Gjest Crazycatlady Skrevet 12. februar 2013 #1 Skrevet 12. februar 2013 Ser i en annen tråd at folk vil ha kjøpestopp eller handle mer etisk og miljøvennlig. Leser også at mange ser på billigkjedene som verstinger,men er de dyre designerene noe bedre?Blir ikke også deres klær produsert i u-land av fattige mennesker? Hvorfor er billigkjedene alltid verstinger?Er det på grunn av kvaliteteten på klærne? Syns ikke alltid at kvaliteten er så mye bedre jeg da men. Spørs vel hva det er. Skriver dette fordi jeg ønsker å gjøre en forandring selv.Det å handle brukt er vel noe man kan gjøre om man vil handle mer miljøvennlig? Jeg kunne på en måte tenke meg å slutte og handle ting som er produsert i u-land,men det er vel ikke realistisk siden omtrent man kjøper er produsert i et u-land.I tillegg så er det jo levebrødet deres også. Hva gjør dere som er bevisst på dette?
Gjest Tidssone Skrevet 12. februar 2013 #2 Skrevet 12. februar 2013 Designerklær blir ofte sydd av godt betalte skreddere. For meg er det helt logisk at når jeg betaler 39,50 for en singlet, så har ikke de som har sydd den fått noe særlig av de pengene. Likevel. De som jobber på fabrikkene har bedre levekår enn de som ikke har jobb i disse landene. Flere og flere selskaper betaler også nå overtid for arbeiderne og det finnes en egen fagforening som jobber for dette.
Gjest Tidssone Skrevet 12. februar 2013 #3 Skrevet 12. februar 2013 Her er en oversikt over firma som i alle fall forsøker så godt de kan å jobbe for etisk handel: http://www.etiskhandel.no/Medlem/IEH_medlemsoversikt/index.html Likevel synes jeg det er litt morsomt at feks Lilleborg tester på dyr...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå