i retur, takk for den pappa Jordmor i morgen tidlig, satser på at sf-målet ikke fortsetter å synke. Kjenner jeg ikke helt har nerver til det Håper SÅ at det er stille før stormen i dag for har hatt så latterlig mye modningsrier de siste dagene mens i dag har jeg hatt lusne TRE stk. Men får bare finne frem tålmodighetskremen igjen og trøste meg med at vi er nærmere enn noen gang God natt alle fine damer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 6. oktober 2013 #768 Del Skrevet 6. oktober 2013 Håper snuppa holder dere våkne heeele natta fordi hun bestemmer seg for å komme ut Hvis ikke så får dere ha lykke til hos jordmor i morgen, håper på stabilt sfmål ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boks Skrevet 7. oktober 2013 Forfatter #769 Del Skrevet 7. oktober 2013 Herregud for en natt. 23:30 i går smalt riene inn for fullt og kom med 3,5-4 min mellom i over en time før de roet seg litt. De har allikevel holdt meg våken i ca hele natt og holder fortsatt på ganske jevnt. Dette er SPENNENDE (men helt sikkert falsk alarm ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 7. oktober 2013 #770 Del Skrevet 7. oktober 2013 Kjempespennende er det!! Hvordan har det gått hos jordmor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 7. oktober 2013 #771 Del Skrevet 7. oktober 2013 Så spennende! Du føder sikkert i løpet av uka :kgbaby: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boks Skrevet 7. oktober 2013 Forfatter #772 Del Skrevet 7. oktober 2013 Livmorhalsen er nesten helt flat nå og blødde visst veldig lett. Men hun fikk bare inn en finger. Hun strippet meg og anbefalte klyx og sex og ga beskjed om at jeg måtte føde denne uken siden hun skulle på ferie til uka Nå har vi sovet litt så får se hva kvelden bringer. Håper på denne uken, ville vært flott Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 7. oktober 2013 #773 Del Skrevet 7. oktober 2013 Artig, jeg må spørre jordmor i morgen om hun kan sjekke men jeg vet ikke om hun gjør sånt, hun er jo ikke ansatt på sykehuset. Men nå har jeg ikke masse rier som deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 7. oktober 2013 #774 Del Skrevet 7. oktober 2013 Klyx og sex liksom, dette må være det eneste tilfellet hvor de to ordene passer inn i samme setning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boks Skrevet 7. oktober 2013 Forfatter #775 Del Skrevet 7. oktober 2013 Artig, jeg må spørre jordmor i morgen om hun kan sjekke men jeg vet ikke om hun gjør sånt, hun er jo ikke ansatt på sykehuset. Men nå har jeg ikke masse rier som deg Hun sjekker sikkert hvis du spør om det eller nevner at du har hatt litt rier osv Klyx og sex liksom, dette må være det eneste tilfellet hvor de to ordene passer inn i samme setning! Hahahaha, jeg DØDE litt når jeg kom på hvordan den setningen der ser ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 7. oktober 2013 #776 Del Skrevet 7. oktober 2013 La egentlig ikke merke til det, husk at hvis dere skal kombinere det der så ikke gjør det i den rekkefølgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boks Skrevet 7. oktober 2013 Forfatter #777 Del Skrevet 7. oktober 2013 La egentlig ikke merke til det, husk at hvis dere skal kombinere det der så ikke gjør det i den rekkefølgen :fnise: Notert!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boks Skrevet 7. oktober 2013 Forfatter #778 Del Skrevet 7. oktober 2013 Der gikk slimproppen og jeg har sovet enda en gang Plutselig blitt så sinnsvakt varm, var helt klissvåt når jeg våknet (mmmm, føler meg så digg ) og plutselig er modningsriene tilbake. Satser på at de kanskje kan ta seg opp så vi får møtt lille skatt snart Mannen var så herlig i natt når han trodde at vi måtte dra. Han drev med riesjekk hele tiden og startet og stoppet timeren mens han så lettere stresset ut jo tettere de kom. Han syns hele tiden at nå måtte vi ringe føden og høre om vi skulle komme før han stormet ut av soverommet for å kle på seg og pakke toalettsakene sine Han er så god Håper "alle" har en fin mandag :blomst : Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fionel Skrevet 7. oktober 2013 #779 Del Skrevet 7. oktober 2013 ÅÅåh så spennende :D :D :D Ønsker deg utrolig masse lykke til! You can do it!!! :D Tenk, nå er det ikke lenge før du får møtt henne :D :danse: :danse: :danse: :danse: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
**M** Skrevet 7. oktober 2013 #780 Del Skrevet 7. oktober 2013 Akkurat sånn har jeg det også! Våkner seriøst klissbløt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå