Gå til innhold

hvor mye tid bruker dere med besteforeldre og annen familie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor ofte møtes dere og i hvilke sammenhenger?

her i huset ser barna sine besteforeldre to-tre ganger i året. jeg mener det er lite, men jeg får ikke gjort så mye med det. ene settet med besteforeldre bor langt unna og andre settet velger ofte å prioritere andre ting.

Anonym poster: 543b6f18d2f7bb3b7ea270215ee3e389

Videoannonse
Annonse
Gjest Magdalene
Skrevet (endret)

Her henter farmor snuppa i bhg en fast dag i uken. Da koser de seg der hjemme, før hun blir levert leggeklar her hjemme.

Vi treffer stort sett farmoren og mannen en gang i helgen.

Oldemor og farfar treffer vi en gang hver helg, og noen ganger svippe vi innom på hverdagen også.

Nå som jeg er i perm er ofte jeg og minsten der en dag på lunsj i uken.

Den ene broren til mannen treffer vi så fort han er hjemom her i byen. Da lengter han etter å se niesen og nevøen sin.

Mannens andre bror ser vi sjeldent, til tross for at han bor i nabolaget. Han og fruen er av den opptatte typen, og hans familie er ikke så viktig for dem.

Mormor, med mann, og morfar med kone bor i en annen by. De treffer vi hvertfall to ganger i mnd, Da treffer vi også min søster med mann og barn. Ofte overnatter vi en natt i mnd.

Alle besteforeldre er yrkesaktive.

Endret av Magdalene
Gjest pysepusen
Skrevet

Her er han hos sin mormor en dag i uka. Vi treffer dem også en eller to ganger utenom hver uke.

Mannens foreldre bor noen timer unna, og prioriterer oss sjelden. Vi treffes noen få ganger i året.

Skrevet

Her har de to håpefulle blitt tenåringer, men fortsatt ser de på eget initiativ sine besteforeldre en gang i uka hver. De er såpass store nå at de drar dit selv med buss :)

Det tok et par år fra skilsmissen til mine ekssvigerforeldre turde spørre om å låne ungene, noe de hadde fått lov til hele veien. Men heldigvis så løsnet det, så nå har barna like god kontakt med dem som før igjen.

Anonym poster: 932f58b81f0e8d6953a7685f3286a863

Gjest gurimalla
Skrevet

Som regel flere ganger i uken, men så bor alle besteforeldrene mindre enn 2.5 km fra der vi bor.

Skrevet

Litt mindre enn vi ønsker, egentlig. Men timeplanen er så full at vi ikke klarer å ha noe fast verken i uka eller helgen. Mine foreldre er dessuten av den yrkesaktive og travle typen selv, så det blir kjapt en god stund mellom hvert ordentlige besøk.

Heldigvis er noen av barna i ferd med å bli så store at de kan orge selv, og avtale kino eller besøk med besteforeldre når de har tid :)

Skrevet

Min mor ser vi i helgene siden hun jobber borte i ukene, ser henne da minst en gang i uka. Når hun har fri eller jobber her så ser vi henne oftere. Min far bor på andre siden av landet så han ser vi bare noen få ganger i året.

Mannens foreldre ser vi kanskje hver eller annenhver måned, kommer litt an på. De har gård og det er en reise på 3 timer for å komme til dem så det blir som oftest til at vi reiser til dem når vi kan en helg.

Mine besteforeldre prøver vi (jeg og vesla vertfall) å besøke en gang i uka. Er så heldig at jeg har alle mine besteforeldre i live, syns det er viktig å tilbringe tid med dem :) De er forresten ganske så spreke også, mormoren min skal passe eldste når jeg skal føde ;)

Anonym poster: 8db43fffd192c62d025434154241ba3a

Gjest grønn iste
Skrevet

Besøker bestemor og bestefar hver dag:) farmor bor noen timer unna, så hun ser jeg som regel bare i anledninger som konfirmasjoner, dåper osv.

Skrevet

Ingenting. De bor altfor langt unna.

Teller på knappene og vurderer å flytte. Men da blir det i såfall eneste grunnen til å flytte. Noen erfaringer på det? Føler ikke at avstand til besteforeldre er grunn nok i seg selv til å flytte

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...