heidifrøkna Skrevet 12. februar 2013 #1 Skrevet 12. februar 2013 Natt til i dag hadde jeg en kompis på overnatting. Han og jeg er venner, vi hadde noe på gang før, men det er helt slutt nå. Han trengte å sove et sted, noe hadde skjedd og jeg tenke ikke at kjæresten min ville reagert på det. Selvfølgelig sitter jeg med masse dårlig samvittighet nå, og vet ikke om jeg skal fortelle han det eller ikke... Ingenting skjedde, ikke noe sex, kyssing eller kosing. Vi sov i samme seng, ja, men ingenting skjedde. Ingen av oss hadde noen intensjoner om at noe skulle skje hellwe, jeg ville aldri vært utro!! Jeg elsker kjæresten min og ville ikke gjort noe for å skade forholdet, selvom jeg tror jeg har gjort det nå... Jeg vet han kommer til å blåse det opp og gjøre det til en større sak en hva det egentlig er og anklage meg for å være utro og bli kjempesur. Kompisen min kunne ikke sove på sofaen, siden jeg bor i kollektiv og vi har laget en regel om at i ukedager må overnatting være på rommene på grunn av mye styr rundt det tidligere. Jeg føler jeg har ødelagt, men jeg tenke ikke på at det var så dumt gjort før det plutelig slo meg hvor lite jeg selv hadde likt det om det var omvendt, men det var ikke ment som noe slemt mot han... en venn trengte hjelp og jeg prøvde å hjelpe han... Var det skikkelig fælt gjort av meg? Har jeg ødelagt mye? Var jeg utro? Skal jeg fortelle han det?
Portvinpiken Skrevet 12. februar 2013 #2 Skrevet 12. februar 2013 Å SOVE i samme seng er vel ikke utroskap vel. Det tror jeg du også vet.
heidifrøkna Skrevet 12. februar 2013 Forfatter #3 Skrevet 12. februar 2013 TS her Okei, kanskje ikke utro, men det er fortsatt ikke greit i et forhold..
toffel Skrevet 12. februar 2013 #4 Skrevet 12. februar 2013 Du var jo ikke utro, men syns det var galt gjort. Tror om du hadde spurt de du bor med, å sagt hvorfor, så hadde vel det ikke vært noe problem. 5
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #5 Skrevet 12. februar 2013 Si det akkurat sånn det er så du får letta samvittigheten din, og nei - du var ikke utro. Anonym poster: eff8cd304533f8e82673f64673858ea9
Gjest Sakone Skrevet 12. februar 2013 #6 Skrevet 12. februar 2013 Du var ikke utro. Men det var unødvendig å sove i samme seng. 2
heidifrøkna Skrevet 12. februar 2013 Forfatter #7 Skrevet 12. februar 2013 Han kom ganske sent på kvelden og de jeg bor med hadde lagt seg til å sove, jeg vil ikke gå å vekke de for å spørre.
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2013 #8 Skrevet 12. februar 2013 Det at du spør er kanskje et svar i seg selv. Ville du akseptert at din kjæreste lå i samme seng som hans venninne, uten at det skjedde noe?
heidifrøkna Skrevet 12. februar 2013 Forfatter #9 Skrevet 12. februar 2013 TS her Jeg vet det var galt, jeg ser bare på denne vennen som en god venn som trengte en tjeneste. Jeg hadde ingen intensjoner om å gjøre noe, jeg lurer bare om det er verdt å fortelle han det når ingenting skjedde og jeg vet han kommer til å bli sur/ såret. Ærlighet varer lengst, men jeg vil ikke ødelegge noe over noe så lite viktig og ubetydelig som dette!
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #10 Skrevet 12. februar 2013 Siden du er kvinne er det ikke utroskap Men om du hadde vært mann da hadde det vært utroskap Anonym poster: 63ae995f9a5c181386398d9343d92cf3 1
Gjest Bolsjevidkun Skrevet 12. februar 2013 #11 Skrevet 12. februar 2013 Bedre at du forteller ham det enn at han får høre det fra noen andre. Da kan du også forklare det akkurat sånn som det var, istedet for at noen andre forklarer det sånn som de tror det var. Si det akkurat sånn som du sa det her. Vil heller ikke kalle det utroskap, men du vet du har gått for langt når du har dårlig samvittighet og lurer på om du skal holde det hemmelig for partneren. Det bør riktignok ikke være så vanskelig å tilgi det her, hvis du bare sier det sånn som det er.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #12 Skrevet 12. februar 2013 Du var ikke utro, men jeg har jo en viss forståelse for at typen din vil reagere på at du delte seng med en du tidligere har holdt på med. Angående om du forteller det eller ikke: Tja. Føler du deg vel nok med å la være til at det ikke er noe stort problem sånn? Vil det plage deg å tenke på at han da fint kan gjøre det samme, når det engang er aktuelt for deg å la være å fortelle? Og kan han komme til å få høre det uansett? Det moralske er vel å fortelle det, og du må uansett ikke droppe det "fordi han kommer til å reagere så". Likevel får du selv vurdere om det skader mer enn det har verdi. For ham, først og fremst, det er det viktigste hensynet når det er du som har surret litt. Det er klart det er noe mange ville reagert på. Jeg ville ikke ment det var greit. Utroskap er det imidlertid ikke. Anonym poster: 3ee4216addb2c29cc80cb1cacc573f1c
lottelotti Skrevet 12. februar 2013 #13 Skrevet 12. februar 2013 Jeg hadde sagt det, ellers kommer du til og få kjempe dårlig samvittighet. Det blir sikkert en krangel, men det går vell sikkert over etter hvert også
Neket Skrevet 12. februar 2013 #14 Skrevet 12. februar 2013 Det han ikke vet, har han ikke vondt av. Hvorfor lage masse bråk for ingenting? 2
yes2yes Skrevet 12. februar 2013 #15 Skrevet 12. februar 2013 I slike situasjoner må du prioritere din egen verdighet og selvfølelse høyere enn dine naboers krav på ro om natten. Om situasjonen er akutt, bør de ha forståelse for at ikke alle regler kan følges. Når det er sagt, sier du selv at du ikke følte det var galt akkurat da, så du hadde vel ikke annet å gjøre i det tilfelle. Uansett synes jeg det var veldig unødvendig, men du var ikke utro nei, og du bør ikke holde det inne som en hemmelighet om du føler du burde si det til partneren din.
