Gelica Skrevet 12. februar 2013 #1 Del Skrevet 12. februar 2013 Jeg har i utgangspunktet mørkeblondt hår og har farget det mørkt nå. Siden etterveksten synes relativt raskt så må jeg farge ettervekst ca hver 2. mnd. Jeg synes det blir dyrt å gå så ofte til frisøren så jeg vurderer å farge håret hjemme selv. Har du erfaringer med hvilken hårfarge man da bør velge. Må ha noe som dekker grått hår også, da de har kommet snikende....... Gjerne en som holder lenge på fargen og hvor fargen blir jevn, fin og glansfull. Tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sara-ellis Skrevet 12. februar 2013 #2 Del Skrevet 12. februar 2013 Jeg liker Schwarzkopf sine best, da Loreal sine blir blassere i fargen mye tidligere. Det er ikke unormalt å farge etterveksten hver 2. mnd... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkedilla Skrevet 12. februar 2013 #3 Del Skrevet 12. februar 2013 Jeg liker wella colortouch veldig godt. Dette er en toning, altså ikke permanent, men synes den holder seg bra og veldig lett å få pen gang på gang. Permanente farger synes jeg er vanskelig å få jevne etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gelica Skrevet 13. februar 2013 Forfatter #4 Del Skrevet 13. februar 2013 Takk for svar. Farger dere etterveksten selv eller får dere hjelp av noen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #5 Del Skrevet 13. februar 2013 Om du skal få fjernet grått hår, er det Loreal sin excellence creme den eneste som lover 100% dekking av grått hår - men man kan "lykkes" med andre hårfarger. Er veldig individuelt. Hvis ikke kan jeg anbefale Soyance fra Schwarzkopf Kjøp deg en fargekost som dette: (fåes kjøpt på VITA) så blir jobben så my enklere. Anonym poster: 2478187211e15b358e6b1c950fdb8d71 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 13. februar 2013 #6 Del Skrevet 13. februar 2013 Ut i fra det du beskriver tenker jeg at Loreal exellence, Garnier Olia eller Schwarzkopf sin Soyance kan være noe. Alle disse dekker bra og har formulaer som ikke gjør håret så tørt og sprøtt i tuppene (De andre fra Garnier og Schwarzkopf gjør mitt hår utrolig tørt og ekkelt i tuppene, og mitt hår er ikke særlig slitt eller tørt i utgangspunktet). Exellence er den som har mint glans i fargen, men dekker best, de andre blir veldig glansfull og dekker bra, så har må du se ann behovene for gråhårsdekking. Uansett hvilken du velger anbefaler jeg å farge hele håret første gangen du gjør det selv (først i etterveksten og la dette sitte lengst, så i lengdene og tuppene ett par minutter til slutt) og heller bare ta etterveksten senere (Penselen AB over her viser er genial til dette). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2013 #7 Del Skrevet 13. februar 2013 Jeg bruker pensel og teknikk jeg så på youtube. Blir mye "proffere". Anonym poster: cd793110fb5f7ac480719c4ec3d87de3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gelica Skrevet 13. februar 2013 Forfatter #8 Del Skrevet 13. februar 2013 Jeg bruker pensel og teknikk jeg så på youtube. Blir mye "proffere". Anonym poster: cd793110fb5f7ac480719c4ec3d87de3 Har du link til denne teknikken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelitenen Skrevet 13. februar 2013 #9 Del Skrevet 13. februar 2013 Pensel er genialt for de som farger ofte, da man får, som ab over sier, et mer profesjonelt resultat når man ikke farge hele håret hver gang, og man får fargen presist i etterveksten og kan jobbe den lettere og mer gjevnt inn i håret og så videre utover. Jeg ser alt for ofte se som slurver med påføring i etterveksten og selv om fargen er ny, ser man ett lite skille mellom ny og gammel farge, i noen tilfeller får man nermest hakk i fargen for hver gang man farger ny ettervekst *grøss*.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 13. februar 2013 #10 Del Skrevet 13. februar 2013 Denne tråden vil jeg følge med på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 13. februar 2013 #11 Del Skrevet 13. februar 2013 Jeg har ikke god erfaring med Loreal Excellense. Fargen falmet utrolig fort, og håret ble seende blast og livløst etter bare en uke. Farget det med en 5´er, ble nærmere en 3´er. Hører at schwarzkopf Soyance er best i test og gir best farge og glans, men dette er permanent hårfarge. Jeg tror jeg ville kjøpt hårfarge/mincolour hos frisøren hvis jeg var deg, TS. Det du også evnt kan gjøre, er å etterfarge innimellom hos en lærling, det er halve prisen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 14. februar 2013 #12 Del Skrevet 14. februar 2013 (endret) jeg har brukt Garnier i årevis Endret 14. februar 2013 av Wonders 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gelica Skrevet 18. februar 2013 Forfatter #13 Del Skrevet 18. februar 2013 Wonders: veldig fin farge :-) Jeg har mørkt hår nå mørkebrunt, men med en liten nyanse rød så fargen blir litt varmere. Noen som har tips til hvilken farge jeg burde prøve? Navn/nummer på farge du selv er fornøyd med. Legg gjerne ved bilde som Wonders, da det er lettere å få et inntrykk av fargen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2013 #14 Del Skrevet 18. februar 2013 Har du link til denne teknikken? Hun forklarer pensel teknikk veldig folkelig. Anonym poster: cd793110fb5f7ac480719c4ec3d87de3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 #15 Del Skrevet 24. april 2016 Flere meninger? Driver med farging av hår jeg også, og jeg er på utkikk etter en hårfarge som sitter lenge Anonymkode: 2f6f7...753 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 24. april 2016 #16 Del Skrevet 24. april 2016 Jeg tror det varierer veldig på hårkvaliteten om hvorvidt en hjemmefarge oppleves som bra. Jeg prøvde Garnier Olia, det ble en katastrofe. Ødela håret, og fargen ble absolutt ikke som "lovet". Har flere venninner som har god erfaring med Garnier Nutrisse, men den kommer dårlig ut av tester Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå