AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #1 Skrevet 12. februar 2013 Jeg har en kjæreste, han er i 20 årende, så en voksen gutt. Han elsker meg og viser det hele tiden når vi er sammen, vi bor i samme by og det tar med nøyaktig 20 minutter fra jeg går ut min dør til jeg er hjemme hos han. 20 minutter. Men han vil bare møtes i helgene, jeg stilite jo spørsmål ved dette, for jeg skjønte ikke hvorfor, men han mener da at det er best sånn fordi han er sliten og så jeg kan få fokusert på skolen, greit nok det egentlig.. I helgene så er vi sammen ofte bare jeg og han og koser oss, lager mat, bra sex hele pakka, men når jeg da drar igjen er han helt annerledes... Siden vår kontakt da i ukedagene foregår mest med sms, tlf og chat på facebook er det jo sånn jeg får tak i han. Men han er så eksepsjonelt dårlig på å svare!! Han virker alltid sur, svarer veldig kort og bruker laaang tid på å svare. Jeg snakket med han i dag morges hvor han sa at han skulle jobbe i kveld, og det er jo greit, men når jeg fikk en mld i 7 tiden om at han var et heeelt annet sted ble jeg litt satt ut, så når jeg spurte hvorfor han ikke var på jobb lot han være å svare igjen. Jeg kan virke masete og sånn, men når jeg og han ikke bor sammen, har et såpass seriøst forhold og han kun vil møtes i helgene for en periode så føler jeg at han kan hvertfall prøve å ikke være så monoton over telefonen... Jeg har prøvd å snakke med han om det, men han klarer ikke se problemet og sier at jeg betyr mye for han og at han er stormforelsket. Han sier at han savner meg hele tiden og han blir sur hvis jeg ikke svarer på lang tid når han prøver å ringe... Han elsker meg og viser det virkelig face2face, men når jeg kun ser han i helgene så trenger jeg mer søthet... Han er stupforelsket når vi møtes, mens resten av uken går jeg og uroer meg for om han er sur/ hva han gjør / hvorfor han ikke svarer osv. Jeg er en person som uroer meg mye for andre når de ikke svarer.... Overreagerer jeg? Hvordan få han til å forstå? Anonym poster: a570bb2658f0c77e75d0a6ec53da671e
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #2 Skrevet 12. februar 2013 Min samboer som jeg har vært med i 8 år er helt håpløs på tlfsamtaler, sms og chat. Han har alltid vært slik. Jeg kan skrive lange, fine meldinger, og så får jeg ett lite OK tilbake. Er vi fra hverandre på reise ol er det fryktelig å snakke med han på tlf. Han svarer kort og nesten avvisende (selv om han ikke mener det). Vi har et flott forhold ellers og elsker hverandre Så jeg tror ikke du skal legge så mye i det, enkelte er bare håpløse på slike ting. Anonym poster: b0b7f4b1987f5dcc248ec46d0bbbe9a5
Gjest Emmanuelle Skrevet 12. februar 2013 #3 Skrevet 12. februar 2013 (endret) Jeg synes ikke du overreagerer. Dersom jeg hadde vært deg så hadde jeg følt meg som en "helgekjæreste". Et forhold er ikke sesongbasert, er man et par så er man det hele tiden. Jeg har vært "kveldskjæreste" selv, og jeg fant meg ikke i det. Han kom i halv elleve-tiden på kvelden og dro på jobb i sju-tiden om morgenen. Prøvde å snakke med ham, det funka ikke. Til slutt snudde jeg på flisa og var opptatt når han spurte om å komme over om kvelden. Det blei så han skjønte greia til slutt. Synes ikke man må mushemushe på telefon hver dag, men synes helt klart du kan forvente deg en hyggelig melding og litt romantikk i hverdagen siden dere ser hverandre så sjelden. Endret 12. februar 2013 av Emmanuelle 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #4 Skrevet 12. februar 2013 Jeg har der dessverre helt likt som deg.. Anonym poster: 8d20e593ebc8f108e5a117c06b538434
Obiola Skrevet 12. februar 2013 #5 Skrevet 12. februar 2013 Er noen som er veldig dårlige på kommunikasjon over sms, chat og telefon. Som faktisk er nødt til å ha deg fysisk tilstede for å kunne uttrykke seg. Da unngår de vel kanskje denne typen kommunikasjon mest mulig. Har selv opplevd det, vedkommende virket neste avvisende til tider, uten at det egentlig var sånn. Da vi møttes var alt annerledes. Man må nok legge mest vekt på hvordan ting er når man er sammen. Han er kanskje også av typen som trenger tid for seg selv i ukedagene, kanskje han synes det er bedre med helgene hvor han kan fokusere 100 % på deg, ellers i uka er man jo ofte opptatt med andre ting. Synes du skal være glad for at du har en kjæreste som faktisk er såpass forelska i deg og viser det når dere er sammen. Du har snakka med han og han ser det kanskje ikke helt på samme måte som deg. Prøv å ikke fokuser så veldig mye på det, man har jo ofte godt av å savne hverandre litt og. Så blir helgene og tiden dere har sammen mer spesiell. Prøv å slapp av og hold på med andre ting når dere ikke er sammen, selv om det er vanskelig. Etterhvert kan du jo kanskje prøve å forhandle deg frem til en kveld sammen på en ukedag.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #6 Skrevet 12. februar 2013 Å gud, det der hadde ikke jeg klart. Men det er fordi jeg er vant med å treffe kjæresten min hver dag, såfremt det har latt seg gjøre. Klart det er greit å få mulighet til å savne kjæresten sin, og tenk på alt dere har å fortelle når dere møtes! Det er vel en stor glede å få se og kjenne kjærligheten hans når dere møtes. Støtter forslaget om å sørge for å holde deg opptatt utenom helgene. Men var dette en midlertidig greie, eller er det sånn han ønsker å ha det i det lange løp? Det er jo tydelig at dere har forskjellige behov, både når det gjelder kontakt og samvær. Kan du legge bort dine ønsker om å møtes oftere/ ha mer kontakt? Anonym poster: d6b2e7641a24ab1782e7287313a81869 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå