Gå til innhold

Dagens måltider - usikker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Er på vei ned i vekt, jepp, bærer på litt for mye, ca. 45 kilo for mye.

Sliter litt med kostholdet (haha, hvem skulle trodd det), og lurer på om det er noen her som har noen innspill.

Dagens kosthold:

Frokost: 2-3 grove knekkebrød (f.eks. Wasa Husmann), med enten leverpostei, skinke, eller egg. Drikke: vann eller te.

Lunsj: Det samme som frokost, eller eggerøre litt skinke. Drikke: vann eller kaffe

Middag: Fisk, kylling, svinekjøtt eller kjøttdeig. Masse grønnsaker. Spiser ikke potet, ris eller pasta. Drikke: Vann

Mellommåltider: Smoothie, grønnsaker (gulrot, sukkererter, kålrot, epler, pærer, appelsin).

Kvelds: Spiser det egentlig ikke, men dersom jeg føler for det blir det ett knekkebrød, eller noe frukt/grønnsaker.

Er for tiden 110 kilo, 160 høy. Kvinne.

Er litt usikker på om dette er nok mat? Jeg vil ha et kosthold som gjør at jeg kan gå gradvis ned i vekt.

Anonym poster: 3e7e75fd000904d040a9134e5184825b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trener du noe da?

Anonym poster: 0b7b349ad60b7b2d767aa016776bcfa5

Skrevet

Trener ikke noe nei. Men er aktiv, går turer daglig.

Skrevet

For en som er vant med å spise 150 kilo sukker i året, vil det å "bare" spise 100 kilo i året være en kraftig forbedring, selv om 100 kilo i året er dobbelt så mye sukker pr år sammenlignet med en som spiser godt mer sukker enn snittet.

Ikke at dette er aktuelt, mitt poeng til deg er bare at forandringer til det bedre i forhold til tidligere vil gi deg effekt med tanke på å redusere vektoppgang, stagnere denne eller å skape vektnedgang.

Nå vet ikke jeg hvordan kostholdet ditt er nå sammenlignet med tidligere, og således hvor store og gode dine forandringer er - men jo flere positive endringer det er (jo større forandringer til det bedre) dess mer gledelige forandringer vil du oppleve.

Åpnet dette svaret som jeg gjorde fordi du har større utfordringer enn de fleste med såpass mye å ta av, du har således mange fler utfordringer enn de fleste å ta, altså du må gjøre større forandringer og nok på flere plan enn de fleste. Dog kan du i starten utgjøre stor forskjell og god effekt fra eller til, selv om du ikke griper fatt i og forandrer alt til det optimale. Akkuratt det at du kan oppnå en stor forskjell til eller fra selv om noe kanskje ikke fortsatt er optimalt er viktig å vite for noen som har en såpass stor utfordring og som må endre så mye som deg - ikke alle forandringer trenger skje over natten og du kan ta itfordringer stegvis. Ren livsstil lik den du må ha når du er 45 kilo lettere kan du ikke forvente å makte nå, dog er det mye enklere å innføre deler av den, noen nye vaner og så kan du innføre andre når resultatene kommer og alt blir enklere.

Skrevet

Du kan spise hva du vil, så lenge du ikke overstiger kalorigrensa di. Ja så klart er det best å spise sunn mat :) Men en smoothie kan inneholde en del kalorier også, så du må nesten rekne ut hvor mye dette blir iløpet av en dag. Fordi du kan like godt gå opp i vekt selv om du spiser sunt.

Anonym poster: 9cc119f0cd746aedfaf17397fe14a308

Skrevet

Jeg gikk ned 25kg etter graviditet, og har en kostplan jeg har fulgt (med alternativer). Vil du ha forslag til mat?:) Eller er du fornøyd med det du spiser?

Hvis du lurer på om du spiser nok, kan du laste ned ShapeUp appen:)

Skrevet

Tar gjerne imot forslag til mat.

Er passe fornøyd med det jeg spiser, men vil svært gjerne har tips og alternativer, så blir jeg ikke lei av å spise det samme :)

Skrevet

Hei! Dette ser veldig bra ut. Det kan være smart å bytte ut wasa sitt knekkebrød med ryvita sitt, siden disse innholder mindre kalorier. Det kan også være smart å bytte ut skinke med hamburgerrygg eller kalkun/kyllingpålegg. Jo renere kjøtt jo bedre.

Ellers vil jeg si at dette virker som litt lite mat, så du burde kanskje øke mengdene litt. Lykke til! :)

Gjest Vinglepetra
Skrevet

Dette ser bra ut! Men jeg ville lagt til mer grønnsaker, kanskje til frokost og lunsj. Ellers ser dette bra ut. Lykke til med opplegget :)

Skrevet

Jeg gikk ned 25kg etter graviditet, og har en kostplan jeg har fulgt (med alternativer). Vil du ha forslag til mat? :) Eller er du fornøyd med det du spiser?

Hvis du lurer på om du spiser nok, kan du laste ned ShapeUp appen:)

Jeg tar også gjerne imot forslag til mat selvom jeg ikke er ts, holder på å slanke meg jeg også, har klart 12 kilo til nå, men skal ned ca. 25-30 kilo til :-)

Skrevet

Du skriver mellommåltider. Hvor mange og mengden på smoothies?

Hva med å veie og loggføre maten din en periode sånn at du blir bevisst kalorier? Hver for seg så høres ikke ting ille ut, men du sier ingenting om mengden. Her kan du lure deg selv ved at det du spiser i utgangspunktet er sunt og bra, men du spiser for mye.

Anonym poster: 59d8d4fa60562f81fd9c51f21ca6824e

Skrevet

Frokost: 2 knekkebrød/rugsprø m/f.eks. Kyllingpålegg, Magerost & Agurk + 0,5 Avocado m/CC & pepper

Havregrøt (vann) m/1 neve rosiner, 1ts Splenda & Kanel

Skyr m/2ss CC, 1 neve blåbær & bringebær, AXA 4-korns + 1 banan

Lunsj: Omelett (2 egg), m/ 3 skiver kalkun-/kyllingPålegg & grønnsaker

Salat m/kyllingfilet eller 1 boks tunfisk

2 havrepannekaker av: 1 egg, 1 eggehvitte, havregryn & 1ts Splenda m/2ss CC & sukkerfri/lett-syltetøy

MM: 1 Eple i båter m/Kanel

1 Avocado m/CC & pepper

Proteinshake + 1 banan

Middag: 150g Kyllingfilet/fisk m/ Byggris, masse grønnsaker & 2ss Lett Crème Fraiche

Taco m/Karbonadedeig, grønnsaker, FullkornsTortilla & 2ss Lett rømme

Forskjellige gryter m/ magert kjøtt, grønnsaker & fullkornspasta

Grønnsakssuppe (hjemmelaget)

Kvelds: (Se frokost/lunsj)

Fruktsalat m/ 0% Yoplait Yoghurt

Lørdager spiser du det du har lyst på, innenfor rimelighetens grenser!:) ikke ta helt av her altså.

Jeg er ingen ekspert, bare skriver min erfaring av hva som funket her!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...