Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min samboer er et par i trettiårene, og vi har et barn sammen. Jeg vil ikke ha flere barn men det vil hun (dette har vært diskutert mange ganger).

Her om dagen kom hun og sa at hun var gravid, hun hadde da uten og informere meg sluttet med p-piller.

Har noen noe synspunkter om saken?

Vennligst beskriv hvilket kjønn du er og ca. alder.

Videoannonse
Annonse
Gjest Katten.
Skrevet

Hvorfor har du ikke snipp-snipp for lenge siden?

• Liker 29
Skrevet

At hun er et utspekulert nek, og at du burde sterilisert deg i stedet for at hun måtte ta hormonprevensjon pga ditt valg.

Kvinne, 30 år.

Skrevet

Du pulte, du og. P-piller er ikke 100% safe. Dere er to om det, og det er da gøy med kids.

• Liker 5
Skrevet

Det er så respektløst å gjøre noe sånt mot noen sin vilje, at jeg virkelig måtte tenke over mitt forhold med den personen. Er man i et forhold. Skal det var tillit og gjensidig respekt for hverandre. Å gjøre noe sånn hadde knekt min tillit og respekt. Nå er det jo barn inni bildet så det er jo ikke bare å "gå", men for meg hadde dette vært en så alvorlig hendelse at jeg hadde bok alltid husket det og hadde nok aldri klart å hatt et ordentlig kjærlighetsforhold til det menneske, jeg hadde gått så fort ungene hadde blitt store nok.

Jente 25 år

Anonym poster: e66cffab376b2709548860cc3722e1d7

• Liker 12
Skrevet

Jente 21 år! Jeg har et stort ønske om barn og dette er tatt opp flere ganger med samboer, og hvor vi har pratet mye om det! Jeg har vell egentlig et større ønske enn han nå som jeg må respektere! Hadde jeg slutta på pillen å blitt gravid uten hans ønske hadde det sikkert vert ganske så intenst i heimen! Dette er man to om! Egoistisk og respektløst etter min mening!

Skrevet

Kvinne, 23

Helt hårreisende! Hadde hatt store problemer med å stole på partneren min igjen.

• Liker 3
Skrevet

Respektløst å ta den avgjørelsen uten at du er enig. Men samtidig, hvis du absolutt ikke vil ha flere barn burde du kanskje ha brukt kondomer (selv om hun "gikk" på p-piller). Har hun sagt at hun kuttet ut p-piller på forhånd (nå i ettertid altså)? Eller kan det ha vært at hun ble gravid til tross for at hun gikk på dem? Det hender jo det også.

Men som sagt, respektløst å ta en slik viktig avgjørelse uten samtykke fra personen du er i et forhold med. En ting er hvis det var uventet for hennes del også.

(Jente 23 år)

• Liker 4
Skrevet

Toppen av egoisme å lure en mann på den måten,beundrer deg hvis du noen gang kan stole på den damen igjen,snakk om tilitsbrudd.

Anonym poster: 0830bcc43e239b9e0c7a20c2e5bac589

• Liker 4
Skrevet

Kvinne 32

Jeg ville blitt rasende! Å ikke ha lyst på flere barn betyr at en ikke har lyst på flere barn. Det er mye det er "greit" å lure noen med på, men det å lage barn står ikke på den listen. Og hun har virkelig lurt TS. Hun lot ham tro at hun gikk på P-piller. Sannsynligheten for at de skulle svikte er forsvinnende liten sammenliknet med sannsynligheten for å bli gravid når hun ikke går på dem. Å si at han har vært med på leken stemmer altså ikke.

TS stolte på henne, men hun gikk bak ryggen hans. Dette er like alvorlig som utroskap i mine øyne.

Synd det ikke går an å tvinge folk til abort i slike situasjoner.

Skrevet

Respektløst å ta den avgjørelsen uten at du er enig. Men samtidig, hvis du absolutt ikke vil ha flere barn burde du kanskje ha brukt kondomer (selv om hun "gikk" på p-piller). Har hun sagt at hun kuttet ut p-piller på forhånd (nå i ettertid altså)? Eller kan det ha vært at hun ble gravid til tross for at hun gikk på dem? Det hender jo det også.

Men som sagt, respektløst å ta en slik viktig avgjørelse uten samtykke fra personen du er i et forhold med. En ting er hvis det var uventet for hennes del også.

(Jente 23 år)

I et samboerforhold så finner man ut hva som fungerer som prevensjon, i dette tilfelle ser det ut som de er enig om at hun går på p-piller. Og da hun vet da at han ikke vil ha flere barn og bestemme selv at hun vil kutte ut. Det er faktisk så stygt at jeg har ikke ord... Man skal kunne stole på en partner i et forhold og ikke måtte "helgardere" seg ved å bruke ekstra prevensjon fordi man ikke stoler på partneren.

Skrevet

Hva er egentlig et forhold uten tillitt?

• Liker 2
Skrevet

Jeg og min samboer er et par i trettiårene, og vi har et barn sammen. Jeg vil ikke ha flere barn men det vil hun (dette har vært diskutert mange ganger).

Her om dagen kom hun og sa at hun var gravid, hun hadde da uten og informere meg sluttet med p-piller.

Har noen noe synspunkter om saken?

Vennligst beskriv hvilket kjønn du er og ca. alder.

Enig med samtlige her om at det er et stort tillitsbrudd hvis hun gjorde dette bevisst!

Når situasjonen har blitt som den har blitt, hva tenker du ts videre? Hvilket forhold har dere ellers?

Stoler du på henne, eller har hun gått bak ryggen din tidligere?

Elsker du henne?

Kjærligheten kan tåle mye...men jeg forsvarer henne ikke, prøver bare å se om der er løsninger for deg fremover.

Kanskje dere sitter der med to fantastiske barn om noen år, og at dette er glemt?

Klem fra meg

Skrevet

Vel, hvis du ikke vil ha flere barn, bør du sterilisere deg. Utover det er det sleipt gjort å slutte med p-piller uten at du er informert om dette, men du kunne brukt kondom og du kunne sterilisert deg. Hvis du er så klar på at du ikke vil ha flere barn, burde du ta ansvar selv i stedet for å legge alt ansvaret for prevensjon på damen.

Lykke til.

Anonym poster: 6f005def095ad90dd21ad30f143ef8e8

• Liker 5
Skrevet (endret)

Å herregud..

Føler med deg! :/ Har egentlig ikke ord, for jeg vet ikke om jeg hadde klart og tilgi noe sånt. I mine øyne er dette faktisk verre en utroskap, da dette er et helt nytt liv. Hun har faktisk lurt deg opp i et fantastisk stort ansvar som du på en eller annen måte er nødt til å ta vare på. Utrolig sleipt og falskt gjort.. Brrr, får frysninger!

Likevel, tror nok ikke du får noen gode råd her inne, da dette er noe bare dere kan finne ut av sammen. Ønsker deg i alle fall lykke til.

Jente 20

Endret av MockingJay
  • Liker 1
Skrevet

Noe så utrolig respektløst.. Hadde jeg gjort noe slikt, hadde samboeren gått fra meg på dagen - noe jeg hadde gjort selv om jeg var mann også. En kan jo ikke godta eller tilgi et slik svik i mine øyne. Dette har hun jo gjort bevisst bak ryggen din, etter flere diskusjoner - en av de verste formene for svik spør du meg. Det hun skulle gjort var å gitt deg et ultimatum om hun følte det var viktigere å få et barn til, enn forholdet deres.

Og det med at du burde ha sterilisert deg er jo bare tull. Når en har en partner en stoler på, og det til og med et barn inni bildet, burde det jo være en selvfølge at slike ting ikke skal skje..

Kvinne 25

• Liker 2
Skrevet

Vel, hvis du ikke vil ha flere barn, bør du sterilisere deg. Utover det er det sleipt gjort å slutte med p-piller uten at du er informert om dette, men du kunne brukt kondom og du kunne sterilisert deg. Hvis du er så klar på at du ikke vil ha flere barn, burde du ta ansvar selv i stedet for å legge alt ansvaret for prevensjon på damen.

Lykke til.

Anonym poster: 6f005def095ad90dd21ad30f143ef8e8

"I stedet for å legge alt ansvaret over på damen". Du aner da ingenting om deres situasjon. Enig i at det bør være TS sitt ansvar hvis de sammen kommer frem til det, men her har de tydeligvis pratet om problemstillingen før, og begge har vært inneforstått med at hun går på P-piller. Dama har altså informert om at hun går på P-piller og sluttet uten å si fra. Jeg ser selvsagt at du også sier det er ille, men det virker som du insinuerer at TS ikke er uten skyld. Det er han. 100%.

Når dama først ikke har sagt at han må sterilisere seg om han ikke vil ha barn, er det helt umulig at TS er skyld i dette selv. Det at den som ikke ønsker seg barn ikke har gjort noe aktivt for å unngå det er relevant i en hypotetisk diskusjon om hvem som bør ta ansvar når begge spiller med åpne kort. Ikke i en vurdering av hans skyld når hun lurer ham på denne måten.

Anonym poster: feef90493f4272c58b0e5598b0e12161

Skrevet

Ikke at det er riktig å lure deg, men..

Dere har tydeligvis ikke blitt enig om at dere ikke skal ha flere barn, det er noe du har bestemt deg for.

Og hun har bestemt seg for at dere skal ha flere barn.

Å bruke vetorett i en slik avgjørelse er ikke bra, hverken den ene eller den andre veien. Det er ikke snakk om en onenight stand eller et 2 måneders gammelt forhold. Dere har ett etablert forhold sammen.

Nå er det nå engang slik at dama di er gravid, og du alene må ta stilling til hva du skal gjøre videre. Fortrinnsvis bør dette innbærer en samtale med madammen din, siden dere faktisk har ett barn sammen fra før.

Å forbanne dama nedom og hjem er for mye synes jeg, da de faktisk er en familie, med barn fra før, og vi vet ingenting om hvilken diskusjon de faktisk har hatt i forkant vedrørende flere barn eller ikke, og hvordan den endte. Om dama var enig i ikke flere barn, eller om TS la ned veto mot flere barn, uten hensyn til damas ønsker.

• Liker 11
Skrevet

Dere som snakker om at Ts burde sterilisert seg; når de tydeligvis ikke er enig om det skal bli flere barn, skulle da Ts sterilisert seg mot damas vilje? eller bare fått det gjennomført uten å informere henne? Virkelig?

Det er da like ille som å bli gravid mot partners vilje, da man tar ett valg og gjennomfører det uten respekt for hva partner måtte mene, og hvilken påvirkning det kan ha for fremtiden.

Respektløst.

Igjen, jeg forsvare ikke det dama har gjort, men det er flere faktorer som må taes med i betrakning, verden er desverre ikke svart/hvit slik mange ønsker.

• Liker 1
Skrevet

Dere som snakker om at Ts burde sterilisert seg; når de tydeligvis ikke er enig om det skal bli flere barn, skulle da Ts sterilisert seg mot damas vilje? eller bare fått det gjennomført uten å informere henne? Virkelig?

Det er da like ille som å bli gravid mot partners vilje, da man tar ett valg og gjennomfører det uten respekt for hva partner måtte mene, og hvilken påvirkning det kan ha for fremtiden.

Respektløst.

Igjen, jeg forsvare ikke det dama har gjort, men det er flere faktorer som må taes med i betrakning, verden er desverre ikke svart/hvit slik mange ønsker.

Ja selvfølgelig, det er da hans kropp? Det hadde ikke vært rett overfor henne hvis han steriliserte seg og aldri fortalte det til henne.

Det hadde vært like hårreisende galt som det hun nå har gjort mot han.

Hun lurte mannen sin og for meg hadde det vært helt utilgivelig. Det er så utrolig respektløst og egoistisk at det er til å bli kvalm av.

Hvis du ts aldri, aldri, aldri mer vil ha barn råder jeg deg til å sterilisere deg. På den måten slipper du å engste deg for noe slikt igjen og partneren din slipper hormonpreparater for å unngå graviditet.

Lykke til, jeg føler virkelig med deg.

Kvinne 40

Anonym poster: eff01d05b8ab5b856fd49f5129cb12e7

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...