Gå til innhold

Spm til deg som bruker/har brukt Md Formulations Continuous Renewal Serum

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lang overskrift...

- Hvor lang tid tok det før du (eventuelt) merket effekt?

- Fikk du utbrudd (av all "dritten" som skal ut)? Hvordan så i så fall utbruddene ut,

og hvor lang tid tok det før det var over?

- Hvor lang tid tok det før du skjønte at den hadde hatt god/ingen effekt?

Spm til deg som ikke er fornøyd, og som har byttet til annet serum: hvilket? Og er du fornøyd med det?

Jeg har brukt Md-serumet en stund nå, drøye to måneder, og har lyst til å sammenligne mine erfaringer med deres, lettere da å se om det har "virket" slik hensikten er :) . Jeg var lenge i tvil om det, men tror det har virket slik det skulle likevel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brukte det i 4 mnd morgen og kveld.

Huden min gikk fra å være litt småkvisete nå og da til å bli totalt minefelt av kviser og svarte prikker.

Sluttet med det nå, og har roet seg litt med kvisene, har fått masse stygge røde arr og sorte prikker i hele trynet.. Ikke fornøyd! Vet ikke hva jeg skal starte å bruke nå:/

Skrevet

Takk for svar, Glorya82 :) .

Det du forteller ligner ganske mye på min reaksjon. Jeg fikk ikke sånne store røde "klembare" kviser, men heller hvite "nupper" her og der, gjerne i "klaser", spesielt rundt haken/munnen. Noen fikk jeg klemt ut en liten tynn ormlignende sak ut av, andre nyttet det ikke å få gjort noe med :sad: . -Og de har vært der i mange uker nå... Var det slik for deg også?

Jeg har også fått disse røde arrene, og har prøvd å være tålmodig og tenkt at med tid og stunder så må de jo på ett eller annet magisk vis bli borte. Men nei, da. Men det er jo grenser for hvor lang tid man skal gi det, da. Må jo stoppe før det blir alt for ille! Tror jeg kutter det tvert, jeg. Du skriver du har brukt det fire måneder, så du har jo virkelig gitt det god tid! Var nok lurt av deg å stoppe :) . Tror jeg får ta meg en tur til hudpleier og få ordnet litt opp før jeg eventuelt starter med nye ark på et annet produkt. Må bare ut og jakte på noe annet først, og det er jo ikke direkte enkelt. Kanskje vi skal tipse hverandre hvis vi skulle finne noe som virker lovende..?

Skrevet

Da jeg startet å bruke det (morgen og kveld) var problemene like som før jeg begynte. Etter to uker ble det verre (masse kviser og nupper), to uker etter det igjen trappet jeg ned til bare morgen. Etter ytterligere to uker (seks uker etter start) avtok problemene. Ca tre måneder etter at jeg startet med serumet var jeg helt kvisefri og huden var problemfri. Dette er nå seks år siden. I fjor sommer sluttet jeg fordi jeg ble overtalt til å prøve Mary Kay. Etter noen uker var kvisene tilbake, og jeg startet på continuous renewal serum igjen - og kviseproblemet forsvant nok en gang. Jeg er veldig takknemlig for dette produktet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri hatt problemer med ekstrem akne, men hadde noen urenheter i ny og ne og en del sorte prikker (hudormer) og tenkte at det skader ikke å prøve MD CRS, etter en ukes tid fikk jeg store utbrudd som varte ca 1 uke, og etter det var huden min tilnærmet perfekt og uten urenheter av noe slag. Nå har jeg sluttet å bruke det, og huden holder seg fortsatt fin, men jeg bruker serumet ca 3-4 dager før mens da jeg pleier å få hormonelle utbrudd, men det har jeg nå klart å holde i sjakk bare jeg ikke glemmer å bruke serumet i dagene før mensen. Så jeg er kjempefornøyd med dette. Spesielt fornøyd med at jeg nå slipper de fæle hormonelle utbruddene som alltid kommer når man skal noe spesielt og har lyst til være ekstra fin. Nå skal jeg derimot forsøke Matis sitt renseserum, da jeg har lyst på ett serum jeg kan bruke selvom jeg reiser på sol-ferie osv..håper dette er like bra.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har brukt dette serumet i snart et år nå! Har hatt et opphold på cirka 14 dager når jeg har gått tom (måtte bestille ny, er alltid sent ute med sånt). Jeg reagerte ikke plutselig på den, men litt etter litt begynte urenhetene å komme opp.. Fikk en del nupper og kviser, noen veldig betende og smertefulle kviser, kunne fort telle 10-15 urenheter på det verste i ansiktet. Dette var vel etter 3-4 måneder. Etter et halvt år begynte det å bli bedre og nå har jeg så og si plettfri hud med en kvise en gang i blant, men kjører på med en runde til :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg startet med serumet i starten av desember. I desember merket jeg ingen forskjell (verken positiv eller negativ), men da brukte jeg det kun om kvelden. I januar startet jeg å bruke det to ganger om dagen, og da kom utbruddet. Jeg fikk mange og voldsomme kviser i kinnene, og har fortsatt merker fra disse. Men jeg ser nå at det bedrer seg veldig. Det kommer ingen nye kviser, og de store røde flekkene starter å forsvinne. Så jeg kommer til å fortsette med serumet, og håper at huden min blir helt bra snart :)

Anonym poster: abab7edb97cd7884dae7d5a10b4f06b6

• Liker 1
Skrevet (endret)

Takk for svar alle sammen! Her var det mye interessant :) .

Gemini: du skriver at etter de to ukene med nupper og kviser så gikk du ned til å kun bruke det én gang om dagen (morgenen). Har du fortsatt med det, altså bruke det kun om morgenen?

Vimsefrøken: du har jo vært veldig heldig, det tok ikke lange tiden før du var kvitt elendigheten! Ikke rart at du er kjempefornøyd :biggrin: . Tok serumet også knekken på de sorte prikkene? Var de på nesen?

Kills: det tok virkelig 3-4 måneder før urenhetene dine kom til overflaten, ja. Det er ganske lenge, men du ga det tydeligvis gooood tid til at det skulle virke. Det tok altså et halvt år før du merket forbedring, ja. Hm. Det var tydeligvis verdt å vente på :) . Betyr det også da at du ble kvitt eventuelle røde merker/arr etter der hvor kvisene hadde vært? Lot du kvisene bare være i fred mens det sto på, eller klemte du på dem?

AB: synes det du nevner med at de store røde flekkene har begynt å forsvinne høres veldig bra ut! Var det arr etter kviser? Lot du kvisene være i fred, eller klemte du på dem?

Ut i fra det dere har svart, ser jeg nå at tålmodighet er veldig viktig for å lykkes med dette. -Jeg har, frem til nå syntes at jeg var ekstremt tålmodig, men sammenlignet med dere, så er det heller motsatt. Før jeg begynte hadde jeg håpet/trodd at urenhetene ville poppe opp, vare noen dager, og så bli borte vekk. Men i mitt tilfelle dukket de opp etter kort tid, og de er der søren meg fortsatt :bond: . Rettere sagt, så har de blitt litt færre, og langt i fra like iøynefallende, men arr/merker etter de dumme kvisene er der fortsatt. Jeg hadde svært lite urenheter til å begynne med, men ville bli kvitt det lille som var der, samt forebygge, men tviler nå sterkt på om det var så lurt... Huff, vet ikke hvor lenge til jeg gidder å holde ut med dette. Jeg får aldri bestemt meg, men vipper fram og tilbake hele tiden. Jeg lever i håpet om at det iallfall ikke kan bli verre, slik at jeg egentlig har alt å vinne på å fortsette :roll: . Jeg får prøve meg fram, kanskje bare bruke det én gang om dagen, i stedet for to, og kanskje ta en dags pause i blant.

Uansett, takk for at dere svarte alle sammen :blomst: . Nå har jeg iallfall blitt litt mer optimistisk igjen.

Endret av Nuffen
Skrevet

AB: synes det du nevner med at de store røde flekkene har begynt å forsvinne høres veldig bra ut! Var det arr etter kviser? Lot du kvisene være i fred, eller klemte du på dem?

Ja, det var arr etter kviser. Det var sånn at jeg fikk mange store kviser, også forsvant de på en måte aldri. Det forble et rødt merke der klumpene hadde vært. Jeg har fremdeler sånne røde flekker, men de er blitt mye mindre og færre, i tillegg til at det ikke dukker opp nye. Jeg har nettopp kommet meg gjennom en mensenuke uten å få en ny kvise, det tror jeg ikke har skjedd før. Så jeg håper at når arrene er borte at det ikke kommer nye :)

Jeg klemte på noen og lot andre være i fred (for å teste ut hva som funket best). Kan ikke si at jeg merket noen særlig forskjell på arrene jeg fikk i ettertid, men ved å klemme ble i det minste den utstikkende klumpen borte raskere. Men det er vel sikkert en grunn til at det anbefales å ikke klemme på de.

Tror nok tålmodighet er lurt, ja :)

Anonym poster: abab7edb97cd7884dae7d5a10b4f06b6

Skrevet

Jeg har brukt det av og på i mange år nå, og etter lange pauser må jeg trappe opp for ikke å bli kjøttkake.

Da bruker jeg det først annenhver kveld, så etterhvert hver kveld.

Får stygge kviser i starten, men det går over og etter ca 4 uker er huden fløyel.

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Her var det mye interessant :) .

Gemini: du skriver at etter de to ukene med nupper og kviser så gikk du ned til å kun bruke det én gang om dagen (morgenen). Har du fortsatt med det, altså bruke det kun om morgenen?

Vimsefrøken: du har jo vært veldig heldig, det tok ikke lange tiden før du var kvitt elendigheten! Ikke rart at du er kjempefornøyd :biggrin: . Tok serumet også knekken på de sorte prikkene? Var de på nesen?

Kills: det tok virkelig 3-4 måneder før urenhetene dine kom til overflaten, ja. Det er ganske lenge, men du ga det tydeligvis gooood tid til at det skulle virke. Det tok altså et halvt år før du merket forbedring, ja. Hm. Det var tydeligvis verdt å vente på :) . Betyr det også da at du ble kvitt eventuelle røde merker/arr etter der hvor kvisene hadde vært? Lot du kvisene bare være i fred mens det sto på, eller klemte du på dem?

Ut i fra det dere har svart, ser jeg nå at tålmodighet er veldig viktig for å lykkes med dette. -Jeg har, frem til nå syntes at jeg var ekstremt tålmodig, men sammenlignet med dere, så er det heller motsatt. Før jeg begynte hadde jeg håpet/trodd at urenhetene ville poppe opp, vare noen dager, og så bli borte vekk. Men i mitt tilfelle dukket de opp etter kort tid, og de er der søren meg fortsatt :bond: . Rettere sagt, så har de blitt litt færre, og langt i fra like iøynefallende, men arr/merker etter de dumme kvisene er der fortsatt. Jeg hadde svært lite urenheter til å begynne med, men ville bli kvitt det lille som var der, samt forebygge, men tviler nå sterkt på om det var så lurt... Huff, vet ikke hvor lenge til jeg gidder å holde ut med dette. Jeg får aldri bestemt meg, men vipper fram og tilbake hele tiden. Jeg lever i håpet om at det iallfall ikke kan bli verre, slik at jeg egentlig har alt å vinne på å fortsette :roll: . Jeg får prøve meg fram, kanskje bare bruke det én gang om dagen, i stedet for to, og kanskje ta en dags pause i blant.

Uansett, takk for at dere svarte alle sammen :blomst: . Nå har jeg iallfall blitt litt mer optimistisk igjen.

Ja jeg var ganske heldig, men som jeg sa tidligere hadde jeg i utgangspunktet ikke ekstremt uren hud, men hadde begynt å få ekstremt vonde "underjordiske" betente urenheter noen steder som jeg ville bli kvitt. Og dette sliter jeg nå ikke lenger med. Men glemmer jeg å bruke serum de første dagene før menstruasjonsperioden min så kommer de tilbake, så for meg er serumet nå blitt fantastisk til bruk visse perioder forebyggende. Jeg har hatt en del sorte prikker på nesen tidligere, men de er borte, men tror ikke serumet hadde så mye å si for meg på det området, slurver jeg med dyprens og skrubb kommer de fort tilbake uavhengig av MD serum. På de sorte prikkene har nok Ole Henriksen Invigorating Night Gel hatt mye å si for meg, men denne kan ikke brukes av de som er helt unge, da den er veldig aktiv anti aging. Merker jeg at jeg begynner å få sorte prikker skrubber og dyprenser jeg, før jeg påfører OH Invigorating Night Gel og etter ett par-tre netter er huden prikkfri igjen.. :laugh:

• 2 uker senere...
Skrevet

Tusen takk for svar igjen alle tre :) ! Det var til god hjelp. Da får jeg se hva jeg bestemmer meg for etter hvert, men holder iallfall ut til denne flasken er tom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...