Gå til innhold

Alkoholvaner med kjæreste vs. venner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten har vert sammen i 1,5 år, og nærmer oss 30.

Ofte når vi drikker alkohol, er vi sammen, eller treffes (planlagt) ut på kvelden. Han drikker igrunnen lite. Men de gangene han drikker alene med andre, og han vet at vi ikke kommer til å møtes den kvelden, drikker han seg helt sanseløs, og slipper alle hemninger. Dette er aldri noe han forteller selv, men noe jeg blir fortalt i etterkant.

Når jeg er sammen med venninnene/kompisene mine drikker jeg ikke mer alkohol enn jeg pleier. Men det er jo kanskje bare meg.

Jeg ser ikke på dette som et problem, men jeg undres, da vi aldri har hatt noe problem angående alkohol sammen.

Hvordan er deres drikkevaner, er dette tilfellet "typisk" i forhold? :vetikke:

Anonym poster: 156724e56a979ff248014e187c3f6efe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han føler kanskje at han må oppføre seg fint rundt deg, og/eller være i stand til å passe litt på deg. Det trenger ikke å være en macho-greie, mange jenter føler også dette.

Eller så blir det kanskje automatisk mer party-stemning når man møtes uten kjærester?

Skrevet

Han føler kanskje at han må oppføre seg fint rundt deg, og/eller være i stand til å passe litt på deg. Det trenger ikke å være en macho-greie, mange jenter føler også dette.

Eller så blir det kanskje automatisk mer party-stemning når man møtes uten kjærester?

Har tenkt det samme, men vi er ganske uavhengige av hverandre når vi drikker sammen generelt. Altså, jeg kan for eksempel gå hjem alene uten at han må følge meg. Og jeg har aldri drukket så mye at han har måttet passe på meg.

Skrevet

Kjæresten min gjør det samme! Men det er ikke noe jeg egentlig bekymrer meg over, men det kommer jo i tankene selvfølgelig. Jeg vil jo ha det skikkelig gøy på fest sammen med kjæresten, men han slår seg aldri løs sammen med meg, så jeg har det ikke så gøy selv. Mens når han er sammen med vennene er det noe helt annet ;) Får bare godta det.

Det blir jo litt annen stemning sammen med kompisene sikkert. og så har de vel behov for å ta vare på kjæresten sin! i alle fall min...

• Liker 1
Skrevet

Kjæresten min gjør det samme! Men det er ikke noe jeg egentlig bekymrer meg over, men det kommer jo i tankene selvfølgelig. Jeg vil jo ha det skikkelig gøy på fest sammen med kjæresten, men han slår seg aldri løs sammen med meg, så jeg har det ikke så gøy selv. Mens når han er sammen med vennene er det noe helt annet ;) Får bare godta det.

Det blir jo litt annen stemning sammen med kompisene sikkert. og så har de vel behov for å ta vare på kjæresten sin! i alle fall min...

Har du snakket med han om det?

Skrevet

Aldri opplevd noe lignende i eget forhold i alle fall. Her drikker vi like lite/mye uavhengig av om vi er sammen eller ikke. Skal sies at jeg drikker oftere med venner enn med kjæresten da, men det er jo fordi at kjæresten ser jeg jo hver dag, og dessuten har vi jo barn nå, så med mindre vi har barnevakt så må jo den ene være hjemme. :)

Skrevet

Har du snakket med han om det?

Jeg har sagt at han ikke trenger å passe så mye på meg og slippe seg mer løs, men han er ikke typen til å snakke om det egentlig ;) men om det er sånn han vil ha det, så er det greit for meg. Jeg kan jo dra ut med venninner, mens han drar ut med sine kompiser.

Skrevet

Det første som slår meg er at han ikke føler at han kan slå seg løs med deg i nærheten, enten fordi han blir flau over egen oppførsel når du er der, eller fordi han vil være bedre utrustet til å passe på deg, eller at han ikke "tør" fordi han opplever deg som kontrollerende, eller bare fordi det ikke er like stort "trøkk" som når han er med gutta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...