AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #1 Skrevet 12. februar 2013 Kjære dere som leser denne tråden, dere får beklage hvis denne er postet feil, men jeg er ikke så kjent her inne, så en moderator må gjerne flytte denne tråden der den hører hjemme. Typen min og jeg har nettopp kjøpt oss ny leilighet, vi er begge studenter og har derfor valgt å ikke ha bil. Vi er medlem på et treningssenter i Oslo, men skal flytte utenfor byen. Vi skal begge ut i praksis dette året, som vil vare i 12 mnd, og vil jobbe skift. Det går med andre ord ikke alltid tog/buss eller t-bane på de tidene av døgnet som vi kan trene, vi fant derfor et døgnåpent treningssenter som var rimeligere og greiere for oss å forholde oss til. (Der vi har kjøpt leilighet) Vi har begge vært medlemmer på vært nåværende treningssenter i 8 mnd, (12 mnd binging) men pga flytting kan vi desverre ikke fortsette på dette treningssenteret, da ingen av oss skal inn til oslo lenger, da vi flytter vekk derfra. Saken er nå slik at jeg har skjønt at dersom man skal flytte, kan man få opphevet medlemsskapet. Vi fortalte de som jobbet på treningssenteret om situasjonen, og dette var greit, vi signerte under på noen papirer mot at vi sendte dem et dokument senere (melding av flytting) Sjefen av dette treningssenteret ringte meg så opp og kjeftet meg ned, for det at jeg skal flytte ut av oslo, og inn til skedsmo, var tydeligvis noe han ikke anså som flytting? Og vi hadde bare å måtte fortsette å være medlem der til medlemsskapet vårt har gått ut..... Jeg fortalte situasjonen om flyttingen og han krevde papirer i dag? Men vi har jo kjøpt leiligheten i dag og vi har jo ikke en gang fått signert under på noe papirer... Er jo mye som skal ordnes.. Dessuten, hvis jeg skal fortsette å trene på dette senteret, vil det ta meg over 2 timer bare en vei.... Månedskortet mitt vil også koste 600 kr mer i måneden, kun for at jeg MÅ trene der, selv etter at jeg har flyttet til et annet fylke... Noen som kjenner til hvilke rettigheter jeg har? Jeg setter inderlig stor pris på hjelp... Anonym poster: 3f839b1245bf750324e000820dea6e64
Nemesis75 Skrevet 12. februar 2013 #2 Skrevet 12. februar 2013 Sjekk kontrakten du skrev under på da du meldte deg inn. Les gjennom alt med liten skrift 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #3 Skrevet 12. februar 2013 Du har rett, sjefen tar feil. Er det en større kjede slik som sats og elexia? Da kan du kontakte sjefen hans igjen Anonym poster: d7f0270a18b25c5a57d47fc6196b1bfa
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #4 Skrevet 12. februar 2013 De reglene dere må forholde dere til, står i kontrakten. Jeg vet ikke hvor lang avstand det er mellom Skedsmo og Oslo, men jeg kan si at jeg synes det er rimelig av ham å si at en evt oppsigelse kun gjelder fra dagen dere viser dokumentasjon på flytting. Samtidig synes jeg det er uprofesjonelt av ham å kjefte. Anonym poster: 84f6a071380757656555ddb1fd7e9f7b
Gjest Earth Skrevet 12. februar 2013 #5 Skrevet 12. februar 2013 (endret) Du har rett, sjefen tar feil. Er det en større kjede slik som sats og elexia? Da kan du kontakte sjefen hans igjen Anonym poster: d7f0270a18b25c5a57d47fc6196b1bfa Takk for svar! Dette er et privat treningssenter i Oslo, vil ikke nevne navn, men jeg syns det var forferdelig dårlig behandling av oss som kunder. Slik jeg har skjønt det, er det slik at man kan bryte avtalen dersom det enten gjelder sykdom, uforutsette ting som har oppstått eller flytting, og vi skal jo flytte og har ikke mulighet til å komme oss dit.... Vi syns dette er en vanskelig situasjon. Har tenkt på å kontakte forbrukerrrådet, og høre hva de har å si om det. Vi har jo ingen bevis i dag på at vi skal flytte, siden vi kjøpte leiligheten i dag, og papirer og det juridiske ved salget må på plass først. Vi tenkte bare det at vi var hyggelige som sa ifra om det på forhånd slik at de var forberedt... Og det var jeg ikke anonym lenger Endret 12. februar 2013 av Earth
Gjest Earth Skrevet 12. februar 2013 #6 Skrevet 12. februar 2013 (endret) De reglene dere må forholde dere til, står i kontrakten. Jeg vet ikke hvor lang avstand det er mellom Skedsmo og Oslo, men jeg kan si at jeg synes det er rimelig av ham å si at en evt oppsigelse kun gjelder fra dagen dere viser dokumentasjon på flytting. Samtidig synes jeg det er uprofesjonelt av ham å kjefte. Anonym poster: 84f6a071380757656555ddb1fd7e9f7b Jeg er enig deg, men der er faktisk flytting en gyldig grunn, dersom man ikke kommer seg til treningssenteret. Skrev Skedsmo, men det er lenger ut vi skal flytte Endret 12. februar 2013 av Earth
Gjest Violetta Skrevet 12. februar 2013 #7 Skrevet 12. februar 2013 Jeg regner med at han trenger kopi av melding om flytting fra folkeregisteret. Det får dere etter at dere har meldt flytting. Ellers ville jeg bedt om at all kommunikasjon heretter foregår skriftlig.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #8 Skrevet 12. februar 2013 Jeg jobber på en treningssenterkjede, og vi godtar kun bryting av bindingstid dersom man må flytte som følge av jobb eller skole. Så da må man fremlegge jobbkontrakt eller skolepapirer. Kanskje dere kan vise frem papirer på praksisen deres som gyldig dokumentasjon. Anonym poster: e68d8981daf5db8802288f6d49e9c81e 2
Gjest Earth Skrevet 12. februar 2013 #9 Skrevet 12. februar 2013 Jeg regner med at han trenger kopi av melding om flytting fra folkeregisteret. Det får dere etter at dere har meldt flytting. Ellers ville jeg bedt om at all kommunikasjon heretter foregår skriftlig. Jeg sa til han at papirene ville bli sendt når vi har fått dem, man han skjønte tydeligvis ikke at dette ikke var vanlg å få dagen man har kjøpt leilighet. Det er det som gjør situasjonen vanskelig, men jeg har ikke tenkt til å trene der ut den "oppsigelsesperioden" og ja all kommunikasjon skal ikke foregå muntlig mellom han og meg. Syns bare hele situasjonen vaar unødvendig, og han har da ikke noe grunnlag til å si at å flytte fra oslo til skedsmo ikke regnes som flytting?
Gjest Earth Skrevet 12. februar 2013 #10 Skrevet 12. februar 2013 Jeg jobber på en treningssenterkjede, og vi godtar kun bryting av bindingstid dersom man må flytte som følge av jobb eller skole. Så da må man fremlegge jobbkontrakt eller skolepapirer. Kanskje dere kan vise frem papirer på praksisen deres som gyldig dokumentasjon. Anonym poster: e68d8981daf5db8802288f6d49e9c81e Takk for godt svar! Ja det kan jeg også gjøre, for vi flytter til et sted som gjør det lettere for oss når vi skal i praksis, med tanke på at vi ikke har bil..
Gjest Violetta Skrevet 12. februar 2013 #11 Skrevet 12. februar 2013 Forhold dere til leiekontrakten. Send oppsigelse der dere henviser til punktet i kontrakten som gir dere rett til å si opp, og legg ved dokumentasjon. 1
cppdude Skrevet 12. februar 2013 #12 Skrevet 12. februar 2013 Ikke for å avspore tråden, men har et lignende spørsmål: I fjor sommer ble treningsenteret jeg er/var medlem av fusjonert med en annen kjede, og alle måtte følgende tegne nye 12 mnd. avtaler. Nå har det seg slik at jeg aldri fikk skrevet ny avtale. Skulle egentlig skrive under kontrakten, men dette skjedde aldri siden jeg dro på ferie. Når jeg kom tilbake så glemte jeg helt av dette...trente der fortsatt, og penger ble dratt ut av konto som vanlig. Det var snakk om å få en spesialpris på 350 kr pr. mnd om man skrev under der og da, eller ny pris på 450 om man ventet med å skrive. Har siden åpnet en mye rimeligere gym rett ved der jeg bor, og har lyst å si opp avtalen på gamle gymmen. Om de krever at jeg skal trene ut de 12 mnd (altså til sommer), uten å ha en kontrakt med min underskrift, hvilken rettigheter har jeg/de da? Skrev jo aldri under noen ny kontrakt.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #13 Skrevet 12. februar 2013 Ikke for å avspore tråden, men har et lignende spørsmål: I fjor sommer ble treningsenteret jeg er/var medlem av fusjonert med en annen kjede, og alle måtte følgende tegne nye 12 mnd. avtaler. Nå har det seg slik at jeg aldri fikk skrevet ny avtale. Skulle egentlig skrive under kontrakten, men dette skjedde aldri siden jeg dro på ferie. Når jeg kom tilbake så glemte jeg helt av dette...trente der fortsatt, og penger ble dratt ut av konto som vanlig. Det var snakk om å få en spesialpris på 350 kr pr. mnd om man skrev under der og da, eller ny pris på 450 om man ventet med å skrive. Har siden åpnet en mye rimeligere gym rett ved der jeg bor, og har lyst å si opp avtalen på gamle gymmen. Om de krever at jeg skal trene ut de 12 mnd (altså til sommer), uten å ha en kontrakt med min underskrift, hvilken rettigheter har jeg/de da? Skrev jo aldri under noen ny kontrakt. Hva med å gidde å lage egen tråd? Anonym poster: dfa29f8bca439a0952b1837a6673ab33 2
