Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Hva er eller er det noen forskjell på sinksalve og bleiekrem? leser mye bra om Lykkelig som liten men de har kun bleiekrem. Lurer på om dette er det samme som sinksalve? og hva trenger man egentlig?:)

Takker for alle svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sinksalve er egentlig bare beskyttende, den behandler lite. Så om barnet har fått bleieutslett er det greit med en salve som også behandler.

Jeg har ikke brukt sinksalve noe særlig. Kun hvis jeg har sett at huden har begynt å bli rød. Ved skikkelig utslett har jeg brukt Bepanthen eller ringblomstsalve.

Har heller aldri brukt salve forebyggende.

Anonym poster: a4834697eb1d6140bf23a697b70d6030

Skrevet

Sverger til bepanthen :) Beste salven som finnes, kan brukes til alt.

Anonym poster: ed94be07d0e8a9c722c92a04c0e09c8d

Skrevet

og jeg sverger til inotyol ;) Bruker ikke salve til vanlig, men hvis småttisene får bleieutslett forsvinner dette med en gang jeg bruker denne salven :)

Skrevet

Vi har bare brukt Inotyol, fåes på apoteket. det trengs bare et tynt lag og evt rødhet går fort vekk:) etter tips fra helsesøster brukte jeg den også på skorper bak ørene når baby var mindre og da kunne jeg neste dag vaske vekk skorpene og huden under var silkemyk.

Skrevet

Masse gode tips her, takk:)

Skrevet

Babysinksalven til Dermica (Apoteket) er veldig bra. Er gutten rød og jeg tar på salve så er det røde borte ved neste bleieskift et par timer senere :)

Men jeg bruker Sebamed stellekremen mest. Den er helt fantastisk og kan bruker over alt :)

Gjest Magdalene
Skrevet

Har enda aldri hatt bruk for hverken sinksalve eller bleiekrem jeg.

Skrevet

Vi bruker bare babyolje i baken når baby er rød. Da er han like fin ved neste bleieskift.

Skrevet

og jeg sverger til inotyol ;) Bruker ikke salve til vanlig, men hvis småttisene får bleieutslett forsvinner dette med en gang jeg bruker denne salven :)

Samme her!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...