Gå til innhold

katten biter på kammen sin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først trodde jeg at han ikke ville bli kammet mer, men etter at jeg så at han lå å tygde på kammen uten videre begynte jeg å lure på om det kan klø i tennene på han..?

Grunn til at jeg spør her, før jeg ringer dyrlegen er for at dyrlegen har jeg ikke den beste oppfattelsen av. (gir svært dårlige svar og virker litt "slapp")

Noen av dere som har opplevd lignende, eller vet hva som kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er ikke i tannfellingen da? Det er sånn rundt 4-6 mnd. alder. Da klør det iallefall voldsomt. Ellers så liker puser godt å kosegnage litt på noe som lukter om seg selv, og de fleste er ikke veldig fan av å bli kammet, så det kan godt være at han slår to fluer i ett smekk her. ;) Jeg ville ha prøvd å se inni munnen hans om du kan se noe uvanlig.

Hvis det er en eldre/gammel katt det er snakk om og det er en stund siden han har vært hos veterinær og fått sjekket tennene, så vil jeg anbefale uansett å få det gjort. Sykdom i tenner/tannkjøtt blir svært ofte oversett hos katter, og medfører mange plager og smerter. Her er en link til hvordan det skal se ut når det er friskt, og motsatt. :)

http://www.smadyrsykehuset.no/tannhelse-tannproblemer-hund-katt/

Skrevet

Takk for at du svarte, han er to år, så tannfelling er over...

Og som regel liker han å bli kammet... skal lese linken din å se om jeg blir klokere :)

Skrevet

Nesten alle katter jeg har vært borti (både som matmor og fostermor) tygger på både børste og kam. Hvis ikke noe annet er galt eller annerledes ville jeg bare lagt kammen en plass katten ikke får tak i den og ikke tenkt noe mer over det.

• Liker 1
Skrevet

Min gjør også det. Både børsten og klosaksa :) Men han elsker å bli børsta da, klosaksa prøver han nok å ta hevn på :fnise:

Skrevet

Gamla mi tygger også på børsten, og hun ELSKER å bli børstet. :) Trenger ikke være noe galt.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Mine vil også gjerne 'tygge-smake' på kammen (før vi gikk over til Furminator, - nå vil de 'smake' på den).

Ganske normalt vil jeg si, men ta en sjekk som Aurora så riktig sier :Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...