Gjest maddie Skrevet 19. mars 2004 #1 Skrevet 19. mars 2004 Hei! Min kjære og jeg vil gjerne reise til Thailand og i den forbindelse lurer jeg på om noen vet cirka hvor mye man må betale per person i to uker? Har lyst til å reise til f.eks Koh Samui eller Krabi, eventuelt Phuket. Er det rimeligst å reise med charter, noen reiseselskaper å anbefale? Eller er det best å bestille flybillett selv og ta kontakt med hotellene direkte? Noen som har erfaring med varmen i Thailand? Vi reiser i januar, og ser at det ligger på rundt 30-31 grader og høy luftfuktighet. Er redd for at dette vil oppleves som veldig varmt, er det noen som har vært i Thailand som kan fortelle litt om hvordan dere opplevde varmen? Håper på innspill og tips!
Siam Skrevet 22. mars 2004 #2 Skrevet 22. mars 2004 De gangene jeg har vært i Thailand, har jeg bare bestilt flybillett og funnet rom etterhvert. Jeg har ikke vært der på 4 år, og det har blitt mye billigere siden da. Jeg har reist med Aeroflyt nesten alle gangene og har fått t/r for rundt 5.000. Tror du kan finne tilsvarende priser i dag med andre flyselskap, men det er i grunn ikke noe galt med Aeroflot, annet at du sannsynlig vis må vente en stund på den ufattelig stygge, kjedelige og dyre flyplassen i Moskva. Men det er jo en opplevelse i seg selv... Man møter mange rare folk i baren der... Når du først har kommet deg til Bangkok er det ganske billig med innenlands fly. Har du god tid vil jeg absolutt anbefale å ta nattoget til Surathani (eller hvordan det skrives) og buss og båt videre til øyene. Fra Surathani kommer du greit både til Koh Samui og Krabi. Av disse to vil jeg anbefale Krabi, Koh Samui begynner etterhvert å ligne på Phuket. Og Phuket minner meg sterkt om en blanding av horehus og Gran Canaria! Utenfor Krabi finner du masse, masse fine steder. Jeg bodde to uker på et fantastisk sted like utenfor Ao Nang som heter Laughing Gekko! Det drives av et thai/canadisk ektepar og er utrolig laid back. Enkle bungalower, fantastisk hjemmelaget thaimat og en utrolig god stemning. Ao Nang er nok det stedet med mest liv, Krabi by anbefales ikke. Prøv turer ut på andre små øyer, Railey Beach er nydelig. Må du absolutt til Koh Samui, så finnes det mange billige steder å overnatte på Chaweng Beach. Ta en tur til Koh Phang Nga, men ikke nødvendigvis Hat Rin Beach. Mange fine steder utenfor er mye, mye finere. Men hvis du vil ha med deg Full Moon-partyet må du nesten dit. Morsom fest, forresten. Koh Tao bør du få med deg hvis du vil dykke, men enda bedre dykking finner du ved Simillan-øyene noen noen timers båttur utenfor Phuket. Jeg kunne skrevet mye, mye mer. Trenger du flere opplysninger er det bare å spørre. Og ikke glem Bangkok! Så fort du har blitt vant til byen kommer du alltid til å ønske deg tilbake dit. Det gjør jeg.... God tur! Og varmen er ikke noe problem! Er det ikke derfor vi drar dit?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå