Gå til innhold

Anmeldelses grunnlag?

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert
Skrevet

For en tid tilbake skjedde det er episode på en fest hvor jeg kom i konflikt med en annen jente. Det var ganske drøyt, men ingen vold eller lignende. Guttedrama egentlig.

Hun la ut hele hendelsen på bloggen sin uten å nevne navn, og har lagt ut flere ting om meg på bloggen sin (men slettet innleggene kort tid etter)

Jeg blir dritprovosert og skriver stygge anonyme kommentarer til henne over litt tid, og nå har hun hengt meg ut på bloggen med fullt navn og tekst hvor det står at hun skal legge ut bilde av meg og typen min og skrive om hele hendelsen slik at alle kan se det. "Tror nok ikke du vil vise deg offentlig etter det" og "hevnen er søt" sto det blandt annet.

Er dette anmeldelsesgrunnlag? Hun henger meg jo ut med fullt navn og truer med å legge ut bilder av meg? Også typen min som ikke har noe med dette å gjøre. Bloggen har ganske mange lesere. Hun slettet innlegget, men jeg fikk printscreenet det.

Jeg vil si til politiet at jeg har skrevet anonyme stygge kommentarer, slik at de ser at jeg også har vært ufin, men syntes jo det er litt drøyt å legge ut en trussel og fullt navn på en så stor blogg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun har jo ikke gjort alvor av det, vet ikke om jeg kanskje ville ventet og sett om hun skriver om deg igjen.

Og slutt med de anonyme kommentarene, så vanvittig barnslig av deg.

• Liker 3
Gjest GetOverIt
Skrevet

Ta dere sammen, ikke oppfør dere som drittunger. Og spar politiet for dette, de har viktigere saker å ta seg av.

Skrevet

så jeg skal tolerer å bli hengt ut offentlig på nett med fullt navn og bilde?

Skrevet

Hun har jo fjernet innlegget, så det er ikke så mye du kan gjøre, selv om du har print-screen.

Skal hun tolerere drittslenging fra en AB?

Skrevet

Når hun har lagt ut innlegg om meg jevnlig, så må hun tåle og høre litt dritt ja. Ringte politiet, de sa det absolutt var en sak å anmelde, såå.. Takk for ubrukelige svar! :)

Skrevet

hvorfor ikke heller spørre en sakkyndig istedet for å bringe krangelen og konflikten videre på dette forumet? jeg vil dog anta at en anmeldelse blir henlagt enten på grunn av bevisets stilling, eventuelt intet straffbart forhold

Skrevet

Herregud! Bra at du ringte politiet!

Anonym poster: 53ce3a721712be419cdb23408a6aeb21

Skrevet

Når hun har lagt ut innlegg om meg jevnlig, så må hun tåle og høre litt dritt ja. Ringte politiet, de sa det absolutt var en sak å anmelde, såå.. Takk for ubrukelige svar! :)

Haha, du er full i løgn. Du vet at politistasjonene har åpningstider og ikke svarer på tlf døgnet rundt.

Anonym poster: 5cd5e989590d82bb1188906dd2a1f31b

Skrevet

Politiet tar gjerne imot anmeldelsen, men de tar naturligvis ikke ut tiltale for slikt alene. Trusler er det godt at en tar alvorlig, altså, men et par ungjenter som skriver dritt til hverandre er naturligvis ikke noe for rettsvesenet å kaste bort tid på. Særlig når det viser seg at TS er så ufordragelig som hun er, sånn ut fra det siste innlegget hennes her. Irrelevant for straffbarhet, selvsagt, men det tyder på at anmeldelsen vil gå på at hun er dust og hore og stjeler gutter, og da ryker anmeldelsen rett til makulering.

Du får et brev i posten om noen måneder om at saken er henlagt. Og godt er det.

Anonym poster: 483ae3bc304d9167e60f770673edb46e

Skrevet

Haha, du er full i løgn. Du vet at politistasjonene har åpningstider og ikke svarer på tlf døgnet rundt.

Oi, du kan ikke følge ordentlig godt med! Ringte 02800 og spurte om råd :) Og det fikk jeg! Idiot:p

Skrevet

Oi, du kan ikke følge ordentlig godt med! Ringte 02800 og spurte om råd :) Og det fikk jeg! Idiot:p

Tenkte meg du kom til å svare det. Hadde du ringt dit hadde du fått beskjed om å henvende deg til din nærmeste politistasjon. De hadde ikke gitt deg det svaret du fikk. De prioriterer ikke å svare på slike saker.

Skrevet

hvorfor ikke heller spørre en sakkyndig istedet for å bringe krangelen og konflikten videre på dette forumet? jeg vil dog anta at en anmeldelse blir henlagt enten på grunn av bevisets stilling, eventuelt intet straffbart forhold

Det er noe jeg har vurdert, men vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem.

Skrevet

Tenkte meg du kom til å svare det. Hadde du ringt dit hadde du fått beskjed om å henvende deg til din nærmeste politistasjon. De hadde ikke gitt deg det svaret du fikk. De prioriterer ikke å svare på slike saker.

Så rart, for de tok seg tid til det i dag:) Fikk beskjed om å ringe mitt distrikt i morgen og hun damen var virkelig hyggelig :)

Skrevet

Det er noe jeg har vurdert, men vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem.

Du får prøve 02800 igjen :fnise: Eller så får du sikkert gode råd om du ringer 112

Skrevet

Så rart, for de tok seg tid til det i dag:) Fikk beskjed om å ringe mitt distrikt i morgen og hun damen var virkelig hyggelig :)

Husket du å nevne all trakasseringen du selv hadde skrevet?

Helt seriøst. Du dummer deg bare ut om du prøver å lage en politisak ut av dette.

Skrevet

Husket du å nevne all trakasseringen du selv hadde skrevet?

Helt seriøst. Du dummer deg bare ut om du prøver å lage en politisak ut av dette.

Ja, selvfølgelig, jeg forklarte hele casen. skjønner godt at dere skriver slik dere gjør, for dere har ikke sett alt som har blitt skrevet osv. kan ikke legge så mye uti frykt for å bli gjenkjent, men det er litt drøyere enn hvordan det fremstilles her.

å henge meg ut på bloggen med fullt navn vs skrive noen stikkende kommentarer? hun rådet meg i alle fall til å ringe mitt distrikt i morgen å avtale å komme inn. så tar jeg det derfra. jeg er drittlei av å hele tiden bli slengt på den bloggen hennes, og hun går automatisk ut i fra at alle drittkommentarene er fra meg, men hun holder på på samme viset med to andre jenter også. vil bare at hun skal få seg en smekk på pungen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...