Gå til innhold

en hyggelig barnehagetråd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp lest en negativ barnehagetråd - og den trenger vi nok.

MEn det finnes vel hyggelige historier også? Om barn som koser seg, får nok mat, tørr bleie når de trenger osv.

Jeg og flere andre som straks skal sende førstemann i barnehagen trenger å vite sånt :)

Anonym poster: b7bd8554cbe39f375a7459131ef37c75

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg er veldig fornøyd med damene som jobber på mitt barns avdeling :) Superkoslige damer :) Mi jente har alltid hatt det kjekt i barnehagen, og de i barnehagen er veldig flinke til å fortelle om hvordan dagen har vært (og om hun har slått seg eller noe)

Endret av lisha
Skrevet

Jeg har bare godord å si om barnehagen vår.. Har to barn i en privat barnehage andelsbarnehage som følger Emilia Reggio filosofi og er storfornøyd!! Barnehagen har mange stabile ansatte og er det behov for vikar har de folk på "huset" som er tilgjengelig i andre stillinger. Barna får servert varmmat 4 dager i uka og det er såkalt "sukkerfri" barnehage dvs de får ikke yoghurt eller syltetøy etc.. Men de er slettes ikke nazi på det, det blir litt kos i blant også med en is i varmen og pølser og saft på idrettsdag, karneval etc... De tar godt vare på både store og små og selv om det er en barnehage med 5 avdelinger (2 småbarn, 2 store barn og 1 førskoleavdeling) så vet alle hvem som er hvem og alle ansatte tar ansvar for alle barn... Det er mange gode fang å sitte på, masse moro og mange turer ut; de drar¨på turer i skog og mark, tog/buss turer til byen/museum etc, svømming og vitensenter...........

Et godt råd - sjekk hvilke barnehager som er i aktuelle område og gjør litt research på hvilken filosofi de jobber etter! Kan også være lurt å høre rundt om "ryktet" til barnehagene og man kan gjerne ta et lite besøk også og se på uteområder, inne arealer og hilse på ansatte og få en følelse for barnehagen.. Blir man tatt hyggelig tatt i mot? Er de ansatte interressert i hverandre eller barna? Er ute/inne fasilitetene godt vedlikeholdt? etc etc......

Skrevet

Jeg jobber i barnehage og det er en slitsom jobb. Men du får så mye tilbake at jeg blir helt rørt :) Alt det de sier og forteller til deg, lærer og utvikler seg. Er hjemme i permisjon nå og savner ungene som jeg hadde såååå mye! Jeg kaller dem tilogmed mine ;) Så du skal vite at hos oss blir det godt tatt vare på :) Gleder meg så til å begynne på jobb! Smiler og blir glad bare jeg tenker på det!

Anonym poster: 555f6fe0165da9e8229cf95bb6d01e39

Skrevet

jeg tror barna mine har det fint der. håper det.

Skrevet

Vi er veldig fornøyd med barnehagen. Flinke og trivelige ansatte, ryddig drift og en godt organisert hverdag for barna. Alle de ansatte har sine egne barn der, og folk som flytter fortsetter å ha barna der. Det tar jeg også som et godt tegn :)

Skrevet

Selvfølgelig er det forskjell på barnehager.

Vi var heldig. Fantastisk barnehage, stabile folk og faste vikarer. Jeg gråt en skvett når siste barn sluttet der, alt var så trygt og godt der. Overgangen til skole og sfo var helt fryktelig. På Sfo er det mye verre og ingen som passer på. Jeg har redusert jobben det jeg kan for å slippe uduglige sfo, der eneste krav er å ha vgs. Hvem har ikke det liksom.

Anonym poster: c931e9379f6ad48b98279297cea7dae5

Skrevet

Vi er også kjempefornøyde, veldig koselige damer som jobber der. Damer som det også er litt tak i. Det har vært bare fryd og gamen på avdelinga vår (13 barn ml 0 og 6 år). Men så begynte det en ny gutt nylig. En som jeg tror kanskje har en el annen diagnose, i allefall driver han og slår de andre, ødelegger det de har laget, kaller meg (og de andre foreldrene han ser) "stygg" og "dumming" i garderoben når vi henter/leverer barnet vårt. Jeg var livredd for at dette skulle prege barnehagehverdagen til de andre barna i stor grad. Men personalet er veldig observante, og følger så nøye med, og slår ned på destruktiv adferd. Jeg er så glad for at de ikke bare lar alt skure og gå, det er sikkert mange som mener at "la barn være barn" men jeg vil ha nulltoleranse for mobbing og trakassering i barnehagen.

