Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har bestilt en del varer fra Ebay i det siste, småvarer og det ender opp under 200,- somregel med porto.

Hvordan er toll på dette?

Min søster sa nettopp at en gang hun hadde bestilt noe ting fra VistaPrint og fikk tollregning en stund i ettertid på 300,-

Nå er jeg redd for en ubehagelig overraskelse i posten selv.

Noen som kan svare meg? :

Mvh

Varglun

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge varen ikke overstiger 200kr, før shipping-kostnader, skal det ikke være toll på det.

Ta vare på mail med paypal-kvittering for betaling frem til du har fått varen, selv posten kan gjøre feil.

Gjest LadySizz
Skrevet

Så lenge du er under 200,- pr. pakke fortoller du ingenting,samme hvor mange pakker du bestiller :)

Skrevet

Men samtidig, hvis jeg bestiller noe lite som kommer i brevform eller lite nok til at eskebe passer i postkassa, også koster det kanskje 600,-

Hvordan vet tolla det?

Skrevet

Når det er en ting i brevet skal det tollklareres, altså det skal være en lapp på utsiden om hva det inneholder og hva verdien er. Noen gjør ikke dette, men de fleste gjør det altså selv om mange selgere på ebay skriver ned verdien.

Alt som krysser grensen går gjennom hendene deres, selv om de ikke studerer alt.

Anonym poster: 05c817721d9a5da5dc39bca2d121c003

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar

Må vel bare fortsette å handle billig da :P

Men et lite p.s

Hva er tolla på ting over 200?

Skrevet

25%, om jeg husker rett.

Skrevet

Dersom varens verdi uten frakt overstiger 200 kr skal det betales moms på både varens verdi og frakten. Momsen er 25%.

Det er veldig få varer det faktisk er toll på, men f.eks. klær er en av de tingene.

I tillegg kommer det et tollbehandlingsgebyr som transportøren legger til. For Posten sin del er dette gebyret fra kr 129.

Anonym poster: fbca45e338b05ab605ced7a60cce9202

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...