darth Vader Skrevet 12. februar 2013 #16 Skrevet 12. februar 2013 (endret) du har ikke vært utro, men svært upassende all den tid du er i et forhold. greit at det er en kompis/venn, men når du er i et forhold bør du sette klare grenser. i hvert fall siden du ikke sa noe til kjæresten din på forhånd. han blir garantert å ta det ille opp nå. hadde du sagt noe i forkant, kunne det kanskje ha blitt tolket bedre. dette har faktisk skjedd meg tidligere. to ganger. den ene gangen var vi tidlig i datingfasen og jeg avsluttet forholdet. Endret 12. februar 2013 av darth Vader
challenger Skrevet 12. februar 2013 #17 Skrevet 12. februar 2013 Du var langt i fra utro for å si det sånn! Ligger ofte over til kompiser siden jeg har en del venner som bor et stykke unna. Ja, jeg har på meg klær, og vi har hver vår dyne, og vi rører ikke hverandre, ser virkelig ikke problemet.. Det er KUN vennskap, aldri vært noe annet. Om kjæresten hadde gjort det samme med sine venninner hadde det ikke plaget meg, det er kun snakk om tillit til hverandre. 2
darth Vader Skrevet 12. februar 2013 #18 Skrevet 12. februar 2013 Du var langt i fra utro for å si det sånn! Ligger ofte over til kompiser siden jeg har en del venner som bor et stykke unna. Ja, jeg har på meg klær, og vi har hver vår dyne, og vi rører ikke hverandre, ser virkelig ikke problemet.. Det er KUN vennskap, aldri vært noe annet. Om kjæresten hadde gjort det samme med sine venninner hadde det ikke plaget meg, det er kun snakk om tillit til hverandre. å sove i samme seng som en annen er "emosjonell nærhet" til et annet menneske. når det i tillegg er en av det andre kjønn, sier det seg selv at det er snakk om en mangel på respekt for sin kjæreste her. dersom man trenger emosjonell nærhet/oppmerksomhet fra andre enn sin kjæreste, bør man ikke være i et forhold. det er overhodet ikke vanskelig å unngå å sove i samme seng som andre. så spørsmålet er da hva man prioriterer; respekt for kjæresten eller eget oppmerksomhetsbehov og latskap...
challenger Skrevet 12. februar 2013 #19 Skrevet 12. februar 2013 å sove i samme seng som en annen er "emosjonell nærhet" til et annet menneske. når det i tillegg er en av det andre kjønn, sier det seg selv at det er snakk om en mangel på respekt for sin kjæreste her. dersom man trenger emosjonell nærhet/oppmerksomhet fra andre enn sin kjæreste, bør man ikke være i et forhold. det er overhodet ikke vanskelig å unngå å sove i samme seng som andre. så spørsmålet er da hva man prioriterer; respekt for kjæresten eller eget oppmerksomhetsbehov og latskap... Når jeg sover i samme seng som noen, så er det for å sove. Ser ikke på det som en "emosjonell nærhet", det ligger bare to personer som sover med en meters mellomrom, er ikke verre enn det. Tror ikke feks broren min ser på det som emosjonell nærhet de gangene vi har måtte delt seng heller akkurat.. Og det er sånn det er med mine to nærmeste venner, de kunne like gjerne vært brødrene mine!
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #20 Skrevet 12. februar 2013 People. Kan vi for en gangs skyld droppe inngående diskusjoner om hvorvidt de som reagerer er mer kontrollerende drittsekker uten tillit enn de som ikke reagerer er kyniske personer i ræva forhold? For meg er dette ikke greit, for andre er det helt greit - og det er bare fint for dem. De er hverken det ene eller det andre. TS vet best hva som stemmer for kjæresten hennes. Anonym poster: 3ee4216addb2c29cc80cb1cacc573f1c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå