Gå til innhold

Jeg blir så sykt sjalu, når er det vår tur...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, jeg har så utrolig lyst på ett barn sammen med min samboer, vi har prøvd siden Juli 2012 og det har ikke skjedd noe enda.Og jeg blir så sjalu og misunnelig når så mange av mine venninner og videre bekjente skal få barn og skriver glad nyheter på Facebook.

Jeg trodde tidligere i Januar at det kanskje hadde skjedd noe da jeg fikk en liten blødning og ikke mensen. Tok en test etter det men den var dessverre for vår del negativ.

Merker også at det er trist å måtte prøve sånn, mens andre får dette mirakelet til på 123. Begge våres foreldre kan ikke vente med at de skal bli besteforeldre, før drev min svigermor og maste om barnebarn, men hun har roet seg litt ned nå med maset, takk og pris da det ikke føles lettere når folk rundt skal mase sånn om noe vi faktisk prøver å få til.

Jeg har heller ikke hat mensen siden den lille blødningen i Januar, så min siste mensen var i Desember mnd en gang, husker ikke helt når. Og jeg vet jo at uten mensen kan man heller ikke bli gravid.

Så det jeg egentlig lurer på er om noen har noen råd, tips eller erfaring?

Håper noen vil ta seg tid til å svare hvis dere har noen råd,tips eller erfaring, tusen takk på forhånd! :)

Anonym poster: f42bd8e5593154934292af0a08b4599c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Realitycheck: Du er ikke garantert et feilfritt liv. Å være sjalu på venninner løser ingenting, og er en dårlig egenskap, men selvfølgelig forståelig. Nå har ikke du prøvd et år engang, så noe bortskjemt å tro at man blir gravid kjempekjapt. Har du hatt andre utfordringer i livet tidligere, eller er dette den første?

Anonym poster: 7a3f920b035068c17c4735391aa5e045

• Liker 1
Skrevet

TS her,

Det er fult lov å være sjalu på venninner som får barn, jeg ser ihvertfall ikke noe feil i det. Og selvfølgelig er jeg klar over at det ikke løser noen ting(?). Også lagde jeg denne tråden for å høre om noen andre kanskje hadde noen råd eller erfaring rundt dette.

Åja kjære deg, jeg har nok hat en del større utfordringer i livet enn å prøve å få barn.

Anonym poster: f42bd8e5593154934292af0a08b4599c

• Liker 2
Skrevet

Jeg forstår at det er tøft å se at mennesker man er glad i, og andre rundt seg, får oppleve det du ønsker deg så inderlig.

Følelser kan vi jo dessverre ikke styre, og det er kanskje vanskelig å ikke kjenne et stikk av vedmod, når enda en venninne er gravid.

Men, prøv å gled deg på deres vegne, det gjør du sikkert også, og prøv å ikke la det skinne i gjennom at du synes dette er vanskelig å forholde deg til.

Du har jo heller ikke vært prøver så veldig lenge, selv om det selvfølgelig føles altfor lenge:)

Gjest fjellhamster
Skrevet

Hvor sjarmerende er det om de er sykelig sjalu på deg når det en gang klaffer? Dere har jo virkelig ikke prøvd veldig lenge, så det ordner seg nok.

• Liker 2
Skrevet

Det er jo ikke noe god følelse å kjenne på dette her, og man vet jo selv at man ikke bør tenke slik.

Vil råde deg til å senke skuldrene litt kanskje? Dere har jo egentlig ikke prøvd så veldig lenge. Det du kan gjøre selv er jo å sjekke om du har eggløsning hver mnd, da er dere jo et stykke på vei. Skulle de drøye og gå et år så kan du jo kontakte lege.

Håper du får full klaff snart hvertfall!

Skrevet

Håper du får full klaff snart hvertfall!

Hvem er den vidunderlige skapningen i avataren din?

Skrevet

Hvem er den vidunderlige skapningen i avataren din?

Hehe, takk, det er hunden vår det:)

Skrevet

Det er da forskjell på å være sjalu og vise det, og være sjalu og ikke vise det. Jeg fikk vite i går at ei venninne er gravid, hun ble det fort som de fleste jeg kjenner (det er hva de sier iallefall) mens vi har prøvd siden juli 2012 som TS. Jeg ble kjempe sjalu og det stakk i magen og hjertet mitt i går, men sa jeg noe om det? Nei jeg sa gratulerer, når har du termin, osv. Med et stort smil! Hva gjorde jeg galt? Hadde jeg sagt "nei f.... så urettferdig!" og gått i fra henne så hadde det selvsagt vært galt. Jeg er kjempe glad på min venninnes vegne og det blir artig å møte babyen når den tid kommer, men jeg har lov å være sjalu for det syns jeg! Hver gang jeg ser ei gravid dame så blir jeg sjalu, men jeg sier jo ingenting. Det må da være lov å være sjalu! ALLE har vært sjalu en el annen gang for et eller annet. Selv om man ikke har prøvd lenge å bli gravid så kan man bli sjalu, så lenge man ikke surmuler og oppfører seg som en sjalu liten drittunge så er det helt greit syns jeg.

