AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #1 Skrevet 12. februar 2013 Vi har festet tomt (gjennom Fefo), da vi for halvannet år siden kjøpe huset via advokat skjønte vi ikke at vi selv var nødt å sende papirer til Fefo får å endre navn på festedokumentene. Trodde dette gikk automatisk ved tinglysningen. Videre har vi trodd at festeavgiften kom sammen med kommunaleavgifter. Dette viste seg å ikke stemme. Nå har vi fått krav på å betale festeavgift for 2012, som vi selvsagt betaler. Men vi har også fått krav om å betale purregebyrer for alle de regninger osm er sendt til tidligere huseier (for festeavgift 2012). Vi vet pr dd ikke hvor mye disse gebyrene utgjør, men kan de med retten på sin side kreve at vi betaler purregebyrer på regninger vi aldri har fått? Som heller ikke er kommet til vår adresse? (Det er kommet en god del post i tidligere huseiersnavn i vår postkasse, men aldri noe fra Fefo). Og det hender fremdeles en og annen gang at det kommer. Kan de kreve oss for purregebyr på regninger vi ikke har mottatt? Selv om vi burde ha mottatt de? Anonym poster: 62f1e06a8185b1e28447278b7059bbc1
Jane F. Skrevet 13. februar 2013 #2 Skrevet 13. februar 2013 Er ikke purregebyrene strengt tatt forrige huseiers gjeld? Jeg hadde ikke gått med på det.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #3 Skrevet 13. februar 2013 Er ikke purregebyrene strengt tatt forrige huseiers gjeld? Jeg hadde ikke gått med på det. Mulig jeg skrev det litt dårlig, men det er sendt purregebyr til forrige eier ettersom tomten ikke er overført på oss. Noe den burde vært. Men jeg stusser på at de kan kreve oss for purregebyr for en regning vi ikke har mottatt (selv om vi burde ha mottatt denne). Anonym poster: 62f1e06a8185b1e28447278b7059bbc1
Jane F. Skrevet 13. februar 2013 #4 Skrevet 13. februar 2013 Okei da forstår jeg:) Da er det strengt tatt begges feil. Jeg ville snakket med de og prøvd å fått til en avtale der dere betaler 25-50% av gebyret. Da viser dere god vilje og du får saken ute av verden:) Dette sier jeg uten å vite noe om rettigheter i denne situasjonen. Er det snakk om mye ekstra i gebyrer?
Jane F. Skrevet 13. februar 2013 #5 Skrevet 13. februar 2013 Evt ta en prat med advokaten dere kjøpte igjennom. advokaten vet sikkert hva som må gjøres.
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #6 Skrevet 13. februar 2013 Vi har ikke fått regningen ennå, bare brev om at det ville komme regning. I brevet var bare beløpet på festeavgiften opplyst, det sto ikke hvor mye purregebyr det var, men at de måtte betales. Anonym poster: 62f1e06a8185b1e28447278b7059bbc1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå