Gjest Silja Skrevet 13. februar 2013 #1 Skrevet 13. februar 2013 Litt usikker på om dette hører hjemme i dette forumet, eller i forum arbeidsliv/karriere, men i og med at det handler mest om forhold mellom personer poster jeg det her... Min nærmeste kollega har besøk av barnebarn minst en gang i uken. Gjerne to. Barnebarnet er under ett år, og moren er i fødselspermisjon. Kollegaen min har noenganger barnebarnet alene noen timer, og noen ganger er barnemoren (som er min kollegas datter tilstede). Jeg har forståelse for at det noenganger kan være både praktisk og hyggelig å avlaste sin datter og være sammen med sitt barnebarn, men flere ganger i uken på jobb er litt i overkant kanskje? Barnefaren er flink, og de tre bor sammen, så de skulle ikke ha behov for noe mer avlastning enn folk flest. Med såpass mye baby/barnebesøk blir det naturlig nok endel bråk, men det jeg syns er vanskeligst å forholde meg til er at det går såpass mye arbeidstid med på dette. Mange timer hver uke altså. Burde jeg si fra....? Er det flere som har opplevd noe sånt?
Loppe Skrevet 13. februar 2013 #2 Skrevet 13. februar 2013 Høres veldig spesielt ut. Hun får vel ikke gjort jobben sin når barnebarnet er der? Jeg jobber i bhg, og selv der liker jeg ikke å ha med barnet mitt.
Gjest Silja Skrevet 13. februar 2013 #3 Skrevet 13. februar 2013 Takk for svar! Hun får gjort det viktigste av det hun skal, men det er klart at effektiviteten blir lavere, og det faller mer på oss andre når hun flere timer i uken duller med barnebarn i arbeidstiden... Jeg syns dette er spesielt, men hun det gjelder har sjefen litt "rundt lillefingeren", så han sier ingenting... (men jeg antar at han gjør det om jeg nevner det for ham kanskje)
Zzyzx Skrevet 13. februar 2013 #4 Skrevet 13. februar 2013 Jeg ville tatt det opp. Jeg regner med at dette er forstyrrende for de andre også, og det er en uting å bruke arbeidsplassen til barnepass.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #5 Skrevet 13. februar 2013 Har selv alltid hatt med meg barna på jobb, og moren min har også hatt både meg og ungene eller bare ungene på jobb. Men vi har begge hatt egne kontorer, og moren min har passet ungene kun når jeg skulle noe f.eks. til legen. Det har aldri gått utover produktiviteten min eller hennes, men så har også barna lært å sitte for seg selv med tegnesaker eller annet. Når de var små sov de når de var med. Forstyrrer det dere andre synes jeg dere skal si i fra Anonym poster: 551d8858851777d52e898c0fc13a6f62
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2013 #7 Skrevet 13. februar 2013 Jeg synes det å ha med barn på jobb er en sikkelig uting og ett irritasjonsmoment. På jobben kryr det av barn når det er planleggingsdager i bhg og på skolen. Før var vi få ansatte og mye plass, nå er vi mange ansatte og lite plass.... Blir mye støy og bråk... Eller så har folk med barna fordi de er SYKE og ikke kan være i bhg/skole... Var dritfornøyd med å få brennkopper i en alder av 33 år ja...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå