AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #1 Skrevet 12. februar 2013 Jeg vet jeg må spise sunt, men er mer usikker på treningen. Hvilke styrkeøvelser kan jeg gjøre for å få en sånn stram kropp som på bildet under? Jeg er normalvektig, og ikke så langt unna den kroppen. Men selv trener jeg ikke, spiser en del usunt og har derfor mer fett på kroppen. Dette skal endres nå. Såå, hvordan trene for å stramme opp kroppen slik som hun på bildet? http://survive-and-strive.tumblr.com/post/41848154949 Anonym poster: 3827cff7a852dd23df4c137aeb18d031
rockarollawoman Skrevet 12. februar 2013 #2 Skrevet 12. februar 2013 Nå ser man ikke så mye av den kroppen ut ifra bildet, men av det jeg ser : Den kroppen ser ikke spesielt stram ut spør du meg, nærmere det man så fint kaller "tynnfeit." (Jeg mener ikke at det er en feit kropp på bildet, men at det med fordel kunne vært mer muskler der, og eventuelt lavere fettprosent.) Da holder det å spise mindre enn man forbrenner. Det ser også ut som hun har bedre utviklet muskulatur i underkroppen enn overkroppen, og det kommer sannsynligvis fra løping/jogging. 2
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #3 Skrevet 12. februar 2013 Takk for svar! Anonym poster: 3827cff7a852dd23df4c137aeb18d031
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #4 Skrevet 12. februar 2013 Nå ser man ikke så mye av den kroppen ut ifra bildet, men av det jeg ser : Den kroppen ser ikke spesielt stram ut spør du meg, nærmere det man så fint kaller "tynnfeit." (Jeg mener ikke at det er en feit kropp på bildet, men at det med fordel kunne vært mer muskler der, og eventuelt lavere fettprosent.) Da holder det å spise mindre enn man forbrenner. Det ser også ut som hun har bedre utviklet muskulatur i underkroppen enn overkroppen, og det kommer sannsynligvis fra løping/jogging. LoooooL, ja la oss bli bodybuildere alle sammen. Ingen er bra nok. Den jenta på bildet så smashing ut. Hvis ikke hun er stram, da lurer jeg på hva jeg skal kalle alle de damene jeg ser i byen om dagen valrosser? Uansett, over til TS: Jeg anbefaler svømming! Funker som fa** Anonym poster: 4cd69e2d29172ae2bec3faac9ac764ad 8
rockarollawoman Skrevet 12. februar 2013 #5 Skrevet 12. februar 2013 (endret) LoooooL, ja la oss bli bodybuildere alle sammen. Ingen er bra nok. Den jenta på bildet så smashing ut. Hvis ikke hun er stram, da lurer jeg på hva jeg skal kalle alle de damene jeg ser i byen om dagen valrosser? Uansett, over til TS: Jeg anbefaler svømming! Funker som fa** Anonym poster: 4cd69e2d29172ae2bec3faac9ac764ad Jeg synes ikke den kroppen så spesielt atletisk ut, og jeg foretrekker mer atletiske kropper, helt enkelt. Bodybuilding blir for grovt igjen, rent estetisk sett. Hva du kaller damer du ser på byen, er helt opp til deg, men jeg vil ikke anbefale deg å kalle noen for en hvalross høyt, selv om det er lov å tenke tanken. Eksempler på mager jeg synes ser stramme ut: I, II, III --- Over til TS, ja: Jeg vil anbefale både styrketrening og kondisjonstrening for helseeffektenes del, og den fine bivirkningen som da gjerne blir en stram kropp. Det viktigste er at du finner en aktivitet og et kosthold du kan leve med over tid. Litt moro skal man også ha det, all aktivitet er bedre enn ingen aktivitet! Endret 12. februar 2013 av rockarollawoman 1
Sjensen Skrevet 12. februar 2013 #6 Skrevet 12. februar 2013 Tror ikke du vet hvordan tynn feit ser ut i så fall. Uansett, så finnes det utallige styrkeprogram på nettet, det er bare å søke... 1
Gjest Raindrops Skrevet 12. februar 2013 #7 Skrevet 12. februar 2013 Jeg har fått og får fortsatt mye hjelp av fitnessbloggen.no, både til trening og kosthold. Verd å sjekke ut TS. 3
rockarollawoman Skrevet 12. februar 2013 #8 Skrevet 12. februar 2013 Tror ikke du vet hvordan tynn feit ser ut i så fall. Uansett, så finnes det utallige styrkeprogram på nettet, det er bare å søke... Du la merke til at jeg skrev "tynnfeit" med hermetegn? De er der for en grunn, for at man skal ta det med en klype salt.
Sjensen Skrevet 12. februar 2013 #9 Skrevet 12. februar 2013 Du la merke til at jeg skrev "tynnfeit" med hermetegn? De er der for en grunn, for at man skal ta det med en klype salt. Da skal man ta det med en virkelig stor klype salt hvis en flat mage er tynnfeit, hvis det var det du mente da. 2
rockarollawoman Skrevet 13. februar 2013 #10 Skrevet 13. februar 2013 Da skal man ta det med en virkelig stor klype salt hvis en flat mage er tynnfeit, hvis det var det du mente da. Ta med en øse, om du vil! Det jeg mente, var at det ikke nødvendigvis er så mye som skal til for å få en mage tilsvarende den på bildet, og at det er mulig å ha en flat mage uten at den nødvendigvis er stram. Hvis TS allerede er normalvektig og ikke så langt fra den kroppen på bildet, kan det være at hun vil bli fornøyd med utseendet bare ved å jogge for eksempel, for da skal det ikke så mye til før man er der. Er man slank uten (godt) utviklet muskulatur, ser man gjerne "tynnfeit" ut, og da er det ikke nødvendigvis ned i vekt man må for å se bra ut og føle seg bra, men heller fokusere på å øke muskelmassen noe. Får man presset fettprosenten langt nok ned vil man uansett se musklene etterhvert, men det er ikke å anbefale å ha lav fettprosent og lite muskelmasse på kroppen. Fitnessbloggen, som Raindrops nevner, kan nok være en god inspirasjon! Det er alltid lurt å søke så mye kunnskap som mulig, og finne seg noen kilder som man kan gå tilbake til for å bli inspirert om det skulle røyne på ut i forløpet. 1
Gjest Aria. Skrevet 14. februar 2013 #11 Skrevet 14. februar 2013 Fortell mer om svømming Du som nevnte det. Jeg vil lære å crawle. Elsker å svømme fra før, men gjør det bare om sommeren. Styker man hele kroppen med svømming? Tydelig ben, armer og rygg, men hva med magen? Får den kjørt seg litt også? Kan man bare drive med svømming og så er det nok trening? Eller bør man gjøre noe annet ved siden av også?
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #12 Skrevet 15. februar 2013 Ingen vits i å henge seg veldig opp i treningsmetoden. Trening er fint for å holde seg sunn og bygge muskler. Når det gjelder fettprosent og vekt, er det kostholdet som er det avgjørende. Anonym poster: 7ffe6397c532c127085410c3f40b1e18
Gjest *Maja* Skrevet 15. februar 2013 #13 Skrevet 15. februar 2013 For min del har det mest effektive vært jogging sammen med godt kosthold. Har spist nok så jeg ikke tærer mye på muskelmassen, men lite nok til at fettprosenten har gått ned. De siste 3 mnd. har jeg fått inn boksing på puter og lett hjemmestyrke i tillegg og har blitt enda mer definert og stram. Så kombinasjon av kardio og styrke med godt kosthold vil gjøre deg fit og stram.
Løvetanten Skrevet 15. februar 2013 #14 Skrevet 15. februar 2013 Jeg løp i mange år, men ble ikke skikkelig stram og fit før jeg begynte med tung styrke. 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #15 Skrevet 15. februar 2013 Jeg løp i mange år, men ble ikke skikkelig stram og fit før jeg begynte med tung styrke. Det er min erfaring også. Mange opplever at løping tærer på musklene, se bare på de som virkelig løper mye. De er jo ikke slappe, men ikke akkurat muskuløse heller. http://bobmcmichael.files.wordpress.com/2011/05/grete_waitz.jpg Anonym poster: 9f118f173b98a5748d597f5beb5cdd6e 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #16 Skrevet 15. februar 2013 mann: Jeg har drevet med aktiv svømming siden 1998, de siste 8 årene har det kun vært på mosjonistnivå for min egen del, men har fortsatt klemt ut noen tusen meter i uka. Jeg startet i en alder av 26 med å kjenne på noen vekter pga ondt litt i ryggen. Nå to år senere er jeg gått ned over 10% fett er strammere enn noen sinne, uten å være i nærheten av noen bodybuilder og har den sterkeste ryggen i gata. Driver kun med klassiske kombinasjonsløft som blir nevnt hele tiden her på kg. Med mål om å bli sterk, ikke stor eller få strandkroppen. Markløft, knebøy, benkpress, press, hangups, rykk og støt, -og varianter av disse er 90% av øvelsene jeg gjør- Har ikke gjørt noen grep med min diett, bortsett fra å kutte ut brus på hverdager, og sixpacken er mer eller mindre på plass uten en eneste situp. Frontbøy og markløft trener kjernen mer en situps gjør (for styrke) Bottom line: det som har fungert for meg er seriøs tung styrke og morsom/leken kondisjon Anonym poster: 12d2c418d9b723b468b6a6e30acd7909 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2013 #17 Skrevet 15. februar 2013 Basisøvelser og crossfit! Anonym poster: 9f118f173b98a5748d597f5beb5cdd6e
Gjest *Maja* Skrevet 15. februar 2013 #18 Skrevet 15. februar 2013 Det er min erfaring også. Mange opplever at løping tærer på musklene, se bare på de som virkelig løper mye. De er jo ikke slappe, men ikke akkurat muskuløse heller. http://bobmcmichael.files.wordpress.com/2011/05/grete_waitz.jpg Anonym poster: 9f118f173b98a5748d597f5beb5cdd6e Det er derfor det er viktig at en kombinerer det med rett mat og kalorimengde. Meget muskuløs blir en selvsagt ikke, men det blir en ikke av aerobic og spinning heller. Men du kan definitivt bli bra definert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå