Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver så snill å ikke bruk parfyme når du er på et sykehus. Mange av pasientene tåler det ikke. Ta hensyn!

Slutt gjerne også med skyllemiddel. Tenk over at stanken av parfyme blir igjen i rommet lenge etter at du har gått.

Takk!

Anonym poster: 6b662b4902efbce01ce967d0181ceed5

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kommer ikke til å slutte å bruke tøymykner på klærne mine. Parfymen kan jeg droppe når jeg skal på sykehus.

Anonym poster: a800478a70e38dcc5023bc283eb4f6d1

• Liker 8
Skrevet

Det driter jeg i :) Så utrolig mye folk skal begynne å kreve, ikke bruk rød farge, tenk på de fargeblinde, ikke vær pen, tenk på de stygge... BLABLABLA

• Liker 2
Skrevet

Ikke alle som vet de skal på sykehuset før de faktisk er der da. De gangene jeg har vært på sykehus, er når noen har født, som kom uventet. Og noen ble akutt syk, som kom veldig uventet. Da hadde jeg jo allerede tatt på meg parfyme tidligere på dagen.

Men ser poenget ditt. Om man vet man skal, kan man jo droppe det.

Anonym poster: 122f6f9875b77d4e1675a111a9eff615

• Liker 2
Skrevet

Det driter jeg i :) Så utrolig mye folk skal begynne å kreve, ikke bruk rød farge, tenk på de fargeblinde, ikke vær pen, tenk på de stygge... BLABLABLA

ingen har da krevd det?

Anonym poster: 2e4488683ec41f51fc37f0f35a5a9a9a

• Liker 1
Skrevet

Jeg krever det selvfølgelig ikke, og jeg har full forståelse for akutte situasjoner. Men jeg ber om man tar hensyn hvis man kan. Tenk dere hvordan det er å ligge i MR-maskinen etter noen som har masse parfyme på når man er allergisk.

Anonym poster: 6b662b4902efbce01ce967d0181ceed5

• Liker 4
Skrevet

ts, du kan kreve det av de ansatte. Men av privatpersoner er det ikke mulig. Godt du sier hva du ønsker så vi kan tenke ossom neste gang...Men amn kan ikke la seg irritere når dette er ute av dine hender.

• Liker 2
Skrevet

Det eneste som plager meg med sykehuset mitt er at når jeg har vært der til vond behandling, tatt medisiner som blant annet gir kvalme og ubehag som bivirkning. Også skal jeg gå, og 20 meter nedover står det rader med askebegere, og folk røyker i store mengder. Jeg holder pusten når jeg skynder meg forbi, men bare et trekk av den kalde lufta iblandet sigarettstank, sammen med ubehag jeg har fra før, gjør at jeg må samle meg mange hakk før jeg kjører hjem derfra.

Anonym poster: 212a99ed27a8e7da3fb39f1bd573c4e4

• Liker 1
Skrevet

og folk røyker i store mengder.

På norske sykehus inne??? Tror jeg ikke noe på. Jeg har jobbet på sykehus i noen år, og det er forbudt å røyke inne for alle.

• Liker 2
Skrevet

På norske sykehus inne??? Tror jeg ikke noe på. Jeg har jobbet på sykehus i noen år, og det er forbudt å røyke inne for alle.

Nei, jeg mener foran hovedinngangen. Det er en vei opp til hovedinngangen man må gå, langs der er det ca 20 meter, og på hver søyle er det et askebeger, og der står det folk og røyker. Jeg kommer ikke utenom der, jeg kan hvis jeg går ut på parkeringa, men det skal være unødvendig. DÅRLIG planlagt av sykehuset.

• Liker 2
Skrevet

Nei, jeg mener foran hovedinngangen. Det er en vei opp til hovedinngangen man må gå, langs der er det ca 20 meter, og på hver søyle er det et askebeger, og der står det folk og røyker. Jeg kommer ikke utenom der, jeg kan hvis jeg går ut på parkeringa, men det skal være unødvendig. DÅRLIG planlagt av sykehuset.

aha, huff så dum planlegging, enig med deg.

Skrevet

Det eneste som plager meg med sykehuset mitt er at når jeg har vært der til vond behandling, tatt medisiner som blant annet gir kvalme og ubehag som bivirkning. Også skal jeg gå, og 20 meter nedover står det rader med askebegere, og folk røyker i store mengder. Jeg holder pusten når jeg skynder meg forbi, men bare et trekk av den kalde lufta iblandet sigarettstank, sammen med ubehag jeg har fra før, gjør at jeg må samle meg mange hakk før jeg kjører hjem derfra.

Det hadde ikke vært så allright for syne pasienter å vandre langt avgårde for å ta seg en røyk heller! Nå er det ikke ulovlig å røyke her i landet. 20 meter er god avstand fra inngangen!

Anonym poster: fdbba13519d84259f010ff5f2e36b49a

• Liker 2
Skrevet

Det hadde ikke vært så allright for syne pasienter å vandre langt avgårde for å ta seg en røyk heller! Nå er det ikke ulovlig å røyke her i landet. 20 meter er god avstand fra inngangen!

Det er ikke 20 meter fra inngangen, men 3-4 meter fra inngangen og det fortsetter 20meter ca nedover gangveien.

Skrevet

Det er ikke 20 meter fra inngangen, men 3-4 meter fra inngangen og det fortsetter 20meter ca nedover gangveien.

Jeg skjønner at det er ubehagelig, men man må ta hensyn til syke innleliggende pasienter også, som ofta må gå langt nok for å komme til utgangen. Men de burde absolutt ha hatten "røykeinngang" eller noe.

Skrevet

Jeg skjønner at det er ubehagelig, men man må ta hensyn til syke innleliggende pasienter også, som ofta må gå langt nok for å komme til utgangen. Men de burde absolutt ha hatten "røykeinngang" eller noe.

Ja, det hadde gjort seg, faktisk er det et helt ledig hjørne til venstre for hovedinngangen hvor ingen trenger å bevege seg, det leder mot parkeringsplassen på baksiden hvor det er egen inngang til legevakt og den fløyen. De kunne med hell innstallert askebegerene på den siden, ikke den siden hvor folk fra 3 parkeringsplasser og 2 busstop må gå forbi for å komme seg inn der de skal.. Dårlig planlagt.

• Liker 2
Skrevet

Ja, det hadde gjort seg, faktisk er det et helt ledig hjørne til venstre for hovedinngangen hvor ingen trenger å bevege seg, det leder mot parkeringsplassen på baksiden hvor det er egen inngang til legevakt og den fløyen. De kunne med hell innstallert askebegerene på den siden, ikke den siden hvor folk fra 3 parkeringsplasser og 2 busstop må gå forbi for å komme seg inn der de skal.. Dårlig planlagt.

Hva med å sende inn et forslag til sykehuset?

Skrevet

Hallo folkens, det er faktisk snakk om SYKEHUS. Spar dere for mye parfyme og røyking! eier dere ikke folkeskikk?

• Liker 6
Skrevet

Hallo folkens, det er faktisk snakk om SYKEHUS. Spar dere for mye parfyme og røyking! eier dere ikke folkeskikk?

De syke må da få røyke!

• Liker 1
Skrevet

De syke må da få røyke!

ingen "må få "røyke. Og de får isåfall gå langt unna sykehuset. for ingen skal bli sykere sånn at de som er syke skal "få lov" til å røyke. Tåpelig

• Liker 5
Skrevet

Røyking er en uting forran inganger på sykehus.Jeg har kraftig astma og den helvettes røykosen jeg må gå igjennom er forferdelig.

De som jobber på sykehus, har jo sine regler og jeg tror ikke at det er lov med store mengder parfyme.

Som lungesyk, synes jeg det er "hysteriskt morsomt" med folk som står utenfor Ullevål sykehus,inngang til lungeavdelingen og røyker . Ingen som tenker på at det er folk med pusteproblemer som skal inn/ut av den inngangen?

Værste var faktisk da jeg måtte snakke til en ambulansemann som stod og lente seg inntil dørkarmen.Helt utrolig at det går ann å være så langt bak mål. Men det mest tragiske,var damen med oksygentank og marlboro light.. Fytte grisen

En annen ting,blomster. Det er mye allergi og folk tenker ikke på at den flotte nydelige buketten faktisk kan gjøre folk enda mer syk.

Vet det har vært tiltak på flere avdelinger i regi av Norges astma og allergiforbund. Tiltaket bestod av å gi informasjon om vår fine julessttjerne ,mange blir syk av den. Og når du kommer som syk og finner en plante som mange reagerer på ,inne på sykehuset, da er det noe feil et sted.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...