AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #1 Skrevet 12. februar 2013 Min søster og hennes samboer bor for tiden i en liten 2-roms og jeg som kjenner henne vet at hun knapt får "puste" i forholdet. HAN går på AAP pga sykdom men er nå snart friskmeldt og får seg ny solid stilling. HUN jobber og de venter tvillinger om 2 mnd. De passer bra sammen og tror hun har det bra men...hun markerer seg ikke nok, antakelig fordi hun er redd for menns manglende evne til å møte konfrontasjoner. HAN skal jobbe hjemme? Da går hun ut. Så kommer hun hjem og da skal HAN se sport på TV: da går hun ut igjen...hun er ganske sliten. Hun får sjelden stillhet,ro og egentid. HAN ser tydeligvis ikke dette. Hvis hun nevner det for ham frykter hun han reaksjon: "så ubehagelig at du ikke er fornøyd", etc. Bla bla... Hvordan kan jeg få gitt henne råd som virker?? Anonym poster: df52318b3eaf39dc5d2dfb31bd3221f2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #2 Skrevet 12. februar 2013 Åssen kan de bo i en liten 2 roms med tvillinger?? Har de ikke flytteplaner? Anonym poster: d5fd0777072bbc8332975bbaada823b5
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #3 Skrevet 12. februar 2013 Dersom hun ikke kan være hjemme når han jobber eller ser på fotball må de vurdere forholdet mener jeg. Jeg skjønner at leiligheten er liten, men det kan da ikke være vanskelig å lese en bok mens han jobber eller ser på tv? Uansett ternger de en større leilighet nå somde skal ha barn. Hun må begynne å se på bolig tilleie eller salgs, og få med samboeren på visninger og kikking på nettet. Anonym poster: 0804255dd34f6b192eef0e4efb7dc89a 4
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #4 Skrevet 12. februar 2013 Åssen kan de bo i en liten 2 roms med tvillinger?? Har de ikke flytteplaner? Jo, de skal flytte inn i hans funkisvilla i mai;) Den er ikke klar nå så.. Anonym poster: d5fd0777072bbc8332975bbaada823b5 Anonym poster: df52318b3eaf39dc5d2dfb31bd3221f2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #5 Skrevet 12. februar 2013 Anonym poster: df52318b3eaf39dc5d2dfb31bd3221f2 Takk Gud for det! Da skal du se at livet blir litt lettere. Anonym poster: d5fd0777072bbc8332975bbaada823b5
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #6 Skrevet 12. februar 2013 Takk Gud for det! Da skal du se at livet blir litt lettere. Anonym poster: d5fd0777072bbc8332975bbaada823b5 Håper det:-) Vil ikke blande meg for mye...og virker jo som om de har det veldig bra. Men etter en telefonsamtale med søs tenkte jeg bare mitt, jeg som kjenner henne. Anonym poster: df52318b3eaf39dc5d2dfb31bd3221f2
Gjest Out Skrevet 12. februar 2013 #7 Skrevet 12. februar 2013 Søsteren din får få seg litt ryggrad. 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #8 Skrevet 12. februar 2013 At han går på AAP, startet du innlegget med. Hva var relevant med denne opplysningen? Og du skriver jo videre at han venter på å starte i en solid jobb, ergo hva var det relevante her? Hun jobber, selv om de venter tvillinger. Om formen er der, så kan gravide jobbe helt frem mot permisjon evt litt til. Mener du at ettersom han får hjelp av NAV pga sykdom, så får han ikke lov å gjøre noe i hjemmet? Du skrev nederst i HI at han ville reagert med "Så ubehagelig at du ikke er fornøyd.." etc, det høres ut som en real måte å reagere på. Vil du han skal hyle ut som en stukken gris? Bor du der? Hvis ikke, så kan du ikke vite om HAN er synderen. Hvis du bor der/besøker over tid, så vil du kanskje merke at søsteren din ikke får puste pga 2 mennesker i en toroms..? Skjønner ikke, er dette noe hun har fortalt deg? De eksemplene du nevnte er reelle og irriterende, OM søsteren din faktisk aldri sier ifra. Men det å være gravid, samt jobbe.. Hun kan være sliten av det alene, og overtolke situasjonen. Det gjorde jeg som gravid, var hormonell og gikk i et annet rom "fordi jeg ikke fikk puste". Det er vel strengt talt ikke så mye du kan råde henne til, utenom å ta en prat med ham før dette blir et problem. Hvis det er slik at han sender henne ut, så bor de altfor trangt. Noe de gjør uansett, mtp tvillinger i vente. Da blir det lite pusterom, da. Anonym poster: 0747f4fbd36d1f21f73c4a8c16b1690a
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #9 Skrevet 12. februar 2013 Håper det:-) Vil ikke blande meg for mye...og virker jo som om de har det veldig bra. Men etter en telefonsamtale med søs tenkte jeg bare mitt, jeg som kjenner henne. Anonym poster: df52318b3eaf39dc5d2dfb31bd3221f2 Dette og innlegget under ble skrevet mens jeg skrev mitt. Bra! Ikke bland deg i det hele tatt, din søster trengte nok å blåse litt ut. Det er ikke alltid en invitasjon til innblandelse. Forøvrig les gjerne resten av det jeg skrev. Anonym poster: 0747f4fbd36d1f21f73c4a8c16b1690a
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2013 #10 Skrevet 12. februar 2013 Det ordner seg når tvillingene er født. Da blir hun så sinnsykt sliten at hun bare HYLER ham ut av livet sitt når han kommer med svadaet sitt. Evnt ordner det seg når hun tipper over og helsesøster, lege eller andre helsepersonell skraper henne opp og fikser.
Rararara Skrevet 12. februar 2013 #11 Skrevet 12. februar 2013 Om det er slik at hun ikke får lov til å være hjemme mens han jobber eller ser sport på tv så har de jo helt klart et problem, men jeg kan se for meg at hun kanskje har kommet med et hjertesukk til deg i telefonen som kanskje ikke var så alvorlig som det hørtes ut? Når man er sliten og lei er det lett å fokusere på det negative og glemme det positive.. Det er veldig naturlig at hun er sliten nå og det sliter sikkert ekstra på henne nå når de har så liten plass, men jeg ser ikke helt hva du kan bidra med her egentlig. Sliter hun veldig med at det er ham som styrer alt er det nesten hun selv som må sette ned foten. 3
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #12 Skrevet 12. februar 2013 Om det er slik at hun ikke får lov til å være hjemme mens han jobber eller ser sport på tv så har de jo helt klart et problem, men jeg kan se for meg at hun kanskje har kommet med et hjertesukk til deg i telefonen som kanskje ikke var så alvorlig som det hørtes ut? Når man er sliten og lei er det lett å fokusere på det negative og glemme det positive.. Det er veldig naturlig at hun er sliten nå og det sliter sikkert ekstra på henne nå når de har så liten plass, men jeg ser ikke helt hva du kan bidra med her egentlig. Sliter hun veldig med at det er ham som styrer alt er det nesten hun selv som må sette ned foten. Kjempebra skrevet! Samme her, når jeg er sliten er alt tross alt mye verre enn det virkelig er! Anonym poster: 0747f4fbd36d1f21f73c4a8c16b1690a
Gjest RockOn Skrevet 12. februar 2013 #13 Skrevet 12. februar 2013 Skal ikke de som går gravide med tvillinger sykemeldes tidlig i svangerskapet uansett, for faren for for tidlig fødsel er såpass stor med tvillinger? Altså, helt utenfor tema, men jeg synes det hørtes rart ut. På en annen side, noen trenger jo mer alenetid enn andre, så hvis hun er en sånn person så er det jo synd at hun har møtt en mann som ikke respekterer hennes ønsker og bruker div hersketeknikker da hun drar det opp. Men jeg synes personlig at det er et dårlig tegn at man kan synes det er slitsomt å være sammen ofte. Jeg vet det selvfølgelig er vanlig å trenge alene tid, men jeg synes det er viktig å kunne trives sammen og kunne være "alene" sammen også. Jeg er en sær person, liker godt å ha litt tid for meg selv, men hadde jeg da måtte vekk fra samboeren min så hadde vi hatt et problem. Sånn som det er i dag, så kan jeg være "alene" sammen med samboeren min. Og det er for meg viktig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå