Gå til innhold

Synes dere Anna Kath. burde få mindre straff...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...fordi hun har fått pepper for sine handlinger i media?

(og dermed fått en del straff allerede, etter hennes og advokatens ressonement, (skrives det sånn :oops: ))

Eller burde hun få mer straff, nettopp fordi hun er kjendis, og forbilde for mange?

...Eller burde hun få den straffen alle andre hadde fått?

Videoannonse
Annonse
Gjest bare lille meg...
Skrevet

Syns ho skal dømmes på lik linje som alle andre!!

At ho skal få mildere straff fordi ho blir mye omtalt i media er piss spør du meg!!

Skrevet
:Nikke: Det er min mening også, ja!
Skrevet

Jeg syns hun skal få straff på lik linje med alle andre. Vi kan ikke ha et sett med lover for kjendiser og et for "vanlige" folk.

At det har blitt mye skrevet om dette i media, kan hun jo skylle seg selv for. Hun lot seg intervjue av omtrent det som var av dagspresse og ukepresse, og hun har selv valgt et liv i rampelyset.

Skrevet

Selvfølgelig bør hun få samme straff som andre får..

Noe annet blir bare dumt. :-?

Gjest Embla s
Skrevet

Joda, kan skjønne tanken, at mediakjøret er en ekstrastraff. Men det blir på en måte en annen historie. Mediakjøret gir henne jo masse fordeler og, alt har en bakside..

Hun må absolutt straffes på lik linje med "hvem som helst". (Men hvis man kunne få fratrekk for intelligens, sjarm og bra personlighet hadde hun fått kort straff da! *digger AnneKath!*)

Skrevet

Syns ho skal få samme straffen som alle andre jeg. Ho har tross alt valgt karrieren sin selv, og har alltid vært klar over at ho kommer til å ha en stor del av media etter seg. Dette var ho da klar over da ho begynte som underholder. Og jeg syns ikke at karrierevalg skal ha noen som helst slags innflytelse på strafferammen.

Skrevet

Selvfølgelig skal hun ha samme straff som alle andre ville fått, ellers er det jo noe som ikke stemmer i det norske rettsvesenet. En kan jo ikke gjøre unntak på grunnlag av at det er snakk om en kjendis.... Hvorfor skal da evt kjendiser ha særbehandling? Er det gode grunner som taler for dette? Tror nok kjedniser som blir omtalt i media når det gjelder slike hendelser/saker har mye skyld i det selv på måten det fremstilles på.

Gjest Anonymous
Skrevet

Når man poserer i Se og Hør ved siden av bilen etter at man har kjørt med promille, tenker jeg ikke tanken at mediakjøret er en straff.

Samme gjelder det at hun brukte denne saken i underholdning på TV.

Gjest Poirot
Skrevet

Broren til MM fikk mildere straff pga all medieomtalen, så dette er ikke noe nytt. Det ER faktisk "lettere" med en promilledom når den er privat, og ikke er oppe til debatt i alle programmer og aviser i månedsvis etterpå. Vi andre trenger ikke si det til ektefellen vår engang!

Men tross alt: jeg synes straffen bør være lik. Avisene bør heller skjerpe seg litt.

Skrevet

Hun er skyld i mye av mediekjøret selv. Saken ble brukt for alt den var verdt i Nytt på Nytt.

Så nei, jeg mener at hun ikke skal få redusert straff.

Gjest Poirot
Skrevet
Hun er skyld i mye av mediekjøret selv. Saken ble brukt for alt den var verdt i Nytt på Nytt.

Så nei, jeg mener at hun ikke skal få redusert straff.

Det er noen andre som i hovedsak skriver tekstene i Nytt på nytt, ihvertfall alt programlederen sier.

Gjest agurk
Skrevet

Vis hun får lavere straff pga av alt mediaoppstyret risikerer vi jo at alle kjendisene springer til media etter å ha gjort noe galt!

Gjest Poirot
Skrevet
Vis hun får lavere straff pga av alt mediaoppstyret risikerer vi jo at alle kjendisene springer til media etter å ha gjort noe galt!

Dette er jo noe retten vil ta i betraktning, da. Det er forskjell på selvforskyldt og ikke-selvforskyldt medieomtale.

Gjest Embla s
Skrevet

Men hvorfor er det slik at kjendiser skal ta med seg alle fordelene det er å ha et kjent fjes men ikke ulempene?

Gjest Poirot
Skrevet
Men hvorfor er det slik at kjendiser skal ta med seg alle fordelene det er å ha et kjent fjes men ikke ulempene?

De får jo ikke det, da. Det er ikke vanlig at de får strafferabatt for eksempel. (Har bare hørt om broren til MM som har fått det før).

Vil ikke bli overrasket om Anne C ikke får det, siden hun bla har stilt opp på intervjuer ol frivillig.

Hvis jeg kunne vlege mellom å gjøre noe kriminelt og sone min straff i all hemmelighet, eller bli hengt ut på førstesiden, tatt opp i debattprogrammer osv så ville jeg absolutt valgt anonymiteten. Men det hjelper ikke når folk ringer 1000-tipset.

Gjest Embla s
Skrevet

Hvis jeg kunne vlege mellom å gjøre noe kriminelt og sone min straff i all hemmelighet, eller bli hengt ut på førstesiden, tatt opp i debattprogrammer osv så ville jeg absolutt valgt anonymiteten. Men det hjelper ikke når folk ringer 1000-tipset.

Selvfølgelig, ingen ville vel likt å fått tabbene sine smurt utover førstesidene, men personer som AnneKath lever og profitterer på at folk er interessert i henne, ikke bare profesjonelt, men også privat.

Forøvrig betryggende at det kun er MM sin bror som har fått slik straffereduksjon (men er det ikke noe som heter presedens? Kanskje denne saken starter en ny tradisjon/presedens slik at det blir mer vanlig)

Gjest Poirot
Skrevet
Forøvrig betryggende at det kun er MM sin bror som har fått slik straffereduksjon (men er det ikke noe som heter presedens? Kanskje denne saken starter en ny tradisjon/presedens slik at det blir mer vanlig)

Klart at det skaper presedens.

Mulig det er flere, men ikke som jeg har hørt om. En straff skal jo være rimelig. Det er grunnen.

Gjest Embla s
Skrevet

Hm, det er sikkert rettferdig på en måte, men for meg lyder det urettferdig allikevel. Som eks hun som slapp straff for fyllekjøring (?) pga at hun ville få trøbbel med foreldrene sine... Sånn argumentasjon kan jo trekkes veldig langt og man vil vel kunne finne argumenter som kunne passe på de fleste.. (det er vel belastende for de fleste å sone en straff, vil jeg tro).

Skrevet

Jeg synes hun skal straffes på lik linje som alle andre.

At hun er en kjendis og utsatt for medias søkelys er noe hun har valgt å leve med på godt og vondt. Når hun gjør noe så utrolig dumt som å kjøre i fylla så må jeg si at hun ikke får noen medlidenhet av meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...