Jeg skjønner deg kjempe godt TS!! :hug: Bare vær sjalu, det er menneskelig å være sjalu, helt naturlig, og selvsagt ikke kjeft på de gravide rundt deg og det tviler jeg for at du gjør hehe :) Jeg har egentlig ikke noen brae tips, men husk at det er mange i samme båt som deg, mange som ikke blir gravid på 1-2-3 selv om det virker slik. For noen år siden ble jeg gravid på første forsøk men det endte i en spontanabort, mens nå virker det som at jeg ikke blir det, selv om ja jeg har ikke prøvd kjempe lenge. Jeg vet at jeg har eggløsning hver mnd. Du kan jo finne din ved å bruke eggløsningstester. Lykke til! :hug:

Anonym poster: 840a00e0f0d446b4e64672945712ab73

• Liker 4
Skrevet

Prøv å ikke tenke på barn eller graviditet, vet det kan være vanskelig men det er mange som stresser for mye med å bli gravide og det hjelper ikke på, tro meg :( Når man faktisk ikke tenker på det heletiden og bare legger det bort en stund så slapper man mer av og ting skjer ;)

Jeg å samboeren prøvde å prøvde LEENEG (3år) så en dag sluttet vi å prøve, bare nøyt hverdagen, jobbet, var emd venner og tenkte ikke på baby og sånt i det heletatt :) 5 mnd etter vips GRAVID..

så TS ikke stress :)

og ja det er lov og være sjalu :P

Anonym poster: bb7ee774bfb9fa3e8df0c589c3e7d882

• Liker 2
Skrevet

Sikkert ingen god følelse! Men naturlig og normal! Ja visst!

Har du prøvd alle kjerringråd som er i boken? Type slimløsende hostesaft ved eggløsning osv?

Sjekker du eggløsning? Sex annehver dag i uken før og etter?

Hvis du ikke har fått mensen siden desember hadde jeg tatt en test til og så ville jeg ringt legen om TR ikke dukket opp før mars. kan hende du har hatt en MA....

Jeg gikk gjennom 52 sykluser og 6 nære graviditeter og 22 perifere graviditeter før jeg fikk mitt lille mirakel med ivf på 3 forsøk. Jeg har kjent på følelsen du har kan man si, men det jeg gjorde var å bli super tante! Jeg satt masse barnevakt, var involvert i livet til de nærme 6 og gledet meg med mine venninner over små og store milepæler i barnas liv. Det gav meg veldig masse og jeg har fortsatt ett helt spesielt bånd med disse 6 barna!

Håper det klaffer for deg snart! Husk at det kan ta ett helt år uten at det betyr at noe er galt.

Lykke til!

Gjest Memories
Skrevet

Tror jeg vet hvem du er. Har i alle fall pratet med venninna mi om dette for ikke så lenge siden. Skjønner godt du blir sjalu på andre som blir gravide når dere har prøvd såpass lenge uten å ha fått det til. Det tar virkelig på selvføleleen og tankene spinner rundt om alt mulig når man ikke får det til. Er helt normalt å ha slike følelser.

Det eneste dere kan gjøre er vel å fortsettt å prøve. Mensen kommer vel tilbake om ikke så alt for lenge. Dersom dere ikke orker å vente helt til sommeren med å få utredning kan dere oppsøke hjelp ved å bestille tim privat isteden for å få henvisning fra lege. Det gjorde i alle fall noen jeg kjenner etter å ha prøvd i kun 6 mnd.

Og dersom du er venninna mi håper jeg virkelig det klaffer for dere snart! :)

Gjest Purple Haze
Skrevet

Å ha prøvd siden juli i fjor er ikke lenge. Tenk på de her inne som har prøvd i årevis uten å lykkes, så kan du gange følelsene dine med ca 1000.

Og å fokusere på hva andre får til og være misunnelig hjelper deg null og niks. Du må prøve å glede deg på andres vegne, selv om det er vanskelig. Om dere fortsatt ikke har lykkes i å bli gravide etter et år med prøving, bør du ta kontakt med legen din for utredning.

• Liker 1
Skrevet

Realitycheck: Du er ikke garantert et feilfritt liv. Å være sjalu på venninner løser ingenting, og er en dårlig egenskap, men selvfølgelig forståelig. Nå har ikke du prøvd et år engang, så noe bortskjemt å tro at man blir gravid kjempekjapt. Har du hatt andre utfordringer i livet tidligere, eller er dette den første?

Anonym poster: 7a3f920b035068c17c4735391aa5e045

herregud . så teit å skrive på den måten . SELVFØLGELIG er det lov å bli sjalu på noe sånn som det her..! Det er jo ikke noe kult å se overalt at andre blir gravide i hytt og pine hvis man sliter å bli det selv...

Synes det var en nedlatende kommentar fra deg!!

Skrevet

Skjønner deg kjempegodt !

Er i akkurat samme situasjon, og det er faktisk slik at det er menneskelig å bli sjalu, så ikke ha dårlg samvittighet for det.

Jeg blir selv ganske lei meg og stikker inni meg og, når jeg ser at alle andre blir gravide og får barn. Og som deg , så smiler jeg og er glad på dems vegne . Og jeg er jo glad på dems vegne. men som sagt , det er fullt forståelig , og veldig menneskelig å bli misunnelig eller sjalu.

Håper du bir gravid snart ;)

Skrevet

Lykke til TS, og ikke bry deg om skarpe kommentarer her.

Det ordner seg nok! Og sjalusi er en menneskelig og helt vanlig følelse!

det er jo deilig å kjenne at man lever, er det ikke?!

Masse lykke til! Krysser fingrene for deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...