Gå til innhold

Hvilken hårfarge til hjemmebruk er den beste?

Gelica

Anbefalte innlegg

Jeg har i utgangspunktet mørkeblondt hår og har farget det mørkt nå.

Siden etterveksten synes relativt raskt så må jeg farge ettervekst ca hver 2. mnd.

Jeg synes det blir dyrt å gå så ofte til frisøren så jeg vurderer å farge håret hjemme selv.

Har du erfaringer med hvilken hårfarge man da bør velge.

Må ha noe som dekker grått hår også, da de har kommet snikende.......

Gjerne en som holder lenge på fargen og hvor fargen blir jevn, fin og glansfull.

Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker Schwarzkopf sine best, da Loreal sine blir blassere i fargen mye tidligere. Det er ikke unormalt å farge etterveksten hver 2. mnd...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker wella colortouch veldig godt. Dette er en toning, altså ikke permanent, men synes den holder seg bra og veldig lett å få pen gang på gang. Permanente farger synes jeg er vanskelig å få jevne etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal få fjernet grått hår, er det Loreal sin excellence creme den eneste som lover 100% dekking av grått hår - men man kan "lykkes" med andre hårfarger. Er veldig individuelt. Hvis ikke kan jeg anbefale Soyance fra Schwarzkopf :)

Kjøp deg en fargekost som dette: BETER-pincel-tinte-6mechones-22.2cm.jpg? (fåes kjøpt på VITA) så blir jobben så my enklere.

Anonym poster: 2478187211e15b358e6b1c950fdb8d71

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra det du beskriver tenker jeg at Loreal exellence, Garnier Olia eller Schwarzkopf sin Soyance kan være noe. Alle disse dekker bra og har formulaer som ikke gjør håret så tørt og sprøtt i tuppene (De andre fra Garnier og Schwarzkopf gjør mitt hår utrolig tørt og ekkelt i tuppene, og mitt hår er ikke særlig slitt eller tørt i utgangspunktet). Exellence er den som har mint glans i fargen, men dekker best, de andre blir veldig glansfull og dekker bra, så har må du se ann behovene for gråhårsdekking.

Uansett hvilken du velger anbefaler jeg å farge hele håret første gangen du gjør det selv (først i etterveksten og la dette sitte lengst, så i lengdene og tuppene ett par minutter til slutt) og heller bare ta etterveksten senere (Penselen AB over her viser er genial til dette).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker pensel og teknikk jeg så på youtube. Blir mye "proffere".

Anonym poster: cd793110fb5f7ac480719c4ec3d87de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker pensel og teknikk jeg så på youtube. Blir mye "proffere".

Har du link til denne teknikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pensel er genialt for de som farger ofte, da man får, som ab over sier, et mer profesjonelt resultat når man ikke farge hele håret hver gang, og man får fargen presist i etterveksten og kan jobbe den lettere og mer gjevnt inn i håret og så videre utover. Jeg ser alt for ofte se som slurver med påføring i etterveksten og selv om fargen er ny, ser man ett lite skille mellom ny og gammel farge, i noen tilfeller får man nermest hakk i fargen for hver gang man farger ny ettervekst *grøss*..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke god erfaring med Loreal Excellense. Fargen falmet utrolig fort, og håret ble seende blast og livløst etter bare en uke. Farget det med en 5´er, ble nærmere en 3´er. Hører at schwarzkopf Soyance er best i test og gir best farge og glans, men dette er permanent hårfarge. Jeg tror jeg ville kjøpt hårfarge/mincolour hos frisøren hvis jeg var deg, TS. Det du også evnt kan gjøre, er å etterfarge innimellom hos en lærling, det er halve prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wonders: veldig fin farge :-)

Jeg har mørkt hår nå mørkebrunt, men med en liten nyanse rød så fargen blir litt varmere.

Noen som har tips til hvilken farge jeg burde prøve? Navn/nummer på farge du selv er fornøyd med.

Legg gjerne ved bilde som Wonders, da det er lettere å få et inntrykk av fargen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du link til denne teknikken?

Hun forklarer pensel teknikk veldig folkelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...
AnonymBruker

Flere meninger? Driver med farging av hår jeg også, og jeg er på utkikk etter en hårfarge som sitter lenge :)

Anonymkode: 2f6f7...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det varierer veldig på hårkvaliteten om hvorvidt en hjemmefarge oppleves som bra. Jeg prøvde Garnier Olia, det ble en katastrofe. Ødela håret, og fargen ble absolutt ikke som "lovet". Har flere venninner som har god erfaring med Garnier Nutrisse, men den kommer dårlig ut av tester :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...