AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #1 Skrevet 13. februar 2013 På lørdagskveld smalt bomben og han fortalte om utroskapet. Ikke fordi han angret og ville tilstå....ånei, dette ble i sinne slengt mot meg som skarpladd våpen. Hos oss er alltid jeg som har styrt med hus og barna. Ikke fordi jeg ønsker det selv men fordi jeg er lut lei av å vente på at han skal gjøre det jeg har spurt om. Han sier alltid "si i fra hvis du vil ha/trenger hjelp" og når jeg sier ifra er det bare et smørblidt.."vent litt kjære, jeg skal bare dittogdatt først." En gang skulle jeg reise bort og måtte overnatte 2 døgn på hotell. Før jeg dro ba han meg skrive ned hvis det var noe han måtte gjøre hjemme. Jeg skrev ned en ganske kort liste med gjøremål og øverst på listen skrev jeg at han måtte tømme vaskemaskinen og henge opp klærne. Opplagte ting, som å sette inn mat og melk i kjøleskapet tenkte jeg ikke engang på å liste opp da det er...akkurat ja, en opplagt ting. Da jeg kom hjem var ingenting gjort. Klærne i vaskemaskinen luktet selvsagt surt og måtte vaskes på nytt. Han hadde ikke engang brydd seg med å lese listen han selv hadde bedt om å få. De nevnte opplagte tingene var visst ikke så opplagt likevel. Alt stod som for 2 døgn siden + masse ekstra etter matlaging mens jeg var borte. En annen gang han atter sa at jeg måtte si ifra hvis han skulle hjelpe med noe ba jeg han komme inn på kjøkkenet for jeg hadde noe å si. Jeg ba han sette seg ned og SE seg rundt. Se godt på benken, kjøkkenbordet, gulvet. Reis deg og ta en titt på badet, i gangen og stua. Tror du jeg behøver hjelp? Ja, det trodde han. Så gikk han ut i garasjen og der ble han til ungene hadde lagt seg. Såh, det var jævlig nok å få slengt mot meg at han hadde vært utro. Det er ille i seg selv. Men så kom han med grunnen til utroskapet... ..... ..... Det var fordi han mente at JEG hadde overtatt huset. Han følte seg UNYTTIG som aldri slapp til hjemme. Han tilbød seg gang på gang å hjelpe men ble bare avvist!!??!! På mandag kastet jeg han ut. Jeg var så rasende, såret og sjokkert at jeg ikke ville ta en avgjørelse ang oss i helgen. Dette måtte jeg tenke gjennom og var bestemt at hva jeg enn bestemte meg for skulle ikke avgjørelsen bli tatt i sinne. Hva barna ang blir vi etterhvert enige om. Han er en flott far og jeg har ingen hevntanker ala spolere samvær osv. Det skal ikke gå utover barna mer enn det har gjort til nå. Anonym poster: e823560a73e67de020f71979377b482d 3
Gjest Sunheart Skrevet 13. februar 2013 #2 Skrevet 13. februar 2013 :hakeslepp: Jeg er rett og slett rystet. Stakkars deg. Vil bare gi deg en og ønske deg lykke til 11
hjertetihånden Skrevet 13. februar 2013 #3 Skrevet 13. februar 2013 Lykke til! Og du, dette var kanskje på høy tid? Dette er vel neppe det forbildet barna skal ha av et samliv? Jeg har vært igjennom en skilsmisse og en pappa som faktisk ikke tar seg av ungene lenger heller. Han viser ingen interesse for dem lenger. Eldste var seks år da han flyttet og proff, så gadd ikke pappa være pappa mer heller. Det har vært beintøft, og jeg har angret når jeg har fått se hva det har gjort mot ungene. Samtidig så har tanken om oss som rollemodeller også vært avgjørende. Hva slags bilde skal barna vokse opp med i forhold til likeverd, samliv og omsorg for partneren? Ikke slik du beskriver og ikke slik jeg hadde det, i hvertfall. 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #4 Skrevet 13. februar 2013 Om han kommer med det dritt argumentet igjen, kan du si til ham at man skal ikke tilby seg til hjelp i sitt eget hus, man skal selv ta tak i ting, og eventuelt bli enige om hvem gjør hva. Bare det at han sier at du må si ifra om du trenger hjelp, sier mye om ham! Det viser han ike tenkte å hjelpe med en gang i hvertfall. Han kunne sagt "hva kan jeg gjøre for å hjelpe" for eksempel. Jeg synes du tok den riktige avgjørelsen, det var sikkert ikke lett. OG det er også veldig godt å høre at du ikke blander barna. Det at han innrømte utroskap fordi han var sint, synes jeg er kjempedårlig gjort. Du taper sansynligvis ingenting med å forlate ham. Han taper mye! Ønsker deg å gå ting på plas i livet ditt og få det livet du ønsker deg Anonym poster: 2d685180f4f46a0514d9c52137890c86 6