Anonym poster: fd2b68987c7d582b3a8ebd3cb9c50fe6

Gjest Conservationista
Skrevet

Datteren min har elsket barnehagen helt siden hun startet der når hun var 15 mnd. Hun er veldig sosial og elsker andre barn, så et hus fullt av barn er som en godtebutikk av moro! Hun skulle nok ønske at jeg kunne vært med henne der hver dag, men jeg tror at hvis hun kunne velge mellom å være i barnehagen uten meg eller gå hjemme med meg, hadde hun valgt barnehagen.

Skrevet

Både jeg og barnet er veldig fornøyd med bhg. Barnet begynte da det var 15mnd, og har så å si hver eneste dag løpt inn for å leke og løpt oss i møte når vi henter. De ansatte er lydhøre for våre meninger, og ikke redde for å si sin mening når vi diskuterer hva barnet trenger. Etter en sykdomsperiode begynte barnet å sove lengre på dagen og våkne tidligere om morgenen, og da samarbeidet vi om å finne en god lengde på dagluren.

Jeg er spesielt fornøyd med den ene ansatte, en assistent, som har forstått at vårt varme barn faktisk ikke trenger 3 lag ull i 8 minus - det er bare ett eksempel på det som for meg er en trygg bekreftelse på at mitt barn blir SETT som et individ med egne behov og ikke bare som et snart 2 år gammelt barn som har behov ut fra en gitt mal :)

Skrevet

Har hatt barn i tre forskjellige barnehager, og har i grunnen bare godt å si om alle tre.

Opplever at de ansatte tar både barn og voksne på alvor, og ikke minst at barna trives veldig bra. De har gjennomgående hatt mange fine aktiviteter, samtidig som det har vært fokus på ro og trygghet, spesielt for de minste.

Nå har jeg bare ett barnehagebarn, men hun har nettopp hatt karneval, og i dag er det skidag, og gleden hennes over å være med på slike morsomme aktiviteter sammen med venner hun kjenner godt, er flott å se! :)

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med barnehagen! Var i utgangspunktet skeptisk til å sende jenta vår i barnehage da hun var 14 mnd, men hun var tydelig klar for det. Jeg er imponert over de voksne, de er stabile og snille omsorgspersoner som tydelig bryr seg om og er glade i barna. Jeg ser tydelig at jenta vår er glad i de og :hjerte: Barna får trygghet, trøst og masse koselige aktiviteter i et overraskende rolig miljø. Jeg er postivit overrasket!

Skrevet

Min gutt begynte i barnehagen da han va 13 mnd (han er 2 nå), og han har aldri grått når jeg har levert han. Han løper inn til de andre barna og kaster seg med i leken med en gang. Når han hentes, protesterer han til tider, fordi han ikke vil dra. Han snakker masse og entusiastisk om de andre barna og de voksne som jobber der.

Det er 9 barn og 3 voksne på avdelingen han går. Stabile og engasjerte voksne, som gir mye av seg selv. De er veldig flinke til å gi tilbakemeldinger og fortelle hvordan dagen har vært.

Mitt barn er av den typen som blir veldig rastløs hvis han må gå hjemme å "trå i hælene" på mor og far flere dager på rad, så jeg tror bare han har godt av å være i bhg på dagtid.

Lykke til med barnehageoppstart! :)

Anonym poster: b1667b33af9ade3e88b7f723fd87e674

Skrevet

Er så glad i barnehagen vår <3 flotte, engasjerte voksne som viser at de bryr seg og ser barna. Begge mine har gått i denne barnehagen fra de var 12 måneder, og begge to trives/ trivdes ( eldste går på skolen nå) fra de begynte. I feriene savner de barn og voksne.

Det er rolig, stabilt og de har et veldig bra opplegg. Begge barna er rolige, trygge unger :)

Skrevet

I dag skal bhg på tur med privatbiler, og de ga virkelig det lille ekstra for at barnet vårt skal få sitte bakovervendt :) Full forståelse for at jeg måtte montere setet selv, men den ansatte som har isofix i bilen ble med ut så jeg fikk montere det :) Jeg hadde også forstått om det ikke var mulig, men er veldig fornøyd med at barnet får sitte bakovervendt uten at jeg følte at jeg var til bry for at jeg ønsket det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...