Gå til innhold

Føler meg som en taper på kjærlighetsfronten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en gutt på 21 år, jeg har aldri kysset en jente, heller aldri hatt sex med og jeg tror egentlig ikke jeg har hatt en ordentlig samtale med en jente på tomannshånd i edru tilstand. Når det kommer til jenter, kjærlighet og de tingene der føler jeg meg litt som en taper. Ellers har jeg flere gode venner og er på ingen måte ensom eller deprimert, men det hadde jo vært fint med en kjæreste. Jeg tror jeg har kvaliteter som vil gjøre meg til en god kjæreste og men jeg anser meg ikke selv som veldig kjekk og selv om ikke utseende er alt, så er det jo tross alt det første man ser. I tillegg er jeg veldig sjenert og er veldig stile og rolig av meg. Det er noe jeg har prøvd å jobbe med og jeg har merket noe framgang, men jeg liker fortsatt ikke å snakke med fremmede eller mindre kjente personer. Jeg har flere ganger sagt til meg selv "idag skal du si noe i gruppetimen" eller "si hei til jenta du synes er søt", men jeg klarer aldri å gjennomføre det. Jeg klarer ikke å pushe meg selv til det. Jeg kommer sikkert til å få svarene "slapp av du er bare 21" og "plutselig en dag så står hun der" og ja jeg vet jeg bare er 21 år og at plutselig dukker det opp ei jente jeg virkelig liker. For jeg har egentlig aldri vært forelsket heller. Men hva hjelper det hvis jeg ikke klarer å snakke med henne?

Det er så frustrerende for det virker som "alle andre" har det lettere når det kommer til slike ting.

Anonym poster: 6294174a0c2152212042399ec1bd3993

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det vil hjelpe deg å få deg noen jentevenner sånn at du blir vant til å snakke med og være rundt jenter. Da er terskelen for å si hei til hun du synes er søt mye lavere.

Anonym poster: 1dd858f9135edb443c258122a4df41bc

• Liker 3
Skrevet

Det hjelper ikke å ha gode kvaliteter om ingen jenter vet om det.

Jobb med å snakke med jenter, du må nesten bare skubbe deg selv ut av komfortsonen din, uansett hvor vanskelig det er.

Du har ikke en kompis som klarer å flørte med jenter uten problem da? Du kan jo få hjelp til å pushe degselv også, du må ikke gjøre det alene.

• Liker 2
Skrevet

sosialiser deg med jenter, gjennom jobb, forening, hobby eller noe.

Anonym poster: 5b2128493d177b2dc643370826f29769

Skrevet (endret)

Liker tipsene over. For å bli komfortabel med å snakke med jenter du ikke kjenner så må en bare begynne å gjøre det. Greit å begynne ute på byn, eller fest.

Å begynne med pardans er en veldig lur ting for da kommer man ikke unna uansett :fnise: Ettervært kommer deg seg :) Lykke til.

Endret av .-L-.
Skrevet

Gode tips over her! Tror det handler litt om at du må klare å komme deg over terskelen - hvis du klarer å si hei en gang, vil det føles bittelitt lettere neste gang. Hva er det som gjør at du synes det er så vanskelig å ta kontakt? Hvis det er en trøst er det veldig få jenter som biter, og vanligvis synes jo folk det er hyggelig å slå av en prat. Som sagt - tipsene over, og prøv å kom deg ut av komfortsonen - dette klarer du! Lykke til :)

Skrevet

Haha 21 år... prøv 40 år, du.

Anonym poster: 5591a6e582892a4b66732dec5bfc088e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...