Gå til innhold

Alternativ til styrketrening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er overvektig, men har startet et nytt og bedre liv i år. Jeg passer på kostholdet, går masse (raskt tempo, peser meg opp bakker osv) og er fornøyd med framgangen. Men jeg skulle gjerne hatt styrketrening i tillegg, og der sliter jeg. Jeg blir rett og slett nedstemt og føler behov for å grine når jeg er på treningssentre. Jeg har klart det før, i noen måneder. Men jeg har alltid hatet hvert minutt av det, og nå når jeg har forsøkt å begynne på nytt så mister jeg all motivasjon.

Jeg er ikke redd for å presse meg selv og flytte grenser, men det må være lystbetont for at jeg skal ha glede av det i tillegg til nytte av det. Jeg koser meg med turene mine, og jeg planlegger å gå på zumba eller spinning etter hvert når formen blir bedre og jeg har sjans om å henge med. Men styrketreningen får jeg fortsatt ikke.

Jeg planlegger å kjøpe gåstaver sånn at jeg får trent armer/overkropp også mens jeg går. Men hva med resten? Noen gode tips om hvordan jeg kan få trent styrke uten treningssentre? Pilates og den slags i gruppe føler jeg meg altfor dårlig form til ennå, men kanskje jeg kan gjøre det hjemme.

Anonym poster: a134ca161b02c8ca6d5971f2af19d0ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det treningen du hater eller er det å være på treningsenteret du hater?

Om det er nr 2. så kan du jo gjøre øvelser hjemme. Som bulgarsk utfall, planken og armhev osv.

Du trenger absolutt ikke et senter for å bli sterk.

Skrevet

Nei, det er mange fine kroppsvektøvelser du kan gjøre hjemme. Etterhvert som du går ned i vekt og blir sterkere så kan det hende at du føler deg mer bekvem på et senter?

Søk på nettet etter øvelser, og velg "baseøvelser" som trener hele kroppen eller store/flere muskelgrupper. De er absolutt mer effektive og gir deg best resultat. Glem sit-ups og punktøvelser for mage og lår.

Skrevet

Det er sikkert også mulig å få en time med en av trenerne der dere kan sette opp et program du kan gjøre hjemme:) evt om du har grunnlag til å få til fysioterapeut så kan de også hjelpe deg med et program:) Der koster litt men blir i det lange løp mye billigere enn å betale treningstudioet du ikke bruker:p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...