Gå til innhold

Hvilken farge skal jeg velge til stua vår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter litt med å finne riktig nyansen og farge til stua til leiligheten vår (min kjære og jeg). Vi er et ungt par som liker det lille ekstra og farger.

Gulvet vårt er likt i hele leiligheten og det er ganske gult slik som på bilder. Litt orange skjær på kveldstid.

Sofaen vår er i beige, vet ikke helt om den passer bra til gulvet engang... Men kjøpt er kjøpt og nå skal vi male, men jeg sliter med å finne fargen til stua vår, alt er bare hvitt nå. Og det liker vi ikke, ikke sånn kremhvitt, hvitt, eggehvitt, gråhvitt eller noe som helst nyanser i hvitt kan du si.

Vi tenker noe grått, brunt, beige som vil gå fint med gulvet vårt. Det er heller ikke noe direkte sollys inn i stua, hvis noen lurer på det.

Har noen av dere forslag? Også noen som vet dyktige fagfolk på sånn fargerike lignende kjede som kan eventuell hjelpe oss med fargevalget?

Tusen takk på forhånd!

PS: Første bildet er ganske likt i virkeligheten, litt gusten bare.

Andre bildet er når det mørkt og ha kun på natt lampe.

Tredje bildet tok med ordentlig speileflesk kamera. Gulvet ser nesten litt bedre ut på bildet enn det egentlig er....

Anonym poster: 3f645aa9096d8bce0ac9c507ba83cb71

post-37809-0-53071700-1360703477_thumb.j

post-37809-0-54188500-1360703484_thumb.j

post-37809-0-58635600-1360703492_thumb.j

Videoannonse
Annonse
Gjest hedgepig
Skrevet

Med tanke på tonen i gulvet så kanskje Vanilje hadde blitt best? Ellers finnes det mange andre beigefager som går mer i grått ( greige) sånn som fargene Kanin og Hare. E mer usikker på hvordan de står til det " gule" gulvet. Hva med å kjøpe prøvebokser og male felt på veggen? Da får dere vurdert fargen skikkelig i forhold til bade gulv og møbler, og i både dagslys og kveldsbelysning.

Skrevet

Kanin er veldig fin! Ellers ville jeg gått for Hvit Lin.

Anonym poster: bcf870459da6c79a17fedbccca666b5a

Gjest hedgepig
Skrevet

+ til ab for forslag om hvit lin. Den er fin til gulnet treverk.

Skrevet

Tusen takk for tilbakemelding begge to! Setter pris på det :) Skal ut og sjekke ut alle fargene dere har foreslått nå på lørdagen, og evt. kjøpe noe og ha en male test i stua.

Ha forsatt en god mandag!

Anonym poster: 3f645aa9096d8bce0ac9c507ba83cb71

Gjest Badabing
Skrevet

Kanin er veldig fin! Ellers ville jeg gått for Hvit Lin.

Anonym poster: bcf870459da6c79a17fedbccca666b5a

Vet ikke hvorfor jeg var anonym.

Ble rene diktet dette jo. :)

Ingen årsak! Kanin er Fargerikes egen farge, så den får du bare der tror jeg. Den er relativt mørk. Hvit Lin er en lysere farge fra Jotun, så du får den overalt hvor de selger det. Samtidig er den ikke bare lys og kjedelig og hvit etter mn mening. Vi har også et gammelt eikegulv, og ble veldig fornøyd med sistnevnte farge, da hadde vi prøvd farger som Refleksjon, Eleganse og Bomull før det.

Om du kjøper prøvebok og ikke blir fornøyd med Hvit Lin, ville jeg ellers sett på andre såkalte greige farger, altså en blanding av beige og grå. Passer til det meste av interiør og farger, både grått og beige, så sånn sett er det veldig lettvint. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...