Gjest Earth Skrevet 12. februar 2013 #14 Skrevet 12. februar 2013 Ikke for å avspore tråden, men har et lignende spørsmål: I fjor sommer ble treningsenteret jeg er/var medlem av fusjonert med en annen kjede, og alle måtte følgende tegne nye 12 mnd. avtaler. Nå har det seg slik at jeg aldri fikk skrevet ny avtale. Skulle egentlig skrive under kontrakten, men dette skjedde aldri siden jeg dro på ferie. Når jeg kom tilbake så glemte jeg helt av dette...trente der fortsatt, og penger ble dratt ut av konto som vanlig. Det var snakk om å få en spesialpris på 350 kr pr. mnd om man skrev under der og da, eller ny pris på 450 om man ventet med å skrive. Har siden åpnet en mye rimeligere gym rett ved der jeg bor, og har lyst å si opp avtalen på gamle gymmen. Om de krever at jeg skal trene ut de 12 mnd (altså til sommer), uten å ha en kontrakt med min underskrift, hvilken rettigheter har jeg/de da? Skrev jo aldri under noen ny kontrakt. Akkurat den er jeg usikker på.... Men dersom de ikke har din underskrift, (på den nye kontrakten) så har du vel ikke en kontrakt der i utgangspunktet?
Gjest annemor30 Skrevet 12. februar 2013 #15 Skrevet 12. februar 2013 Ville betalt for de siste 4 mnd som var igjen jeg da... 1
Noteknekk Skrevet 12. februar 2013 #16 Skrevet 12. februar 2013 De har ikke en minstegrense på hvor langt man må flytte for å få avslutte treningssenteret da? Der jeg trener har de samme muligheten, at man kan bryte et abbonement hvis man flytter - men det gjelder kun hvis det er mer enn 5 mil til nærmeste treningssenter i samme kjede. 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #17 Skrevet 12. februar 2013 Ville betalt for de siste 4 mnd som var igjen jeg da... I etableringsfasen er 600x4 mye penger som kan brukes på andre ting, dette er snakk om 2800kr på ingenting. Flytter de, så flytter de. Anonym poster: 130e2c1b9900f7357c73d1214ecf243e 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #18 Skrevet 12. februar 2013 Ville betalt for de siste 4 mnd som var igjen jeg da... 2400* Anonym poster: 130e2c1b9900f7357c73d1214ecf243e
Gjest Earth Skrevet 12. februar 2013 #19 Skrevet 12. februar 2013 De har ikke en minstegrense på hvor langt man må flytte for å få avslutte treningssenteret da? Der jeg trener har de samme muligheten, at man kan bryte et abbonement hvis man flytter - men det gjelder kun hvis det er mer enn 5 mil til nærmeste treningssenter i samme kjede. Dette er et privat treningssenter, er kun ett av de i Norge. Er ingen kjede og drives av to privatpersoner.. Så den blir nok litt vanskelig... Hadde det vært en type kjede som SATS osv, hadde jeg ikke hatt dette problemet I etableringsfasen er 600x4 mye penger som kan brukes på andre ting, dette er snakk om 2800kr på ingenting. Flytter de, så flytter de. Anonym poster: 130e2c1b9900f7357c73d1214ecf243e Dette er helt riktig, så for oss som er studenter, blir dette mye penger. Vi har ikke bil, men da vi bodde i Oslo hadde vi bare månedskort for Oslo, og da var det greit, men skal jeg ha månedskort for dit jeg flytter, vil det koste meg 950 i måneden for månedskort, pluss at dersom jeg får trent på dagen, bruker jeg over 2t med kollektiven, dersom jeg må trene på natten, går det jo ikke tog, t-bane eller buss til det treningssenteret....
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #20 Skrevet 13. februar 2013 Når er det dere skal flytte da?? Dere får garantert ikke avsluttet abb før flyttedato. Hvis dere har kjøpt bolig nå vil det kanskje gå et par mnd før dere flytter? Dere kan vel levere kopi av kjøpekontrakt så snart denne er signert. Det gjør man jo ganske raskt etter kjøpet, og der står dato for overtagelse. Anonym poster: c4ebacb539e75c0257cb794dcb057710
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå