Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som er langtidsprøvere, tar dere folat? Jeg har tatt folat i snart 5mnder og vurderer å slutte og begynne påan den dagen jeg blir gravid.

Anonym poster: e5bb49b351732d131209cab6817ecd31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk på folat i over 1 år før jeg ble gravid.

Det er jo bare et b-vitamin, så ser ikke helt problem med å ta det.

Anonym poster: a61cf444c1fc3d568efdeb1a7cd0d74f

Skrevet

Hvis jeg var deg ts, så ville jeg bare fortsatt med å ta folat.. :-)

Men hvis du ikke tar det så er sannsynligheten stor for at alt går bra.. Jeg startet å ta det dagen jeg fikk positiv test.

Skrevet

Jeg ville absolutt ikke sluttet på folat.

Jeg har tatt det siden i sommer, og kommer ikke til å slutte med mindre jeg begynner på prevensjon igjen eller får beskjed om at sjansene for å få barn på egenhånd er svært små.

Det er ingen kjente negative bieffekter ved å ta anbefalt dagsdose, men konsekvensen ved å la være er jo potensielt stor(selv om risikoen er liten).

Skrevet

Jeg leste i aftenposten i dag at man minsker risikoen for å få barn med autisme med 40 % ved å ta folat 4 uker før unnfangelse og de første 8 ukene i svangerskapet. De hadde funnet dette ut ved å undersøke 85 176 norske barn født mellom 2002-2008 (mor-barn undersøkelsen).

Jeg som hadde sluttet å ta folat har kjapt hivd innpå igjen, og slutter ikke før jeg begynner på prevensjon igjen. Better safe than sorry.

Det er ingen bivirkninger ved å ta folat for friske unge mennesker.

Skrevet

Jeg leste i aftenposten i dag at man minsker risikoen for å få barn med autisme med 40 % ved å ta folat 4 uker før unnfangelse og de første 8 ukene i svangerskapet. De hadde funnet dette ut ved å undersøke 85 176 norske barn født mellom 2002-2008 (mor-barn undersøkelsen).

Jeg som hadde sluttet å ta folat har kjapt hivd innpå igjen, og slutter ikke før jeg begynner på prevensjon igjen. Better safe than sorry.

Det er ingen bivirkninger ved å ta folat for friske unge mennesker.

Really?? Har du link til artikkelen? Det hørtes jo nærmest revolusjonært ut, iallefall i mine ører ;)

Da er det jo endre større grunn til å fortsette.

Skrevet

Det sto i papirutgaven. På side 4.

Det gir grunn for mer forskning ifht folats betydning som forebyggende.. Virket seriøst.

Skrevet

Jeg tar fortsatt folat. Har gjort det i over 4 år, og fortsetter en stund til. Til tross for at vi har fått beskjed om at vi ikke kan få barn uten hjelp.

Som beskrevet over. Det er ingen risiko å ta dette, men en enorm risiko å ikke gjøre det. Jeg har lest undersøkelsen Cindi referer til, og andre undersøkelser på området. Har man muligheten bør man absolutt ta folat i minst tre måneder før man blir prøver.

Og før noen begynner å referere til den idiotiske undersøkelsen som viser sammenheng mellom folat og kreftrisiko. Den forutsetter store mengder folat, mange ganger anbefalt dose for prøvere/gravide.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har tatt folat i en mnd allerede, og kommer til å fortsette på det gjennom hele graviditeten (hvis og når jeg blir gravid :) )

• Liker 1
Skrevet

Jeg planla å starte med folat når jeg blir gravid. Men så oppdaget jeg tilfeldig i høst at det er nok folat i vitaminblandingen min i forhold til det man er anbefalt, så jeg har tatt folat i noen år, hehe. Og fant ut her om dagen at jeg er gravid!

Anonym poster: 80889c3955079b09f43de84a161ac7b2

Skrevet

Jeg sluttet på folat etter at vi fikk beskjed på sykehuset at sjansen for å bli bravid på egenhånd var så minimal at det rett og slett var usannsynlig. Jeg begynte på igjen når vi startet med hormonbehandlinger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...