Gjest test123 Skrevet 13. februar 2013 #5 Skrevet 13. februar 2013 Såh, det var jævlig nok å få slengt mot meg at han hadde vært utro. Det er ille i seg selv. Men så kom han med grunnen til utroskapet... ..... ..... Det var fordi han mente at JEG hadde overtatt huset. Han følte seg UNYTTIG som aldri slapp til hjemme. Han tilbød seg gang på gang å hjelpe men ble bare avvist!!??!! Anonym poster: e823560a73e67de020f71979377b482d noe av det sykeste jeg har lest 3
Gjest myr Skrevet 13. februar 2013 #6 Skrevet 13. februar 2013 Mannfolk.. Jeg fikk høre en gang at det var min skyld at han var notorisk løgner.. Kjempebra at du har kastet han ut. Stå på, bruk tiden til hjelp. Om du klarer å ikke bruke dette mot han i forhold til ungene og samvær er det kjempeflott. 3
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #7 Skrevet 13. februar 2013 Hiv ut svinet. Vær glad du er kvitt ham, han er så feig og jævlig at han ikke har baller til å stå for det han gjør engang. Anonym poster: 259522f40d885b0eb00d96cd5ea703f5 7
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #8 Skrevet 13. februar 2013 Hvorfor er det han som er kasta ut? er det din leilighet? Anonym poster: 238651329df0f940b9012ce2f1e7f94a 2
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #9 Skrevet 13. februar 2013 Hiv ut svinet. Vær glad du er kvitt ham, han er så feig og jævlig at han ikke har baller til å stå for det han gjør engang. Anonym poster: 259522f40d885b0eb00d96cd5ea703f5 Hva i helvete mener du med at han ikke har balller til å stå for det han gjør? Han sa det jo rett ut. Svin? Nei, han tenner på damer, det er naturlig. Jeg vil vite om ts har rett til å kaste han ut eller ikke. var det din leilighet? Anonym poster: 238651329df0f940b9012ce2f1e7f94a 1
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #10 Skrevet 13. februar 2013 Ja, jeg skulle egentlig gjort dette for lenge siden. Følte meg mer som en mamma enn hans samboer. Men altså...den grunnen han oppga gjorde nesten hele utroskapet til en komisk greie. Jeg trodde virkelig ikke mine egne ører der og da. Det var ikke opp til meg å oppdra en voksen mann og det ble etterhvert slik at jeg fikk en rutine der jeg tok unna det verste rotet og brukte tid på barna med lek og lekser. Krangelen på lørdag begynte fordi han hadde bedt 3 kompiser hjem. Helt greit. Det som ikke var greit var at han hadde invitert dem til full oppdekning av mat og drikke. Det fikk meg til å klikke. Det ballet på seg helt til han skrek ut om dama han hadde knullet for 2 måneder siden. Anonym poster: e823560a73e67de020f71979377b482d 10
hjertetihånden Skrevet 13. februar 2013 #11 Skrevet 13. februar 2013 Den som sitter igjen med barna har rett på å beholde boligen foreløpig. I en slik situasjon er ikke justisen inne ennå. Slapp av, svinet får nok det han har krav på når det formelle kommer på plass! 4
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #12 Skrevet 13. februar 2013 Hva i helvete mener du med at han ikke har balller til å stå for det han gjør? Han sa det jo rett ut. Svin? Nei, han tenner på damer, det er naturlig. Jeg vil vite om ts har rett til å kaste han ut eller ikke. var det din leilighet? Anonym poster: 238651329df0f940b9012ce2f1e7f94a Nei, han har IKKE baller, den karen. En ting er å fortelle at han har vært utro, noe annet er det når han fraskriver seg ansvaret med å skylde på meg. Selvsagt! er jeg i min fulle rett til å kaste han ut. Det er MITT hus. Anonym poster: e823560a73e67de020f71979377b482d 15
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #13 Skrevet 13. februar 2013 Nei, han har IKKE baller, den karen. En ting er å fortelle at han har vært utro, noe annet er det når han fraskriver seg ansvaret med å skylde på meg. Selvsagt! er jeg i min fulle rett til å kaste han ut. Det er MITT hus. Anonym poster: e823560a73e67de020f71979377b482d OK bare sørg for å ikke bruk ting som er hans eller som han har skaffa da. Som telefon, bord han har montert. de har ikke du rett på for fem øre. husk at ungene er hans også da så de får nok med seg det at mor kasta ut pappa. Anonym poster: 238651329df0f940b9012ce2f1e7f94a 1
RoH Skrevet 13. februar 2013 #14 Skrevet 13. februar 2013 For meg ser det ut til at din mann har satt opp en forklaring for seg selv som han syns han kan leve med. Dette er nok dessverre ganske vanlig for de fleste av oss, vi prøver å rettferdiggjøre egen handling og skyve ansvar for det vi ikke liker over på noen andre. For deg betyr det at han har hatt sex med en annen å legger ansvar hos deg. Dette er et ansvar du ikke har. Men du må faktisk finne ut om mannen din er et menneske du ønsker å leve videre med. Når det kommer til manglende deltakelse i hjemmet er det nok et problem som mange av oss menn sliter med. Vi kan i gitte situasjoner bli møtt med at dette er feil / sånn gjør du det ikke osv.. Av dette trekker "vi" slutningen, vel om vi ikke duger / eller ikke gidder.. så har vi fått oss en ny mamma . Mannen din har sef. ansvar for dette, men dette har du faktisk også et ansvar for selv etter min oppfatning. Hans deltakelse i hjemmet har en verdi, din deltakelse i hjemmet har en verdi. Å tro at barna ikke skal bli mere skadelidende og "skjermes" i prosessen dere er oppe i er etter min oppfatning i beste fall rosablogg skvalder. Barn blir i de aller fleste tilfeller skadelidende av at en familie går i oppløsning (det er sef. noen unntak). Jeg mener dette er ditt og din manns hovedansvar, begrense disse skadene så mye som mulig. Jeg ville koblet inn en 3 person, for å få til en best mulig dialog mellom dere. Du kan ikke bidra med mer enn ditt eget bidrag. Så får mannen din ta sin del av ansvaret. Lykke til i en tung tid. Dette er ikke verdens undergang, men det kan nok føles slik. 3
Gjest piffpaff Skrevet 13. februar 2013 #15 Skrevet 13. februar 2013 OK bare sørg for å ikke bruk ting som er hans eller som han har skaffa da. Som telefon, bord han har montert. de har ikke du rett på for fem øre. husk at ungene er hans også da så de får nok med seg det at mor kasta ut pappa. Anonym poster: 238651329df0f940b9012ce2f1e7f94a OK bare sørg for å ikke bruk ting som er hans eller som han har skaffa da. Som telefon, bord han har montert. de har ikke du rett på for fem øre. husk at ungene er hans også da så de får nok med seg det at mor kasta ut pappa. Anonym poster: 238651329df0f940b9012ce2f1e7f94a Unnskyld, men hva feiler det deg egentlig? Hva er bakgrunnen for en slik bitter holdning?
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #17 Skrevet 13. februar 2013 OK bare sørg for å ikke bruk ting som er hans eller som han har skaffa da. Som telefon, bord han har montert. de har ikke du rett på for fem øre. husk at ungene er hans også da så de får nok med seg det at mor kasta ut pappa. Anonym poster: 238651329df0f940b9012ce2f1e7f94a Hva i helvete er det med deg? Anonym poster: e823560a73e67de020f71979377b482d 15
RoH Skrevet 13. februar 2013 #18 Skrevet 13. februar 2013 (endret) Hva i helvete er det med deg? Anonym poster: e823560a73e67de020f71979377b482d Lider av samme intoleranse som et par andre her inne. Endret 13. februar 2013 av RoH 2
tequiila90 Skrevet 13. februar 2013 #19 Skrevet 13. februar 2013 Han høres ut som en skikkelig drittsekk! Jeg er sikker på at du greier deg mye bedre uten han. Litt av poenget med å ha en familie som man bor med er jo å være tilstede for hverandre, og å kunne ha en skulder å lene seg på hvis når hverdagen blir tung. Tror du er better of without han altså! Så du får bare ta tiden til hjelp, kose deg med barna og venner så leger tiden alle sår. Det finnes heldigvis mange menn der ute som ikke er noen egoitsiske idioter og hvem vet, en vakker dag dukker nok din drømmemann opp han og!
lykkelige.meg Skrevet 13. februar 2013 #20 Skrevet 13. februar 2013 OK bare sørg for å ikke bruk ting som er hans eller som han har skaffa da. Som telefon, bord han har montert. de har ikke du rett på for fem øre. husk at ungene er hans også da så de får nok med seg det at mor kasta ut pappa. Anonym poster: 238651329df0f940b9012ce2f1e7f94a Si meg, er det du som er (eks)mannen til TS? Det som er ervervet etter at de giftet seg er begges eiendeler, med mindre det er særeie på det. Da skal det altså deles likt, og de fleste klarer dette. Uavhengig av hvem som har montert det. 15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå