Gå til innhold

Til dere med irritabel tarm.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Dame på 30 år her. Slitt med diaré og mageproblemer i 10 år. Hadde prøvd alt! Så fikk jeg beskjed av legen om å prøve et volumøkende middel som Vi-siblin. Og magen min har blitt normal! Jeg skriver ikke dette for å reklamere for noe, men jeg vet at mange sliter med mageproblemer og jeg skulle ønske at noen hadde fortalt meg dette for 10 år siden. Jeg har deltatt i mange tråder her for å finne noe som virker, og jeg vet hvilken håpløs og sosialt hemmende situasjon dette er. Vi-siblin har forandret livet mitt. Fra å gå på do 3-4 ganger om dagen med diaré og konstant luftsmerter, har jeg nå FAST avføring. Og jeg smiler hver gang jeg går på do (litt rart kanskje :D). Dette middelet virker visstnok ved både forstoppelse og ved diaré. Etter noen uker på det så kan jeg faktisk spise mat jeg ikke har tålt før. Håper virkelig andre også kan få hjelp av dette :)

:sol:

Anonym poster: c8fa50512afba8e9382c9fe9b967eeb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har IBS og tåler ikke vi-siblin

Nettopp det som er vanskelig med IBS ,symptomene og hva en tåler er så vidt forskjellig

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har IBS og tåler ikke vi-siblin

Nettopp det som er vanskelig med IBS ,symptomene og hva en tåler er så vidt forskjellig

Ikke jeg heller. Virkelig ikke!

Anonym poster: a45ae5e14b3300cda234cc8aad932962

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd :/ Hvordan vil dere si at dere ikke tåler det? Jeg tålte det heller ikke bra i begynnelsen. Fikk skikkelig mageknip og ble mer oppblåst. Men etter noen uker ble alt bedre.

TS

Anonym poster: c8fa50512afba8e9382c9fe9b967eeb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde det i litt over to måneder. Fastlegen var så fast bestemt på at dette skulle virke athan heller sykemeldte meg enn å "la" meg slutte. Jeg hadde magesmerter, en hard propp med avføring etterfulgt av meget løs avføring.

Anonym poster: a45ae5e14b3300cda234cc8aad932962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Probiotika ble redningen for IBS magen min. Men jeg fikk IBS etter langvarig bruk av antibiotika.

Anonym poster: 091faa7da05eca67e10c89c43c64fe1d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva koster dette? Har mildt urolig mage, så frister litt å prøve.

Tror det ligger på ca hundrelappen :) Lilla pasning som kjøpes på apoteket :)

Funker dessverre ikke for meg heller, men verdt forsøket for alle med IBS :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er ikke Vi-siblin egentlig et avføringsmiddel da? Skjønner at det kan ha god effekt på både hard og løs mage, men er dette noe man kan bruke over lengre perioder/hele livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som vi-siblin har sukker, eller søtstoffer tilsatt.. kan ikke spise noen av delene uten å bli syk, så det var en strek i regningen. Vil denne fungere like greit? Ser ut til å komme fra samme planten i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ingen her som har prøvd surmontil mot ibs? Den har grei virkning på meg.Ikke om jeg tar den i 2 uker i strekk,men av og til når magen er som verst

Gjest,den psyllium husk powder som du viser til,er mye brukt i lavkarbo.Under navnet Fiber husk om jeg ikke tar helt feil.Det skal ikke spises rett av pakken men heller brukes i brødlaging

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...