Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest dointome
Skrevet

Hei!

Jeg og kjæresten min har vært sammen nå i 3 mnd. Vi begge er 18 år, så vi er ikke små unger lenger. Men nå i det siste så virker han så uintressert. Føler at det er jeg som tar kontakt hver gang vi prater, og han er ikke så flink lenger på å gi meg komplemanger/si fine ting som han gjorde hele tiden før. Han komenterer heller ikke når jeg får et nytt profilbilde eller "liker" det. Det skal også sies at vi er i et avstandsforhold, og det blir det i 1 år til.

Forrje uke var han på en leir, hvor han da flørtet heftig med en som var 15 år. Han sier at det ikke var noe der, og han ler når jeg tar det opp. Fordi han sier han "aldri" kunne tenke seg å være sammen med en som er 15 år.

De døgnet sammen flere ganger, og utveksla mobil nr, og så på film og skulle bade i boblebad sammen (midt på natta)

Jeg har tatt opp med han at jeg trenger å høre litt komplemanger eller at han elsker meg, slik at jeg får en bekreftelse på at han vil ha meg. Men da ender det opp i krangling fordi da føler han at jeg ikke er lykkelig med han.

Han har også nå i det siste (hver gang vi snakker i tlf) sagt "glad i deg" isteden for "elsker deg"

Hva er det som skjer nå? Overreagerer jeg?

Blir veldig glad for råd/tips/hjelp.

Hilsen en veldig fortvilet jente.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først vil jeg si at dere har bare vært sammen i 3 mnd, og det er kanskje litt tidlig å si elsker deg da... kanskje han føler det går litt for fort i svingene?

for det andre så syns jeg kanskje han høres litt umoden ut i fra det du skriver, og kanskje han ikke tar forholdet like seriøst som du gjør?

• Liker 3
Skrevet

Meh, jeg hadde glatt droppet han der før han turte å ta mot til seg og gjør det først. Du er så ung ennå og har et hav av kavalerer der ute.

Anonym poster: 45540db84d2cf10e237747440b498dac

• Liker 1
Skrevet

Du skriver at der ikke er unger lenger, men ut i fra hva du skriver høres forholdet deres typisk fjortis ut.

• Liker 2
Gjest dointome
Skrevet

Først vil jeg si at dere har bare vært sammen i 3 mnd, og det er kanskje litt tidlig å si elsker deg da... kanskje han føler det går litt for fort i svingene?

for det andre så syns jeg kanskje han høres litt umoden ut i fra det du skriver, og kanskje han ikke tar forholdet like seriøst som du gjør?

TS her.

Altså vi har hatt en kjemi helt fra starten, og vi kjenner hverandre så godt. Så syns nå ikke at det er for tidlig å si "jeg elsker deg" men det er jo opp til en hver person.

Problemet er jo at han sa det HELE tiden før, men etter den leiren, så har han ikke sagt det.

Gjest dointome
Skrevet

Du skriver at der ikke er unger lenger, men ut i fra hva du skriver høres forholdet deres typisk fjortis ut.

På hvilken måte da?

Skrevet

wow,kvinner finner seg i mye bullshit. Tror du virkelig at han ikke har utnyttet det barnet? (og ja,15 åringer er barn) så kommer han hjem til deg og isteden for å skamme seg,i det minste for flørtingen,så LER han av det?

Anonym poster: 5535dc59d6915a6aeee2dff1622a35a4

Gjest dointome
Skrevet

wow,kvinner finner seg i mye bullshit. Tror du virkelig at han ikke har utnyttet det barnet? (og ja,15 åringer er barn) så kommer han hjem til deg og isteden for å skamme seg,i det minste for flørtingen,så LER han av det?

Ts her.

Tenker det samme, og hun var jo veldig intressert i han. Så vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

Gjest Bolsjevidkun
Skrevet (endret)

Hallo, han er 18 og hun er 15. Snakk om å krisemaksimere.

Til TS:

Det er ganske normalt at interessen og alt lubby-dubby-opplegget dabber litt av etter at den første forelskelsen går over (typisk etter 2-3 måneder). Man smører gjerne tjukt på i den første tiden fordi man er i kjemisk ubalanse som følge av forelskelsen. Da er det ofte vanskelig å holde igjen og tenke klart, vanskelig å holde igjen med komplimentene og kjærlighetserklæringene fordi det er jo gjerne sånn en føler det akkurat der og da. Konsekvensen av det er gjerne at dama tror en alltid skal opppføre seg på det viset, noe som er helt umulig å opprettholde.

Jeg begår gjerne den samme feilen selv, og så må jeg forklare etterpå hvorfor jeg ikke er så "på" som det jeg pleide å være, forklare at det ikke betyr at jeg liker den personen noe mindre. Det er nemlig sånn at når en er nyforelsket kan en leve mye bare på akkurat det, men etterhvert har en behov for andre ting også, sin egen tid, sitt eget rom, kanskje til og med flørte med andre (uten at det betyr at en er utro). Ting normaliserer seg etterhvert og man går tilbake til å være den man var før. Det er gjerne da en finner ut om en passer sammen eller ikke.

Dere må prate sammen uten å anklage hverandre eller bli sure.

Endret av Bolsjevidkun
  • Liker 2
Gjest snoopy_93
Skrevet

Dråpen for meg hadde vært "boblebad sammen".

La oss snu det litt og si det var du som var på leir og flørtet heftig med en som er litt eldre enn deg, så forteller du kjæresten din at du og denne andre skal se film sammen og ta boblebad sammen, hvordan hadde kjæresten din reagert da?

Jeg er nemlig sånn som tenker; hvis kjæresten min hadde gjort det jeg "tenker/vurderer" nå, hvordan hadde jeg reagert da?

Jeg vil ha mitt "på det rene" og gjør ikke ting jeg ikke ville likt at min kjæreste gjorde.

Snakk rolig med han, fortell hva du føler rundt det og ikke minst hva du tenker om det. Kommunikasjon er veldig viktig for at et forhold skall funke.

ps. beklager om dette ble rotete.

Skrevet

Hei!

Jeg og kjæresten min har vært sammen nå i 3 mnd. Vi begge er 18 år, så vi er ikke små unger lenger. Men nå i det siste så virker han så uintressert. Føler at det er jeg som tar kontakt hver gang vi prater, og han er ikke så flink lenger på å gi meg komplemanger/si fine ting som han gjorde hele tiden før. Han komenterer heller ikke når jeg får et nytt profilbilde eller "liker" det. Det skal også sies at vi er i et avstandsforhold, og det blir det i 1 år til.

Forrje uke var han på en leir, hvor han da flørtet heftig med en som var 15 år. Han sier at det ikke var noe der, og han ler når jeg tar det opp. Fordi han sier han "aldri" kunne tenke seg å være sammen med en som er 15 år.

De døgnet sammen flere ganger, og utveksla mobil nr, og så på film og skulle bade i boblebad sammen (midt på natta)

Jeg har tatt opp med han at jeg trenger å høre litt komplemanger eller at han elsker meg, slik at jeg får en bekreftelse på at han vil ha meg. Men da ender det opp i krangling fordi da føler han at jeg ikke er lykkelig med han.

Han har også nå i det siste (hver gang vi snakker i tlf) sagt "glad i deg" isteden for "elsker deg"

På hvilken måte da?

Har hevd ut det som er spesifikt. Ellers syns jeg det er merkelig å være i et såpass seriøst forhold etter tre måneder, eller at man gidder å ha et avstandsforhold når forholdet i seg selv er helt ferskt og det skal det fortsette å være i et år til. Det er naivt i mine øyne.

• Liker 1
Skrevet

TS her.

Altså vi har hatt en kjemi helt fra starten, og vi kjenner hverandre så godt. Så syns nå ikke at det er for tidlig å si "jeg elsker deg" men det er jo opp til en hver person.

Problemet er jo at han sa det HELE tiden før, men etter den leiren, så har han ikke sagt det.

Hvor lenge har du kjent han da? Jeg får ikke følelsen av at dere har kjent hverandre så mye lengre enn dere har vært sammen. Og enig at det er opp til en hver person når man elsker noen, men som regel når man er ung blander man det å elske noen og det og være forelsket og glad i noen.

Og etter 3 mnd syns jeg det er litt tidlig å kunne vite om du elsker han, jeg tror nok du er kjempe betatt, forelsket og veldig glad i han. Og kanskje han sa det hele tiden før bare fordi han følte han måtte fordi du sa? eller fordi han trodde det var det som var vanlig å si?

Ut fra leiren han har vært på og flørtet med den andre jenta, så virker det for meg at han bare fjaser rundt med deg for å komme i buksene dine, og kunne gjøre som han vil, og han har funnet ut at alt han trengte å si før var "elsker deg" så fikk han deg. (Nå vet jeg ikke om dere har hatt sex eller ei, men virker som han bruker deg)

Jeg personlig hadde IKKE godtatt at typen min drev å flørta med en annen og heller ikke bade i noe boblebad.

• Liker 1
Gjest dointome
Skrevet

Dråpen for meg hadde vært "boblebad sammen".

La oss snu det litt og si det var du som var på leir og flørtet heftig med en som er litt eldre enn deg, så forteller du kjæresten din at du og denne andre skal se film sammen og ta boblebad sammen, hvordan hadde kjæresten din reagert da?

Jeg er nemlig sånn som tenker; hvis kjæresten min hadde gjort det jeg "tenker/vurderer" nå, hvordan hadde jeg reagert da?

Jeg vil ha mitt "på det rene" og gjør ikke ting jeg ikke ville likt at min kjæreste gjorde.

Snakk rolig med han, fortell hva du føler rundt det og ikke minst hva du tenker om det. Kommunikasjon er veldig viktig for at et forhold skall funke.

ps. beklager om dette ble rotete.

Det er akkurat det jeg sagt til han, om jeg hadde vært han og flørtet med en gutt. Og spurt han hvordan han hadde reagert da. Og da sier han at han ikke hadde brydd seg om det.

Tror jeg egentlig sier det enkelt og greit selv her nå at han kanskje ikke er noe å spare på.

-Ts

Skrevet

Det er akkurat det jeg sagt til han, om jeg hadde vært han og flørtet med en gutt. Og spurt han hvordan han hadde reagert da. Og da sier han at han ikke hadde brydd seg om det.

Tror jeg egentlig sier det enkelt og greit selv her nå at han kanskje ikke er noe å spare på.

-Ts

Der har du jo svaret ditt, han bryr seg ikke....

• Liker 1
Skrevet

-Ts

Jeg tror han sier at han ikke hadde brydd seg fordi han rett og slett ikke er så interessert i deg lengre, og håper at du gjør det slutt med ham så han slipper å gjøre det selv.

Kom han i forkjøpet, så du slipper å bli dumpet av ham!

• Liker 1
Skrevet (endret)

-Ts

Vet du hva, TS? Jeg er helt enig det sistnevnte. Han høres ikke ut som en såkalt "keeper". Finn deg heller en som bryr seg om deg, i stedet for å la deg utnytte av en respektløs fjott.

Endret av Pene sko...
  • Liker 2
Skrevet

Hei!

Hei ts,

Du kan aldri tvinge noen til å gi deg komplimenter, tvinge noen til å si : jeg elsker deg osv...

Jeg har sett en fyr i 1 1/2 år, vi har ennå ikke sagt ordet elske til hverandre, vi har sagt at vi er veldig glade i hverandre, men det gikk laaang tid før vi sa det og. Vi er en god del eldre enn deg, men jeg har aldri sagt sånne ting tidligere i livet heller, eller så fort, bare 3 mnd... Og jeg har lært meg til at sånne ting må komme naturlig fra din partner. Når du sier at du trenger å høre ditt og datt, at du trenger bekreftelse, vil du jo de gangene han sier det, lure på om det kommer ærlig fra han, eller bare for å tilfredstille deg og ditt bekreftelsesbehov.

Mulig dette kan skyve han unna...?

Jeg er og skeptisk til menn som sier ord som elker deg, tidlig...som om det ikke stikker så dypt..

Nå synes jeg uansett ikke at han oppfører seg bra, men tenk litt på hva jeg sa, og ta det med deg som en lærdom videre i livet!

Klem fra meg

Gjest dointome
Skrevet

TS her.

Hva skal jeg si da, og gjøre? Han kommer hit på fredag og blir her i 6 dager. Kan prate med han da, men vet ikke helt hvordan jeg skal gå fram. Hva om han er helt uskyldig? Har sagt til han at hvis han virkelig vil ha meg, så må han vise det. Men han vet ikke hvordan han skal gjøre det. Og det blir jeg litt irritert på.

Han sa jo også til meg at hvis jeg blir så sur og skeptisk nå, så blir det værre i russetiden. Og det såret meg veldig. Problemet er jo ikke at han prater med jenter, det er helt greit for meg. Men når han skal drive å flørte med en jente og døgne med henne og i tilegg hadde tenkt å hoppe i boblebadet sammen (noe han nekter for) så syns jeg situasjonen blir helt anderledes.

Han sier jo også at grunnen til at han ikke viser så mye eller sier ting til meg. Er fordi han er så sliten (han sliter med depresjon)

Skrevet

Det at jeg følte at kjæresten min ikke var så interessert som før og jeg tok meg selv i å tenke (til og med spørre rett ut) om vedkommende var sikker på å fortsette forholdet, var de første tegnene som kom før jeg ble dumpa... Om man har en dårlig magefølelse er det ofte noe i det. I et velfungerende forhold trenger man ikke gå rundt og tvile og kjæresten skal da ikke etter kun 3 mnd. ha et behov for å flørte med andre på den måten, måtte ha den spenningen. Virker som ting har kjølnet veldig mellom dere, mer enn det skal etter så kort tid! Hvordan skal dere holde ut med et avstandsforhold så mye lenger?

Når ting ikke føles helt riktig så er de ofte ikke det.

• Liker 1
Gjest dointome
Skrevet

Og det var forresten han som sa at han elsket meg først.

Magefølelsen min sier at det her ikke kommer til å gå. Men jeg har blitt så utrolig glad i han, vi løfter hverandre opp på en måte.

-TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...