AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #1 Skrevet 13. februar 2013 Hei alle KG-ere Det har seg sånn at mobilen min/nummeret mitt er registrert under faren min sitt navn, noe som gjør at han stadig vekk får meldinger og telefoner som egentlig skal til meg. Ofte er dette personlige ting. En gang ble han ringt opp med klamydiatestresultatene mine... ikke gøy! Jeg er myndig, og ønsker å ha nummeret mitt registrert under mitt eget navn. Jeg er tele2-kunde. Er det noen som vet hvordan jeg skal gå frem for å "løsrive" meg fra hans navn uten å bytte abonnement? Anonym poster: 14bff4e806b9e8db03a7deb651084c4f Anonym poster: 62e4a17d5d2d074c51d00d3f38bf314b
Fantomina Skrevet 13. februar 2013 #2 Skrevet 13. februar 2013 http://www.tele2.no/files/t2_eierskifteskjema.pdf Send per post eller fax til Tele2. 1
slask Skrevet 13. februar 2013 #3 Skrevet 13. februar 2013 Er det noen som vet hvordan jeg skal gå frem for å "løsrive" meg fra hans navn uten å bytte abonnement? Hvis han står som eier av abonnementet så må jo han bekrefte at det kan overlates til deg, før du må bekrefte at du tar ansvaret for abonnementet. Ikke noen vanskelig sak. Men hvordan får legen (klamydia...) seg til å ringe faren din? Sjekker han først ut hvem nummeret ditt er registrert på for så å ringe et annet nummer på samme navn???
Gjest fjellhamster Skrevet 13. februar 2013 #4 Skrevet 13. februar 2013 Jaggu har du en uproff lege som ikke sjekker hvem han snakker med før han overbringer testresultater! Sånn utover det, ta kontakt med Tele2.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #5 Skrevet 13. februar 2013 Takk for svar dere Men hvordan får legen (klamydia...) seg til å ringe faren din? Sjekker han først ut hvem nummeret ditt er registrert på for så å ringe et annet nummer på samme navn??? Han trodde vel at det var meg han ringte. Lignende ting har skjedd før. Hver gang jeg skal registrere meg som kunde i databaser, kommer hans nummer automatisk opp når jeg skriver navnet mitt, selv etter at jeg har skrevet mitt eget nummer og lagret endringene. Det er utrolig merkelig. Anonym poster: 62e4a17d5d2d074c51d00d3f38bf314b
Anglofil Skrevet 13. februar 2013 #6 Skrevet 13. februar 2013 (endret) De fleste selskaper har det slik at man kan velge om man enten vil stå som eier eller bare bruker. Ved førstnevnte kreves eierskifte, ved sistnevnte trenger bare eier å bekrefte at han eller hun ønsker at nummeret skal ha en annen bruker. Det betyr at regningen da vil komme til din far, i dette tilfellet, men at nummeret står på deg som bruker, dvs at det er du som dukker opp i ulike kataloger (1881 etc). Ønsker du eierskifte må juridisk eier, dvs din far, samtykke til å overdra nummeret over til deg. Det bør være en ganske enkel prosess hvor du kan da beholde ditt abonnement, men din far må samtykke til dette, noe du også selvsagt må. Mvh Yvonne Endret 13. februar 2013 av Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå