en'krone Skrevet 12. februar 2013 #1 Skrevet 12. februar 2013 Hvorfor kommer dette opp gang etter gang hver gang noen drøfter noe angående en viss type kvinner eller en del kvinner eller kvinner generelt? Det er så ufattelig irriterende at noen av dere våger å kapre tråder og forsøker å drepe alle diskusjon ved denne åpenbare og helt uinteressante observasjonen: Det er en slags selvhøytidlig måte å anta at man selv er den viktigste personen i tråden, fordi når man først tar fram det at "ikke alle kvinner er sånn" så mener man faktisk at "hey, meeeg da! Jeg er ikke sånn! Se hit over da!!!!". No one gives a shit. Det er ikke deg diskusjonen handler om. Hvis påstanden er 9/10 kvinner snakker for mye, som er en generel påstand alle kan stille seg bak og være enig i, så er det ufattelig lite interessant at "ikke alle kvinner er sånn". De 1/10 er ikke dem som blir diskutert. Og du er ikke konstruktiv når du framhever det, kun en smart-ass. Det er heller ikke interessant å få høre at man bør bli kjent med andre damer", når man etterhvert innser at damer generelt ikke forstår logikk og rasjonell tankegang, da det er bedre å komme hit til roten av problemet å prøve å løse det enn å overse det. Man slutter ikke å slette meldinger på mobilen bare fordi "ikke alle kvinner" snoker, ei heller kaster man ut badevekta bare fordi "ikke alle" kvinner har en forkjærlighet for overfråtsing av smågodt fra Deli de Luca. Er du skyldig i å bruke "ikke alle kvinner er sånn", slutt med det. Argumentet er uinteressant og lite konstruktivt. Menn som deler sitt tankegods med dere her på Kg er ikke her for å bli kjent med sjeldene typer kvinner eller snu på hver eneste stein for å finne bevis på disse vage "ikke alle kvinner er sånn" påstandene. Ta det heller trådens innhold som motivasjon, inspirasjon og som god veiledning, og slutt å senk nivået på diskusjonene på en slik en trassig og lite konstruktiv måte. Takk. 4
Gjest Methusalem Skrevet 12. februar 2013 #2 Skrevet 12. februar 2013 Alle kvinner er like Alle menn er like Dette er noe alle vet.............. 12
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #3 Skrevet 12. februar 2013 Problemet er at du kjenner ikke 100% av alle kvinne i Norge, så når du antar at, tja av de 20 kvinne du kjenner,så er det 9/10 som snakker for mye har du ikke nødvendigvis rett,men du føler det sånn. Og sånn er det for kvinner som ikke snakker for mye, kanskje de har valgt ut venner ubevist som er lik dem selv,som ikke snakker for mye, og da føler de av alle de 20 kvinnene de kjenner, så er det ikke 9/10 som snakker for mye. Dette har rett og slett med omgangskrets og oppfatningen å gjøre. Anonym poster: 5cd1b4311c1d14f34a4c57279a57077f 13
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #4 Skrevet 12. februar 2013 men for å legge til,jeg skjønner jo samtidig hva du mener. Hvis man diskuterer at 9/10 er sånn og sånn, trenger man ikke en til å fortelle at 1/10 IKKE er sånn,da dette er opplagt i diskusjonen. Anonym poster: 5cd1b4311c1d14f34a4c57279a57077f
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #5 Skrevet 12. februar 2013 Problemet er at du kjenner ikke 100% av alle kvinne i Norge, så når du antar at, tja av de 20 kvinne du kjenner,så er det 9/10 som snakker for mye har du ikke nødvendigvis rett,men du føler det sånn. Og sånn er det for kvinner som ikke snakker for mye, kanskje de har valgt ut venner ubevist som er lik dem selv,som ikke snakker for mye, og da føler de av alle de 20 kvinnene de kjenner, så er det ikke 9/10 som snakker for mye. Dette har rett og slett med omgangskrets og oppfatningen å gjøre. Anonym poster: 5cd1b4311c1d14f34a4c57279a57077f Det er fortsatt totalt uinterressant om du føler deg truffet ikke. Man blir lei av disse "ikke alle kvinner er sånn" når man snakker om kinner som er sånn. Anonym poster: fd1deb4229f404803d8282f69e2968a7
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #6 Skrevet 12. februar 2013 Det er fortsatt totalt uinterressant om du føler deg truffet ikke. Man blir lei av disse "ikke alle kvinner er sånn" når man snakker om kinner som er sånn. Anonym poster: fd1deb4229f404803d8282f69e2968a7 Det handler ikke om å føle seg truffet,men at forskjellig omgangskrets kan gi forskjellig oppfatning. Altså, at man faktisk kan være uenig med deg. Anonym poster: 5cd1b4311c1d14f34a4c57279a57077f 10
Gjest Darthoven Skrevet 12. februar 2013 #7 Skrevet 12. februar 2013 ALLE burde forstå at ALLE i en debatt betyr de fleste. Om man ikke kan generalisere når man diskuterer, så blir det aldri noen debatt. Da blir man bare sittende å flisespikke og kakle som noen jævla forpulte høns og det er jo akuratt det kvinner er for faen i helvete faens mens. 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #8 Skrevet 12. februar 2013 ALLE burde forstå at ALLE i en debatt betyr de fleste. Om man ikke kan generalisere når man diskuterer, så blir det aldri noen debatt. Da blir man bare sittende å flisespikke og kakle som noen jævla forpulte høns og det er jo akuratt det kvinner er for faen i helvete faens mens. så... ikke runketråd? Anonym poster: 5cd1b4311c1d14f34a4c57279a57077f
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #9 Skrevet 12. februar 2013 Vi er jo ikke like daaa aaahh!!!! Anonym poster: f8dbe7b2daf7cc8c9f2b5346e63f0451
Gjest Darthoven Skrevet 12. februar 2013 #10 Skrevet 12. februar 2013 så... ikke runketråd? Anonym poster: 5cd1b4311c1d14f34a4c57279a57077f O.K
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #11 Skrevet 12. februar 2013 Godt å se at flere irriterer seg over det der. Anonym poster: 1ca702dd2fae1b6f6e88c878423e897d
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 12. februar 2013 #12 Skrevet 12. februar 2013 ALLE burde forstå at ALLE i en debatt betyr de fleste. Om man ikke kan generalisere når man diskuterer, så blir det aldri noen debatt. Da blir man bare sittende å flisespikke og kakle som noen jævla forpulte høns og det er jo akuratt det kvinner er for faen i helvete faens mens. Vel, de gangene jeg har reagert på slike utsagn så har jeg selvfølgelig vært klar over at det ikke menes absolutt ALLE kvinner. Men jeg har vært uenig i at det også gjelder "de fleste". 12
Alina X Skrevet 12. februar 2013 #13 Skrevet 12. februar 2013 Det handler ikke om å føle seg truffet,men at forskjellig omgangskrets kan gi forskjellig oppfatning. Altså, at man faktisk kan være uenig med deg. Anonym poster: 5cd1b4311c1d14f34a4c57279a57077f Helt enig. Det kommer ann på omgangskretsen din. Man kan si "alle"kvinner er opptatt av mote,slanking ol, for dette stemmer veldig godt med de fleste, og jeg mistenker at de som IKKE er interessert i mote og slanking går som regel rundt i joggeklær og drikker cola dagen lang. Så kan man diskutere GRADEN av interesse, da avskrenker man det enda mer til at NOEN kvinner er veldig opptatt av mote, mens de fleste har et normalt forhold til det. Men så har vi det med omgangskretsen. Man kan slenge ut en påstand: "Alle kvinner digger sånne teite reality serier som Paradise Hotel" fordi da denne personen kanskje omgås slike kvinner. Men da kan jeg få si "Nei det stemmer ikke, ikke alle kvinner er sånn"FORDI i MIN omgangskrets og blandt MINE venniner er det svært få som ser stupid reality shows. Uansett så er ikke dette et kvinnefenomen hvis det er det TS prøver seg på. Menn er også generelt flinke til å bruke denne setningen, og jeg ser ikke problemet?Hvis en kvinne skriver "alle menn er utro krek" og en mann motsvarer med eksempler fra sitt eget liv på at ikke alle menn er utro krek, hva er problemet? Og jeg irriterer meg heller over de som generaliserer såpass mye at de skriver "alle" og "de fleste", istedenfor å skrive "av de kvinner jeg kjenner/har blitt kjent med" eller "en generell oppfatning jeg har av kvinner..." Og ikke minst: De som mener kvinner er svært lite rasjonelle og logiske og bruker det som et "ha! der tok jeg deg din dumme overfølsomme kvinne".... 10
Bella21 Skrevet 12. februar 2013 #14 Skrevet 12. februar 2013 Turnoff med kvinner - tråden er et perfekt eksempel på hvordan kvinner forsøpler diskusjonen. Blir kvalm av å lese alle forsvarsargumentene der.
Alina X Skrevet 12. februar 2013 #15 Skrevet 12. februar 2013 Vel, de gangene jeg har reagert på slike utsagn så har jeg selvfølgelig vært klar over at det ikke menes absolutt ALLE kvinner. Men jeg har vært uenig i at det også gjelder "de fleste". enig med deg. mange ganger jeg er uenig i at de gjelder så mange som folk gjerne vil ha det til, men så igjen har med det med hvem man henger med og i hvilken omgangkrets man er i, og kanskje også sin egen skylappforestilling om hvordan verden er. 1
Tabris Skrevet 12. februar 2013 #16 Skrevet 12. februar 2013 Det handler ikke om å få frem at 1/10 ikke er sånn. Det handler om at man er uenig i det grunnleggende premisset om at 9/10 er sånn. 11
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2013 #17 Skrevet 12. februar 2013 Kvinner: - aller er horer - ingen kan kjøre bil - ingen kan holde kjeft - bruker hele lønna på sminke - tenker kun klær og smykker Menn: - knuller alt som rører seg. Alltid. Anonym poster: 6ee0e1500b6c7c4c3984acc53fbd9340 1
Alina X Skrevet 12. februar 2013 #18 Skrevet 12. februar 2013 Turnoff med kvinner - tråden er et perfekt eksempel på hvordan kvinner forsøpler diskusjonen. Blir kvalm av å lese alle forsvarsargumentene der. Det er ikke forsvar, det er rasjonalisering...hehe, må for faen være lov til å skrive svar tilbake hvis man ser seg litt uenig uten at man skal bli anklaget for å gå i defensiv med en gang, det er et diskusjonsforum, og plager det folk at man får motsvar, ja da burde man ikke skrive her inne da. 4
Alina X Skrevet 12. februar 2013 #19 Skrevet 12. februar 2013 Kvinner: - aller er horer - ingen kan kjøre bil - ingen kan holde kjeft - bruker hele lønna på sminke - tenker kun klær og smykker Menn: - knuller alt som rører seg. Alltid. Anonym poster: 6ee0e1500b6c7c4c3984acc53fbd9340 greit oppsummert. nå trenger vi bare noen OTTAR folk til å fyre av diskusjonen....
Bella21 Skrevet 12. februar 2013 #20 Skrevet 12. februar 2013 Det er ikke forsvar, det er rasjonalisering...hehe, må for faen være lov til å skrive svar tilbake hvis man ser seg litt uenig uten at man skal bli anklaget for å gå i defensiv med en gang, det er et diskusjonsforum, og plager det folk at man får motsvar, ja da burde man ikke skrive her inne da. DER GJØR DU DET IGJEN! Drar inn masse urelevante greier... Motsvar hadde det vært om det ble spurt etter meninger fra kvinner, noe det ikke ble gjort. Det ble spurt etter meninger fra gutter om hva som var turnoff med kvinner. At kvinner også har en mening, f.eks de lesbiske og bifile, er helt ok, at disse med turnoff listene har en diskusjon er ok. At Kari syns hun er et catch, men har samtlige 9 av 10 punkter som nevnes som turnoff, og drar fram alt det andre "positive" som hennes (like fæle mann) ser på som vakkert, er viiiirkelig kvalmt ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå